• saknarknytte

Vi som gör äggdonation ute i Europa

actionvera skrev 2009-10-09 11:43:21 följande:
    Saknarknytte: Jag var också extremt hård i magen när jag ruvade och de första graviditetsveckorna när jag tog progesteron. Men nu är det liiiite bättre (är i slutet på vecka 19 nu) om det kan vara någon tröst...Men jag måste käka katrinplommon, dricka katrinplommonjuice och äta linfrön för att magen ska fungera någorlunda.Har du tur blir magen lite bättre när du slutar med progesteronvaggisarna!
    Skönt att höra att det kan vända. Dricker så mycket vatten jag kan och i em så ska jag handla upp ett lager med katrinplommon och juice.
    Tack för alla goa tips och engagemang för min mage ; )

Kram
  • saknarknytte
    plupp06 skrev 2009-10-09 12:39:27 följande:
    Nu hoppar jag in med en fråga, hur länge var ditt embryo odlat mytrouble? Visst är det väl så att ett 5 dagars fäster tidigare än ett 2 dagars.
    Fortsätter på frågan. Efter hur många dagar kan mina ägg tänkas fästa om äggen fertiliserades på fredagen 2/10 på morgonen och vi gjorde ET 5/10 på måndag em?
    Kram
  • saknarknytte
    Caribe skrev 2009-10-12 10:01:00 följande:
    Jag måste instämma tycker det är obehagligt att om man tänker högt här i tråden & råkar skriva ngt som uppfattas negativt så kan man plötsligt få massa påhopp, tycker vi som kämpat så här länge kan sätta oss över det. Vi var ju inne på det tidigare att vi som hänger här är sköra och har varit med om mkt tufft och det sista man behöver då är tjafs på denna viktiga tråden där man hänger! Helt klart kan man skriva att man inte håller med den andre, men vi kan väl vara lite mjukare mot varandra? Och som isisisis säger allt har ju rätt till sin egen åsikt!"Make ÄD babies not war"
    Helt rätt! Jag vet hur ledsen jag själv blev fast det inte var menat. Silkesvantar och en massa förståelse rekommenderar jag.
    Kram
  • saknarknytte

Hej alla tappra!

Hoppas att ni hade en bra helg. Jag hade det bra men det var frustrerande att inte kunna plocka svamp. ; ) Längtade efter min Sambo under helgen och det var initialt så mysigt när jag kom hem till hans famn. Men efter mindre än 1 timme så bråkade jag med honom och han blev så besviken. Vi brukar inte bråka men jag kände mig bara så irriterad. När han sedan reagerade så blev jag jätteledsen och storgrät och han fick trösta mig.
    Vet inte varför men känner mig så himla nere idag att jag bara gråter. Är på ruvardag 7 och har vissa graviditetstecken som ömma bröst, gasig mage och som om jag har svalt en massa luft. Dessa tecken borde göra mig glad men istället så känner mig bara ledsen. Sist jag hade dessa känningar så trodde jag att jag var gravid med det visade sig endast vara en rejäl hormonrubbning. När jag senare fick höra att jag inte kunde bli gravid så kände jag mig så dum över att jag hade trott att jag var gravid . Är lite rädd att det ska bli samma sak igen, tro att jag är gravid och känna mig upprymd och sedan visar det sig vara helt fel. Det var endast tabletterna som spelade mig ett spratt.

Kram

• saknarknytte

Grattis Tjorven.
    Tack för Makima, Caribe, Kramiis för er uppmuntran och stöd. Jag tror att ni har helt rätt. Det är lite mycket nu med ruvningen, flytten plus att jag går nu in i sluttampen av att sälja in mitt projekt. Det är mitt största projekt någonsin och skulle innebära ett enormt karriärlyft om det går igenom. Dock så måste jag dölja mina grav.planer för de skulle kunna riskera att jag förlorar projektet. Helt sjuk jag vet men så är min bransch. Måste därför få ett beslut så snart som möjligt. Känns nästan som jag ljuger för dem genom att inte berätta.
    Sambon ringde imorse och kollade hur läget var med mig. Störtgrina när han var så gullig. Han bad mig komma förbi hans jobb så att han kunde få krama mig efter det jag hade varit på lunch i och med att jag skulle vara i närheten. Kändes himla bra att kramas. Nu är jag hemma och väntar på honom och tårarna rinner för minsta sak.

Jag beundrar verkligen er som har varit med om detta eller är mitt i det. Hade aldrig kunnat föreställa mig hur jobbigt det är.

Kram,

Lipsillen

• saknarknytte
    kramiiis skrev 2009-10-12 16:35:21 följande:
    saknarknytte: vad gulligt av honom oj tuff branch, hoppas det går bra med projektet
    Tack snälla! Hoppas allt är bra med dig och att urinprovet visar ett stort fet +
    Kram
  • saknarknytte

Mytrouble, glömt att säga till dig fast att jag har tänkt det en massa gånger; Vad jag beundrar dig, ditt val och din styrka. Du kommer att bli en så himla härlig och bra förebild till dina tvillingar. Jag hoppas att vi stöter på varandra någon dag i Stockholm. : )

Kramar

• saknarknytte
    actionvera skrev 2009-10-12 16:55:03 följande:
    Saknarknytte a.k.a lipsillen Vilken härlig man du har. Jag håller med dig om att en äggdonationsprocess är oerhört jobbig. Jag kände inte igen migsjälv och kände mig mest förtvivlad hela tiden. Jag trodde att det skulle vara som en "vanlig" IVF men ack så fel jag hade. Jag hade i alla fall turen att ha semester under min ruvartid så jag slapp hålla masken på jobbet. Kramiis: Falska förhoppningar är väl aldrig bra men... det låter som om du är gravid. Jag håller tummarna.
    Hej! Skönt att höra att det inte bara är jag som reagerar så här. Trodde att jag skulle vara glad när jag äntligen hade fått ET men istället så är det nästan tvärtom. Hoppas att ni förstår att jag är självklart glad över att jag har gjort ET men kroppen ger bara en massa ledsensignaler och hjärnan stress.
    Kram
  • saknarknytte
    plupp06 skrev 2009-10-12 15:29:54 följande:
    Hjälp!! jag gick på toa nyss och såg att det var lite brunaktiga flytningar, är på ruvardag 11
    Låter som nidblödning och händer i samband med att ägget fastnar, och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna. I den mesta facklitteraturen står det att blödningen är sparsam. Dock kan man blöda rikligt också. Kram
  • saknarknytte
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-12 17:07:00 följande:
    Hej söta lipsill! Skönt att du fick kramar av din sambo. Man behöver lite extra kärlek minst sagt i den här processen. Hormonerna spökar som bara den och man vet inte hur man skall tolka dem. Ingen kontroll har man alls. Mycket jobbigt. (Jag gillar att ha koll.)Ha inte dåligt samvete för att du inte berättar om din ÄD för projektet. Det är inte ditt fel att samhället är så knasigt att det kan vara till din nackdel att vara gravid. Det får bli ett angenämt "problem" (obs jag tycker inte att det är ett problem) att ta upp längre fram.
    Bette skrev 2009-10-12 18:45:26 följande:
    Försök att inte stressa, koppla av och ta en lång och varm dusch för bada får man inte göra.Bette
    Tack snälla goa och fina tjejer : )
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa