• saknarknytte

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Bette skrev 2009-09-21 15:44:38 följande:
    Jag kan rekommendera Prima Liv mödravård när man gjort ÄD, de är mycket bra och de vet vad de gör. Inskrivningssamtalet varade i en timme tror jag. Jag har fått alla ultraljud som skall göras osv. De är superbra.Bette
    Bette, Tack för tipset! Fantastiskt att de gör sådant gediget bakgrundsarbete. Låter mycket lovande. Satte du in 1 el. 2 ägg?

Gottisen, Hoppas innerligt att det går bra för er.
  • saknarknytte
    kramiiis skrev 2009-09-22 14:43:44 följande:
    caribe: tack det gick bra, slemhinnan var 10mm och inga cystor. Däremot så hade de inge mer info från åbo hon skulle på kontroll på fredag. Suck mer väntan med ångest. gaaaaah. Men ET är planerat till nästa vecka. Men börjar bli orolig för flyg/båt om det går att få tag på biljetter på så kort tid? Hur har ni andra gjort? Jag frågade om hon kunde säga början eller slutet av veckan, men inte. gottisen: kramar om!
    Grattis kramiiis till bra slemhinna. Jag ska ultraljud imorgon och hoppas på lika fint resultat. Hur bred/smal bör slemhinnan minst vara? Dock så ska jag inte göra ET förrän den 5/10 men enligt min treatment plan så är det den sista som ska göras innan ET. Såg i din presentation att du har en blogg. Den vill jag gärna läsa så skicka gärna en länk.

Kram
  • saknarknytte
    Caribe skrev 2009-09-22 15:42:41 följande:
    Kramiiis - grattis till fin slemhinna, den hinner ju tjocka till sig lite ytterligare oxå tills det är dags. Nej det är väldigt jobbigt att man får reda på "när man ska åka" med så oerhört kort varsel! Jag satt och bokade upp massa biljetter för olika scenarion & sen fick jag avboka dom som inte blev aktuella, jobbigt och man får hålla tungan rätt i mun! Men till Åbo kommer du iallafall, tror det är på viking line dom har hytt lösa platser som dom säljer, man får helt enkelt sova på en stol ngnstans.. inte så kul men då vet man iallafall att man kan komma dit!Idag stod det med stora bokstäver i min kalender "STORA UL - 18+1" kände hur ledsen jag blev när jag såg det, tänk att jag kunde varit halvvägs i graviditeten nu..... längtar sååå att få försöka igen!

Gottisen och Sanndy håller tummarna att det är ofarliga blödningar och att allt går bra!
    Caribe, måste ha varit jättejobbigt med påminnelsen. Ser så fram emot när du kan påbörja nästa försök. Kommer att följa din resa och ha tummarna och alla de andra fingrarna plus tårna hårt hållna för att allt ska gå bra. Tusen kramar
  • saknarknytte
    Bette skrev 2009-09-22 16:59:13 följande:
    Gör ett extra ultraljud innan behandlingen, det gjorde jag vid vårt andra försök nu, det är bra att ha lite extrakoll.Bette
    Tack för tipset! Känns annars som så lång tid i mellan ultra och ET. Mycket kan ju hända på 13 dagar. Vill gärna inte åka till Riga för ET och få reda på att slemhinnan gått tillbaka.

Känner mig så i valet ikvalet med 1 el .2. Om jag bara visste att ryggen skulle hålla.
    Ni som är gravida, satt ni alla in 2?

Kram
  • saknarknytte

Har precis varit hos nygamla gynekologen och gjort UL. Min slemhinna är 9 mm. : )Har nu 13 dagar för den att öka ytterligare så det känns bra. Tog Bettes råd och bokade in en extra UL den 30/9, 5 dagar innan ET. Pratade med gynokologen ang mitt dilemma med ryggen. Han avrådde mig starkt från att sätta in 2 i och med att min rygg är i så dåligt skick. Ska dock även ringa till Spine center för att dubbelkolla.

Kikki70, Jag berättade aldrig för dem på AVA om mitt ryggproblem. Var så rädd att de skulle neka mig om de visste.

Bette, Mitt högkostnadskort går ut om ca 10 dagar så jag tänkte försöka hämta ut all medicin innan dess. Undrar därför hur många vaggisar jag kommer att behöva?

Caribe, härligt att du snart får börja igen och bra att du stod på dig. Jag förstår att du fick en chock över priset. Vi trodde, tills vi fick det förklarat för oss på kliniken, att två försök ingick i grundpriset. Det är sorligt vad folk kan profitera på andras olyckor. : (

Kram

• saknarknytte
    isisisis skrev 2009-09-23 11:19:32 följande:
    Du vet att man inte kan hämta ut den medicinen man har förrän man har förbrukat 2/3 delar av den man redan fått ut?Har försökt det själv,men vart gruvligt besviken,då mitt Fragmin är rätt dyrt
    Attans! Jag förklarade för gynen och han sa att han skulle skriva ingen spärr på receptet. Hoppas att det fungerar men gör det inte det så ska jag inte klaga för det verkar som om många av er har fått betala sina helt utan högkostnadsskyddet. Men det är klart kan man spara in så vore det toppen för många pengar går åt att betala behandlingen.
    Kram
  • saknarknytte
    kramiiis skrev 2009-09-23 11:18:06 följande:
    saknarknytte: härligt att det såg bra ut för dig oxå! grattis!kram kram
    Tusen tack! Är så överlycklig. Kram
  • saknarknytte

Hej alla tappra!

Sodkt, varma kramar.

Rödluvan, även jag har en del spottings och lite rött blod men det står på bipacksedeln att det är rätt vanligt. Dock sä är det så pass lite att jag inte behöver binda el dylikt. (Jag är helt nerreglerat och behövde därför inte ta zoladex.) Jag har haft en del huvudvärk men idag hade jag jätteont i äggstockarna. Kändes som svår menssmärta. Om du är orolig så ska du självklart fråga dem på AVA.

Är det någon som kan tipsa om bra hotell i Riga. Gärna ett som ligger nära kliniken.

Kramar

• saknarknytte

Hej alla tappra!

Idag fick vi veta att allt såg bra ut med donatorn och att sambon ska åka på fredag till Riga och på måndag är det dags! Hurra!!! Kan knappt tro att det är sant. Känner mig lite gravid redan nu med symptomer som trötthet, lite illamående och ont. Ibland känns det som om min livmoder håller på att implodera. Men ser det som ett positivt tecken att livmoderslemhinnan håller på att expandera. Ska bli spännande att få veta hur bred den är på övermorgons extra ultraljud.

De frågade på AVA Riga om jag ville ha akupunktur innan och efter ET. Är det någon som har provat? Förstår inte riktigt vad för positiv inverkan akupunktur kan ha.

Igen, är det någon som har något tips på ett bra hotell nära AVA Riga.

Vilka fantastiska tjejer det är som är inne på denna tråd. En eloge till er alla.

Kram

• saknarknytte
    Nioli skrev 2009-09-28 21:54:19 följande:
    Saknarknytte:Jag har gjort akupunktur i samband med mina tidigare IVF:ar och fick förklaringen att de hjälper än att stressa av i samband med insättningen. Det bildas lugn och ro hormon i kroppen vilket är posetivt. Dessutom sitter det i i flera dagar, vilket kan gynna inplanteringen. Men igentligen finns det inga bevis att akupunkturen i sig hjälper till att öka effekten utan det är just att kroppen blir lugn.
    Tack för snabbt svar. Kanske inte är så dumt att prova även om jag inte är ett stort fan av akupunktur. Man är ju så desperat att det ska funka att man gör ju vad som helst som kan sägas öka oddsen. Om de hade sagt till mig att jag måste köpa en gul tröja för 35 euros för att få mer tur så hade jag nog köpt den. ; )

Hoppas allt är bra med dig och dina små.

Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa