• saknarknytte

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Caribe skrev 2009-10-19 10:04:16 följande:
    Kramiiis - jodu "skrället" kom igång med buller och bång i lördags har aldrig blivit så glad för en mens nu är det bara att hoppas att den sköter sig till nästa gång och håller sig punktlig från och med nu & att Åbo ger klartecken till FET trots 14 dgrs försening!Hur är det med dig och din man efter helgen? Hade ju naturligtvis hoppats att du skulle storma in här med ett + besked iallafall, men med så många i frysen med den otroliga kvaliten så är det bara en tidsfråga.... Hoppas ni kunnat bearbeta och stötta varandra i helgen till att få styrka inför nästa försök! Kram vännen!
    Stort grattis till mensen. Nu ska det ruvas på guldägg. Kramar
  • saknarknytte

Rödluvan, hur mår du och hur har det gått? Kram

• saknarknytte
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-22 08:57:08 följande:
    Ett mirakel har inträffat!!!! Jag fick plus på urintestet nu för en timme sedan!!! Jag är nog chockad för jag kan inte riktigt ta in detta! Under dagen idag torsdag skall min gyn ringa och tala om gårdagens hCG-värde, så då kanske jag fattar. Jag sitter här och skakar vid frukostbordet är helt tagen.
    Hej! Läste precis ditt inlägg. Jag blev så glad att jag började gråta. Stort grattis!!!!!
  • saknarknytte
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-22 08:57:08 följande:
    Ett mirakel har inträffat!!!! Jag fick plus på urintestet nu för en timme sedan!!! Jag är nog chockad för jag kan inte riktigt ta in detta! Under dagen idag torsdag skall min gyn ringa och tala om gårdagens hCG-värde, så då kanske jag fattar. Jag sitter här och skakar vid frukostbordet är helt tagen.
    Hej! Läste precis ditt inlägg. Jag blev så glad att jag började gråta. Stort grattis!!!!!
  • saknarknytte
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-25 12:34:06 följande:
    Tack! Vad du är söt! Hur är läget med dig?
    Hej! Det är bra men det har varit lite mycket på sistone med jobbet flytten och graviditetsbeskedet plus konferans. Puh! Har inte så många graviditetstecken förutom att mina bröst är väldigt tunga och ömma plus att jag har grymma sömnproblem. Du då?

Mitt HCG värde var 922 på RD 14. Gjorde ett till 2 dagar senare och får reda på det idag. Mitt UL är den 4/11. Ser så fram emot det för jag har så svårt att tro att det verkligen är sant, att jag är gravid.

Kramar
  • saknarknytte
    plupp06 skrev 2009-10-26 09:19:04 följande:
    Jag ska se om jag kan få ta nya hcg värden i veckan, bara för att få reda på om det fortfarande finns något levande kvar i magen efter störtblödningen i fredags. Annars har jag vul inbokad 4/11.
    Håller tummar och tår att allt är som det ska.

Ser visst ut som både du, jag och Rödluvan har VUL den 4/11. Spännande!

Kram
  • saknarknytte
    Makima46 skrev 2009-10-26 16:53:32 följande:
    Lycka till med era VULJag har VUL den 6/11, ville vänta nån dag extra eftersom de växer ganska mycket i v. 7.Vill ju vara säker på att de ser nåt. Är det för tidigt så ser de bara hinnsäcken och det är min största fasa. Första gången jag gjorde ÄD så ville kliniken att jag skulle göra VUL i v. 5+5. De ville se så att embyot/ embryona fastnat på rätt ställe.Då såg man bara hinnsäcken. Fick ny tid 2 v. senare och då var där fortfarande bara en hinnsäck och inget foster ( ofostrig grav.) Den gången tog jag inga HCG prov, då hade man nog sett att något var fel...Så denna gången väntar jag till v.6+5  
    Tack detsamma! AVA Riga föreslog den 6/11 men min gyn jobbar inte den dagen så det fick bli den 4/11. Från vilken dag räknar du, från när ägget/äggen befruktades el från själva ET dagen? Min sambo lämnade sitt prov den 2/10 och jag gjorde ET den 5/10. Blir det då 6+3 den 4/11? En annan fråga, räknas mina embryon som 2 dagars odlade eller 3? De befruktas ju samma dag som mannen lämnar sitt spermieprov. Vilket i vårt fall var en fredag och vi gjorde inte ET förrän på måndagen.
    Kram
  • saknarknytte
    Makima46 skrev 2009-10-26 19:51:34 följande:
    Då är dina ägg 3 dagars odlade. Äggen befruktas samma dag som din sambo lämnar spermieprov. Vid ET räknas den dagen som din ägglossningsdag, så du är alltså i v. 5+3 idag och v. 6+5 den 4/11Jag som har gjort FET, där tar man FET dagen minus de antal dagar de är odlade innan nedfrysning som min ägglossningsdag. Så jag är alltså i v.5+1 idag  ( 2 dagar efter dig)
    Tack Makima och Bette för förklaringen. Det är så spännande att du, jag och Rödluvan ligger så nära varandra. Kram
  • saknarknytte
    plupp06 skrev 2009-10-27 11:46:43 följande:
    Nu blöder jag igen, har även fått feber. Väntar på besked från läkare vad de tycker jag ska göra. Magkänslan är inte alls bra
    Håller tummarna för att allt är bra. Kram
  • saknarknytte
    plupp06 skrev 2009-10-27 11:46:43 följande:
    Nu blöder jag igen, har även fått feber. Väntar på besked från läkare vad de tycker jag ska göra. Magkänslan är inte alls bra
    Håller tummarna för att allt är bra. Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa