• mytrouble

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Annikamarie: Hej! Det var ett tag sen. Hoppas det går bra för dig den här gången med frysisarna {#lang_emotions_smile}

Väntar tvillingar, vecka 25+2
  • mytrouble

Kikki: Enligt vårdprogrammet från SÖS, Stockholm, skulle man göra TUL ca v 32 av den anledningen. Inte för att jag fattar varför det skulle vara ökad risk. Nu ska jag göra UL då iallafall pga tvillingarna {#lang_emotions_smile}

Väntar tvillingar, vecka 25+3
  • mytrouble

Roiboos=rött te är också bra för oss gravida {#lang_emotions_smile} Eftersom man ska ta det lugnt med kaffe och inte vill dricka svart te - man blir nog förstoppad ändå {#lang_emotions_undecided}

Jodå Knytte, det är som Isis säger - graviditetshormonet progesteron som man blir förstoppad av. Och under graviditeten blir det ännu värre {#lang_emotions_wink}

Esther: Jag har för mig att det var EGV som Sleepingbeuty var lite skeptisk till...

Rödluvan: Fantastiskt resultat! Helt osannolikt! Jag SA ju det {#lang_emotions_wink} hi hi. Grattis och ruva lugnt nu {#lang_emotions_heart}

Väntar tvillingar, vecka 25+3
  • mytrouble

ET=dag 0. Nästa dag har man ju ruvat en dag - och då blir det RD 1. Osv {#lang_emotions_wink}

Geten: Jag plussade (urinprov) på RD 10. {#lang_emotions_smile}

Knytte o Makima - intressant att rött te även är bra för amningen sedan. Visste jag inte.

Merlot: Skönt med något positivt iaf. Men då mörkar ni med IVF/ÄD för sociala - eller hur? För en kompis blev inte godkänd av soc som adoptivförälder just för att hon sa sanningen att hon funderade på/planerade ÄD under tiden {#lang_emotions_frown} Så hon fick bittert ångra att hon varit ärlig. Trist att man ska behöva ljuga...

Väntar tvillingar, vecka 25+4
  • mytrouble

Estra o Knytte: Visst är det så. Mina var 2-dagar vid ETn. Embryona fäster när de 5-8 dagar gamla och implanteras när de är 7-10 dagar gamla. Därefter blir gravtestet positivt {#lang_emotions_smile} Jag hade ordinerats testdag av kliniken RD 11 (blodprov) - men tjuvtestade (positivt) med urinprov RD 10.

Merlot: Men gud, suck! *himlar med ögonen* Tur att du och mannen är smarta iaf {#lang_emotions_dreamer}

Estra o Kramis: Alla som gått igenom det vet att ruvartiden är det värsta av allt! Man kan bli nervvrak för mindre! {#lang_emotions_undecided} {#lang_emotions_wink} Håll ut tjejer!

Geten: 3 dagar efter jag slutat med medicinerna.

Väntar tvillingar, vecka 25+4
  • mytrouble
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-10 16:39:39 följande:
    Kan du förklara skillnaden på fästa och implanteras? Jag trodde det var samma sak.
    Nej, det är precis som Makima säger. Först måste det ju fastna på slemhinnan. Därefter växa in i/borra sig ned i slemhinnan, så det till slut blir helt omslutet av slemhinna. Då är det implanterat {#lang_emotions_smile}
    Väntar tvillingar, vecka 25+5
  • mytrouble

Esther: Tack! Första tiden kommer jag ju att ha fullt upp med mina små - sen får jag se hur länge jag 'står ut' här uppe {#lang_emotions_wink}
    Som Makima säger - du har ett helt annat hopp nu! {#lang_emotions_dreamer}

Geten: Jag hade TD (blodprov) 11 dgr efter ETn. Fick 2 dagars embryon

Rödluvan: Aha, det där har jag aldrig tänkt på. Trodde mer att folk tänkte på hur det är att vara höggravid på vintern, och om man sen vågar gå ut med de små nyfödingarna i kylan, bök med alla kläder och så... Är ju själv född i december - och mina barn blir kanske också det. Har själv inte lidit av det - men nu som vuxen tänkt att om jag skulle fötts 2 veckor senare, så skulle jag vara född i januari året efter - och varit ett år yngre!! {#lang_emotions_laughing} Ha ha

Väntar tvillingar, vecka 25+6
  • mytrouble
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-11 17:02:45 följande:
    mytrouble: Har du flyttat norrut?
    Japp. För 2 veckor sedan. För att kunna få hjälp av mamma sista tiden av grav och första månaderna med barnen. Sen får jag se hur länge jag stannar... {#lang_emotions_wink}
  • mytrouble

Merlot: Ha ha {#lang_emotions_laughing} SÅ långt norrut är jag inte. Bara i Ångermanland. Fast det har ju varit minusgrader här på nätterna förstås... {#lang_emotions_wink} Men börjar bli akut med vinterjacka där magen får plats... {#lang_emotions_smile}

Rödluvan: Hi  hi. Nu var det inte mamma jag syftade på (även om jag kan bli lite irriterad nån gång - men det går bra för det mesta). Det var mer hur länge jag ska stå ut i den här 'hålan' - eftersom jag bott i Stockholm i många år, och trivts så bra där {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa