Inlägg från: cotton |Visa alla inlägg
  • cotton

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

HÄR är tråden!!! Har irrat omkring på FL i nästan en halvtimme!

Solen skiner över Götet idag!

Jag kanske flyttar till Skåne efter årsskiftet! Mycket pekar mot det. Är inte alls särskilt sugen och det är mycket på gång runt det om mitt jobb, därför har jag inte varit inne - men NU ska det banne mig bli ändring!

Hur är det Junija? Låter som du har en del att tänka på (som undertecknad). Hoppas att allt löser sig till det bästa!

• cotton

Det är ett jobb jag håller på att kanske få där nere! Oerhört spännande och en enorm utmaning - men usch, det känns jobbigt att flytta.
    Jag är rotad i Göteborg och väldigt feg av mig. Men visst, får jag jobbet MÅSTE jag ju ta det - annars måste jag ge mig en fet spark i rumpan för min feghet.

Det ringer lite i öronen på mig nu! För att vara riktigt kärringaktig - var på en modevisning här på stan nyss och de spelade så hög musik att jag var tvungen att gå mitt i (och återgå till arbetet )... snacka om att man redan börjat samla pensionärspoäng!

• cotton

TACK för alla lyckönskningar förresten!
    Barnpoäng om man är dålig på att tacka? *någon *

• cotton

Gud vad gött - nu släpper mycket av min nervositet!

Så skåne är inte så hemskt då eller?!

Nu när det börjar dra ihop sig börjar jag tveka och fega ihop. (sedan är det så jobbigt med om Johan kan få jobb och om vi kan flytta samtidigt - om flytten blir dyr, bröllopet - vad händer med det och så vidare... listan är millång)

Men det handlar nog om att det är så mycket som krånglas till med en flytt ner NU. Jag hade gärna väntat till sommaren.

Vet ni skåningar om Ramlösa utanför Helsingborg är mysigt/bra? Ligger bra till för att ta pendeln till jobbet nämligen... eventuellt alltså...

• cotton

Gud vad alla är positiva! Jag åker gärna till Helsingör!!!

Piaf, Hässleholm ligger nära kommunen där jag sökt jobbet. Tar cirka 20-30 minuter med pendeln från Helsingborg dit tror jag. Och ytterligare 30 minuter till Hässleholm. (tror jag)
    Då blir vi ju nästan grannar!

Men det jag upptäckte under min vecka i skåne är att allt i skåne är nära! Bra vägar, ypperliga förbindelser - fantastiskt!

• cotton

Ska på uppföljande intervju den 7 oktober. Får väl besked några veckor därefter. I'll keep you posted!

• cotton

Håller med fru B - vi vill se din nya friss Björkeli.

Jösses vad god Arlas lättfil med jordgubbssmak är! Provade den första gången till frukost imorse! Mumma!

• cotton

Vilken vacker kärleksförklaring Yohanna! Du skriver väldigt känslosamt, fängslande och oerhört målande. Fint!

Hej alla andra brudar! Det var molnigt i Göteborg idag, så jag missade solförmörkelsen. Någon annan som sett den?

• cotton

Hej brudar!

Björkeli - jag har hela tiden tyckt att du passar i skolbänken med ditt skarpa huvud! Grattis till ett klokt beslut! Det kommer att gå jättebra!

Och Tinto - GRATTIS GRATTIS!

Jag kramar om er alla och ber hemskt mycket om ursäkt för min tystnad. Har fullt upp på jobbet (ny chef) och väntar besked i veckan om det andra jobbet jag sökt i Skåne.

Saknar er alla!

Massor med kramar!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D