Inlägg från: cotton |Visa alla inlägg
  • cotton

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Kul med 20års-fest Yohanna! Det var roligt att höra!

Ja, det gäller att vara ute i god tid - men när min bästa vän frågade om vi skulle ha vår 30 årsfest íhop slog jag ändå bakut! Det är över 2 år dit - så det vill jag helst inte tänka på!

• cotton

*asg* skrattar så tårarna sprutar Björkeli! Du har piffat upp hela min dag! TACK!

Gött att ha publik när man är på toa! Rev du ner några applåder också!?

Tack Yohanna, allt är bra! Har TACKAT NEJ till tjänsten i Skåne! Och det var inte av några bekvämlighets- eller feghetsskäl, utan för att vi inte var överens om lönen. Hans löneförslag innebar de facto att jag skulle behöva gå ner i lön! Han ville inte ens ge mig ingångslönen för jurister och då undrar jag ju om det är så att han vill anställa överkvalificerad personal till en tjänst, eller helt enkelt bara komma billigt undan... Jag vägrade vilket ledde till att jag var tvungen att tacka nej till tjänsten. Han blev redigt sur och försökte till det yttersta ge mig dåligt samvete (typ nu måste vi ut med ny annons och det här var ju jobbigt för då får vi börja om) men jag gick inte på något av hans beten. Jag förklarade honom att han säkert med enkelhet kunde ringa någon av dem han tackat nej till någon dag tidigare och erbjuda tjänsten till dem. Jag är inte korkad heller.Och så sa jag att han in framtiden kunde vänta med att tacka nej till personal till dess att man är överens om lön och ett avtal skrivits. Bara ett tips så...

Alltså är jag kvar i Götet ett tag till i allafall! Så jag söker jobb igen. Trivs ju på min tjänst idag, men vikariatet sträcker sig bara till sista augusti 06, (med stor chans till förlängning) och jag vill ha FAST!!!

Så, det var nog snackat om det!

Är det någon här som fortfarande säger negerboll?

• cotton

skratt - är själv imponerad över att jag faktiskt vågade! Åren på min nuvarande tjänst med massor av förhandlingar har verkligen lärt mig mycket. Och sedan blev jag irriterad när han ville erbjuda mig en så låg lön, och använder man irritationen rätt, blir det en mycket stark ingrediens i en förhandling!

Jag säger nämligen också negerboll (vana som jag inte heller lägger några värderingar i) men blev lite utskälld av en fika-personal när jag skulle beställa en sådan igår eftermiddag. (han var inte svart själv, men invandrare - INTE för att det spelar någon roll, är ju inte helsvensk själv liksom) Jag blev helt paff, men ska försöka att vara ännu mer diskret i framtiden. Ville bara se om det BARA var jag som sa så på denna planet!

Ja, 20 var länge sedan man fyllde! Det VAR en underbar födelsedag! Minns den som igår. Kommer till och med ihåg vad jag hade på mig!

• cotton

Hmm, ljusparty??? Nu blir jag nyfken Sofie!!! Berätta lite mer!

• cotton

Gött - tack Yohanna! Presentkortet kommer att förvaltas väl!

Ha ha, första gången jag snott en sådan viktig plats!

• cotton

Vad tråkigt med huset Gislöv!!! Hus säljer ju som smör i solsken just nu! Vi var med om något liknande med en lägenhet vi ville ha i Göteborg. Fruktansvärt irriterande!

Det var lång tid för att laga en klocka Madge! När jag och Johan skulle gravera in våra ringar på Guldfynd i förra året, tog det 5 veckor på grund av flertalet felaktigheter! KLAGA! Det lönar sig! Vi fick kompensation och en ursäkt från södra Sveriges distriktschef för koncernen! *nöjd* Man ska inte bråka med mig när jag blir irriterad!

Go kväll på er alla!

Kramar på mina goa glassar!

• cotton

Just det Yohanna - KLAGA och FRÄS du med! Det känns så oerhört skönt efteråt!

Och dra henne i näsan från mig (nu när båda öron är upptagna)

• cotton

Nu har jag lagt in bilder på min bröllopsklänning i bildgalleriet!

Trevlig helg alla tjejer!

• cotton

Min har växt till det dubbla! Undrar hur det gick till! Har jag blivit så mycket mer populär och intressant under dagen?

• cotton

Ja, det måste vara en sådan sak! För jag fattar inte heller hur 3000 personer skulle hinna att besöka mig i eftermiddag!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D