• plupp06

Vi som gör äggdonation ute i Europa

saknarknytte skrev 2009-10-18 08:45:37 följande:
    Hej alla tappra!Efter en sömnlös natt var det äntligen dags för att göra graviditetstestet. Var så himla nervös. Det blev ett + på båda testen!!!! Kan knappt tro att det är sant att jag har ett eller två knytten i mig! Jag har sparat Clear blue testen och måste titta på den i mellan åt för att försäkra mig om att det är sant. Kram
    GRATTIS!!!!!! Vilken trevlig söndagsöveraskning!
  • plupp06

Ang ruvningstips kan jag erkänna att min ambition var att ta det lugnt, men redan dagen efter insättning var jag tvungen att jobba pga extrem arbetopp. I vanliga fall kör jag ca 3 bodypump pass i veckan + 2 pass konditionspass men under ruvningen så har jag enbart hållt mig till raska promenader istället.

Har även gått på akupunktur, ca 5 gången innan och en behandlig samma dag innan återförsel.

Jag har även bokstavligt talat frossat i omega 3 kapslar (har svidit rejält i plånboken)

Har även tagit trombyl då jag har högt Tnf alfa + avvikade koagulationsprover.

I går var jag och lämande sköldkörtelprov och som jag misstänkte har mina TSH värden ökat så nu måste jag öka levaxindosen, är superviktigt att ej ha dåliga värden.

• plupp06

Rödluvan: kan fortfarande inte förstå att det är sant. Tog hcg prov förra torsdagen och då låg det på 974 och nu i måndags hade det ökat till 5200, så nog såg jag inte fel på testet även om jag tvivlat flera gånger och inbillat mig att jag fått måndagsexemplar på gravtesten. Hoppas på ett stort fett plus för dig i morgon!!!

• plupp06

Kramiis: Vad skönt att det löst sig med prednisolonen, är det 10 mg du fått?

• plupp06

Ledsen, tror det lilla ägget är på väg bort

Har haft massa blödningar nu på morgonen, känns inget bra.

• plupp06

Bette: Har haft lite bruna flytningar innan men detta är inte alls samma sak. Det är som mens nästan. Men jag har tagit en extra progsteron och sjuksrivit mig från jobbet dag.

• plupp06
    Caribe skrev 2009-10-23 08:50:51 följande:
    Estra förstår att det måste kännas hemskt och oroligt, men som du säkert läst här i tråden är det många som blödit och det har gått bra ändå! Titta bara på actionvera som störtblödde och med klumpar och allt och det gick bra! Jag håller tummarna vännen! Vila och extra progesteron låter bra! Du har mina tummar!
    Jag är fruktansvärt orolig, vet att andra haft blödningar med detta känns verkligen inte alls bra. När jag kissade förut så droppade det tom blod i toan.
  • plupp06

Nej, bara ett embryo tillbaka. Har inte ont i magen, ligger ned i sängen med datorn just nu med proggisar instoppade, jätte kissnödig men vågar inte gå på toa och ställa mig upp för jag är rädd att det ska börja forsa.

• plupp06
    silverhästen skrev 2009-10-23 09:11:43 följande:
    Hej Estra!Jag förstår dig precis, oron är förfärlig. Måste bara säga att jag också hade en blödning där det rann blod i toaletten och det kom klumpar det var v4 ca. Men det gick bra, jag var på VUL igår och då fanns det ett litet hjärta som tickade där inne.Jag håller alla tummar jag har för dig!!!!Kram
    Skönt att höra att det kan gå bra ändå trots klumpar och blod.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa