-
Makima46 skrev 2009-10-29 13:34:23 följande:Fick väl en smärre chock idag!!Har fått veta HCG värdet på RD 20. Den låg på 16600!!Jösses! Har bägge fastnat??
-
Kramiis: Kul att du är på G igen, jag tror verkligen stenhårt på dina frysisar. Har faktiskt läst (har dock inte länken) att embryon som klarat att frysas och sedan tinas håller mycket god kvalitete och har ypperliga förutsättningar att vidareutvecklas. Måste vara skönt att ha så pass många i frysen som du har (vi fick inte ett enda till frysen tyvärr).
-
Carmencita: Skulle precis säga som isisis att tar man östrogen för länge så finns risken att slemhinnan blir övermättad och släpper. Visst var deta ditt första ÄD? Har du gjort testcylen innan, tänkte om du hade någon aning om hur din kropp reagerar på östrogenet?
-
Föstår vad du känner, jätte jätte jätte jobbigt. Man vågar knappt gå på toa för att man är så rädd att det ska vara blod i trosorna. Men det är vanligt med små blödningar, slemhinnorna och livmodertappen är känsliga har två läkare förklarat för mig den sista veckan. När jag fick mina störtblödningar så fick jag tröst av massa här i tråden som haft pecis likadant och för dem har det ju gått bra. Men även om man får höra att det är vanligt med blödningar så blir man ju fruktansvärt rädd och skärrad när man ser det där blodet. kram på dig!Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 10:42:21 följande:Igår fick jag blod på pappret vid ett par tillfällen och magen känns mensig. Jag känner mig deppig och orolig och tror genast att det är på väg åt h-vete.. Att jag mår illa nu på morgonen har jag sagt till mig själv beror bara på att jag är orolig... Ja, ni hör hur det låter... Det händer så mycket i kroppen och jag vet inte vad som händer - är det bra eller dåligt. Usch vad rädd man blir.
-
Jag har lagt ner "fina -långa-välmålande naglar" proceduren sedan jag gav mig in i detta, fram med häcksaxen och kapa dina naglar nu rödluvan!Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 16:52:57 följande:Aha. Då skall jag nog ta och korta ner mina naglar. Jag vill inte ha denna oro pga att jag rispat mig själv.
-
Är jättenervös för VUL, rädd att inte se hjärtat.Bette skrev 2009-10-31 17:01:32 följande:Hur mår du nu Estra? Snart är det dags för VUL för er vad spännande.Bette
Förövrigt så får jag erkänna att jag mår totalt skit, jag känner mig inte bara illamående utan jag spyr flera gånger dagligen. Är lite orolig att mediciner jag tar inte hinner tas upp av kroppen innan allt kommer upp igen. Funderar på allvar hur jag ens ska kunna ta mig till jobbet på måndag när man går runt i en konstant bakfylle känsla. Kan inte ens äta lunch så mina kollegor kommer ju undra vad som hänt med mig. Vill ju inte berätta varför jag mår så dåligt... -
Nalle: Tråkigt att du känner dig utanför i tråden, men jag kan lova att det är ingens avsikt att du ska känna så. Just nu är det full rulle i tråden, har flera dagar att läsa ikapp så det är så lätt att missa inlägg.
-
Ser att det är diskussion kring antalet vagiatorer. Jag kan bara tala för mig själv och jag har kört med 3 st/dag hela tiden. Tar även progynon 2 mg x 3st dagligen.
-
Rödluvan: Skönt att det inte kommit med blod. Det verkar som många mår sämts på morgonen, jag mår som mest illa på kvällen/natten. Idag var imgen bra dag. Har tagit postafen för att ta udden av det värsta illamåendet (hjälpte marginellt) däremot blev jag som en zoombie av dessa tabletter. Var helt virrig på jobbet. Men bättre virhöna än spyhöna...
-
Jag klurar oxå på detta dilemma. helt rådvill i frågan..........Inis skrev 2009-11-02 12:53:08 följande:Ni som fortfarande tar mediciner (dvs ännu inte kommit till vecka 12) - har ni vaccinerat er mot svininfluensan? Är orolig att det skall påverka om man gör det. Har frågat BM men hon var så svävande och erkände till slut att hon inte visste! Kunde hon ju sagt direkt. Hon har lovat ringa gyn på lasarettet och återkomma, men under tiden frågar jag här.
Återkom gärna med besked vad gyn sa till dig!