Inlägg från: cotton |Visa alla inlägg
  • cotton

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Ååå, vad mysigt att gå på sina barns lusse-firande! Blir så avundsjuk...
    Är säker på att alla era barn var Gudomliga!

Nu ska jag iväg och köpa lite mat... ska laga saffranspasta med räkor idag och inser att det enda jag har av de nödvändiga ingredienserna är saffran...
    always a start!

Baj baj!

• cotton

Fru B Ja, var kan hon ha fått den ifrån?

Recept? Vassego!

Pasta
    1/2 grillad kyckling
    Räkor
    1/2 påse saffran , ca 0,25 g
    1 stor pressad vitlöksklyfta
    1 paprika
    En burk creme fraiche
    1/2 dl vitt vin (eller vatten med 1 tsk pressad citron eller vinäger går bra
    1 msk tomatpuré (ungefär - jag brukar ta på en höft)
    Salt + peppar
    1/2 krm cayennepeppar
    Lite Sambal oelek
    Ruccolasallad

Gör så här
    Fräs saffran och vitlök samt paprika i smör i en gryta. Rör i räkor och kyckling (som du rensat). Tillsätt créme fraiche, vin, tomatpuré, salt, peppar och cayennepeppar. Eventuellt sambal oelek om du vill ha det lite starkare. Låt allt koka i ca 2 min. Blanda med nykokt pasta som du rört i ruccolasallad innan.

• cotton

He he, jag har alla klappar klara. Blev klar i början på december. Har tidigare år varit med om att allt jag velat köpa varit slut i rätt storlek, färg eller märke... så nu köper jag för november (och en del för oktober)lönen för att slippa det. December ägnar jag åt att baka, mysa, köpa julpynt och små bonusklappar...

• cotton

He he, Sofie, det är erfarenhet!

Och så ja, tyvärr kanske, så har Fru B rätt, jag är ganska organiserad och strukturerad av mig... och så blev jag så oerhört frustrerad förr i tiden när allt man ville köpa var slut!

Idag var det så dimmigt i Göteborg (är) att när jag skulle ta vagnen i morse, såg jag bara ljusen kommande... självaste "fordonet" såg jag inte förrän det precis stannade vid hållplatsen. LÄSKIGT!

• cotton

PRECIS! Ska man göra något ordentligt ska man ju göra det själv...
    Försöker lära mig att delegera, men då måste man ha människor vars "kompetens" man litar på... inte alltid lätt!

Belöningar... naturligtvis!!! Tycker vi här i Sverige generellt är dåliga på att belöna oss själva! Jag belönar mig själv med jämna mellanrum när jag tycker att jag varit duktig (en morot att bli mer organiserad kanske Sofie?). Manikyr, en fika, ett glas vin efter jobbet, en tröja, en liten kartong belgisk choklad...

Mmm, nu måste jag göra något bra, för jag blev precis sugen på fin choklad!

• cotton

Bröllopsplanerna går bra tack! Mindre än 4 månader kvar. Ska beställa hindersprovning. IDAG! (tack för den indirekta påminnelsen)

Fast idag är jag lite sur på Johan... förb*nnade idiot...

• cotton

Okej, Cotton-bombning av tråden igen... gör det med jämna mellanrum. Tröttnar ni aldrig på mig?

• cotton

Han är så lättstött ibland. Jag har svårt för ordklyveri, och detta är Johans specialitet. Gaaah!

Har sjukt mycket på jobbet nu, men jag kan inte motivera mig att jobba hundraprocentigt idag... *suck*

• cotton

När man märker och dissikerar varenda ord i ett samtal.

Om jag säger: Jag beklagade mig bara lite.

Och någon väljer att analysera ordet "beklaga" sönder och samman och få det till att man klagar, är enormt missnöjd och olycklig.

• cotton

Hej Junija - och trevlig helg!

Hur ser ni på att man ringer en arbetsgivare man varit på intervju hos för att höra hur anställningsprocessen artar sig. Jag vet att man inte är klar förrän efter jul, men jag är så nervös då jag verkligen vill ha jobbet, att jag knappt kan sitta på min stol här på jobbet!

• cotton

Tinto
    Skrattade så jag låg dubbelvikt av dina inlägg!

Har tuggat i mig ett äpple och skrutten ser ut som Jesus på korset. Blir jag miljonär nu?

Johan är på intervju på Nordea nu. Ett viktigt jobb som valutatrader (don't ask ). Han var så nervös att han inte sov inatt. Och nu sitter jag här på jobbet (jobbar över i skrivande stund) och är dödstrött...

• cotton

Soleil - fin pres bild!

Jag har redan varit på intervju för jobbet! Och gått vidare två gånger. Så det är inte så många steg kvar. Ringde inte igår, men fick av min chef idag reda på att de ringt för referenser... så det går ju framåt!

• cotton

Men Yohanna - why???

Kan du inte ha kontot kvar iallafall???

Kommer sakna dig om du lämnar.

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D