-
Det är nog olika system på alla kliniker, men i Åbo klassar dom äggen från 1-5, klass 1 inträffar i princip aldrig, klass 2 är oxå ovanligare och extremt god kvalitet, klass 3 är det vanligaste och fortfarande bra kvalitet men räknas mer som medel är dock fortfarande bra nog att frysa in, klass 4 är inte lika bra klass och går inte att frysas in, klass 5 går ej att använda/sätta in (det var klass 5 jag fick 2 st av i första försöket... tur för mig att dom inte gick att använda så jag fick ett nytt försök)Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-30 19:38:50 följande:Hur funkar det med "äggklasserna"? Har läst er skriva om klass 2 och 3 mm. Kan någon förklara?Estra: Vad kul! Lycka till!
-
Välkommen Låla67 hoppas det gick bra med sprutan igår som du märker är denna tråd livsviktig här får man snabbt råd när man blir osäker och pepp när man behöver
-
Lycka till Estra hoppas allt går bra!plupp06 skrev 2009-09-30 19:01:05 följande:Kramiis kommer hålla tummarna för dig i morgon! Även jag kommer from i morgon vara en höna som ruvar.
-
Godmorgon tjejer
Oj här har det hänt saker
Kramiiis din lilla turgumma blir grymt avis på din skörd och det känns som du redan är gravid med det resultatet så varmt grattis vännen!
Grattis till tjorvar oxå härligt med plus i tråden!
Estra skönt att du blev ruvare iallafall, vi får hoppas att några klarar sig till frysen oxå! Det är inte vanligt att 2 spermier befruktat ett ägg men det händer och då kasseras såna ägg! Du verkar ha haft lite otur helt enkelt men vi får hoppas att ditt ruvarägg är en kämpe & stannar kvar
Gottisen twins vilken vändning efter alla blödningarna??? grattis vännen hoppas det lugnar sig med blödningar nu så du kan få njuta lite av det här!
Jag önskar jag hade en doktor som ville skriva ut prednisolon till mig, har frågat i Åbo men fått nej, skulle oxå vilja ta 5mg prednisolon från ET dagen. Jag har ju TNF Alfa 14,3 och tar trombyl men det känns inte som det räcker.... tycker det känns lite misstänksamt att jag fick 2 embryon att fästa och det första släppte i vecka 6 och sen det andra i vecka 9. Det är verkligen tröttsamt att det skall bero på vilken doktor man går till vilken hjälp man får.....
Kram Kram kämpar
-
Saknarknytte vilka turgummor ni är här inne nu, 13 ägg är ju jättebra, grattis vännen Nu hoppas jag på fin befruktning
Tänkte påpeka att när jag bad olika fertilitetsläkare om trombyl för några år sedan så sa dom skarpt nej och det finns inga belägg för att använda den medicinen för fertilitetssyften. Nu låter det helt annorlunda, nu skriver läkarna gärna ut den och när jag var gravid och gick hos barnmorskan så sa hon att det är toppen att jag äter den och att det kommer hjälpa till att motverka havandeskapsförgiftning! Jag tror inte att det är långt borta tills små doser av prednisolon oxå kommer skrivas ut.... till patienter som t.ex mig som har 2 autoimmuna sjukdomar och är oförklarligt barnlös sen snart 6 år.....ibland när man kämpat så länge så måste man själv försök kämpa i framkant, man har helt enkelt inte tid att vänta tills det blir praxis! En av mina gyn sa till mig vid tillfälle, ibland tror jag du vet mer än jag..... med det vill jag säga att vi som kämpat länge och söker information är rätt så pålästa och inte stoppar i oss piller utan att noga ha vägt riskerna! Men håller med om att det finns en fara i att tjejer här på forumet som försökt i en kvart och börjar laborera med medicin på samma sät som tex bisolvon och rosenrot, ja då är det inte bra!
-
Mytrouble - Ha ha tack
Jag var skitskraj när jag tog trombyl första gången på Dr B:s inrådan för ex antal år sedan... eftersom det kändes ovetenskapligt när alla andra läkare sa tvärt nej & han var ensam i Stockholm på sitt område.... nu sa barnmorskan till mig när jag vart gravid att fortsätta hela graviditeten med trombyl för jag hade tänkt trappa ned på dom i vecka 12... så saker och ting händer inom vårt område oxå, men otroligt sakta.......
-
isisisis - men du använde prednisolon på eget bevåg denna gången då? Eftersom din nuvarande läkare inte stöder det!
-
isisisis - smart och det gav ju utdelning
Sanndy oj är du redan i vecka 10, vad fort tiden går skönt att allt ser bra ut!
-
Ja nog är vi sköra härinne alltid och håller med vi skall stötta varandra till 100%
Kram kämpar och trevlig helg!
-
Väldigt gulligt skrivet merlot, tack men jag undrar bara "var är min bra-iga karma"?merlot skrev 2009-10-02 22:22:07 följande:Oj vad det skrivs här inne! Kul med ett så engagerat gäng!caribe, isisisis och mytrouble - ni är helsköna. känns lite som att det är ni som håller ihop tråden, kommer med pålästa, kloka och omtänksamma inlägg. om bra karma finns så är ni värda det tusen gånger om.
Isisisis och Mytrouble har ju sina i magen
(skämt, jag hoppas min tid kommer)