Inlägg från: Dandelion |Visa alla inlägg
  • Dandelion

Hur får man ungen att gilla välling?

Har en son som vägrar välling. Det enda han dricker ur flaska är vatten. Jag skulle för min egen bekvämlighets skull vilja få honom att gilla välling. Förstås ska man inte tvinga i barn ngt de inte vill ha men är det ngn som har ngt knep till att kanske få honom att ändra sig? ...om d går. Vi har provat Nestlé majsvälling och Semper havre men de gillas inte. Finns det kanske ngn annan bra välling som ni rekommenderar. Ni som har haft vällingvägrare och fått era barn att dricka iaf (och ändra sig), hur gjorde ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 15:17
    Tack snälla för alla bra tips! =)
    De ska testas.
    Jag kommer naturligtvis inte tvinga i honom ngt han inte vill ha. Det är ju bara dumt, fattar väl jag oxå. Men uppenbarligen finns det flera som lyckats få sina barn att dricka välling och tycka riktigt bra om det så kan man väl testa.

• Svar på tråden Hur får man ungen att gilla välling?
  • Dandelion

Jo vi kör på gröt nu. Men det blir knepigt vid nattningen. Lite svårt att mysa i sängen med en skål havregryn och han somnar bara när han äter... och min mjölk börjar sina bort, plus att han får tänder och det gör ont att amma. Tänkte bara ifall d kanske gick att få honom att gilla välling ändå. Men vill han inte så vill han ju inte.

• Dandelion

Ja, jag vet att man kan mysa med mkt annat. Han har både nappar, snuttefilt och nalle. Men han somnar inte med dem, bara slänger dem åt sidan. Han åt gladeligen från flaska förut så jag vet inte om detta bara är en fas eller om han plötsligt bestämt sig för att inte vilja längre. Förmodligen kommer jag väl inte lyckas men man kan väl få testa? Varför ska man alltid bli så påhoppad här? Så återigen, är det ngn som kan rekommendera ngn bra välling? Finns det överhuvudtaget ngt alt till Nestlé och Semper?

Svar på tråden Hur får man ungen att gilla välling?