Nöjder skrev 2009-12-06 14:28:21 följande:
Hej!Efter 6 månader på kö på Island, har vi nu tackat jag till en donator. !a erbjudandet fick jag efter 4 månader, vilket kändes som lång tid, eftersom de från början sa at de trodde de skulle hitta en donator direkt. Jag är blond och blåögd och "det är ju alla här", sa dom. Sa nej eftersom donatorn var 35 ock mörkblond och att vi skulle vara nottagare nr 2, dvs "splitta" äggen med en annan. Tyckte att det då verkar som att de valt donatorn utifrån mottagare nr 1 och vill därför vänta. Nu är vi nr 2 IGEN och donatorn är ännu mer olik, dvs kortare och med gröna ögon och mörkblond . Hon är 32. Kliniken berättade att de kan inte välja och vraka, utan när någon donator kommer in, då skickas ett erbjudande til de överst på listan, så får man själv avgöra om man tycker de verkar tillräckligt "lika". Man får sällan några till frysen, eftersom äggen ju delas mellan två. Å andra sidan är det lite billigare, runt 45.000. Det var det sist jag frågade allafall, har inte vågat fråga nu igen. Dessutom är donatorn "öppen", dvs man kan få reda på hvem det är när barnet fyllt 18. Spännande , men otroligt läskigt att ge sig in i allt igen.
Spännande... det låter lite som samma samma upplägg som är vanligt inom Landstinget dvs att äggen delas och att donatorn är öppen. Är det den sista tjejen du skriver om som är er donator dvs hon som är 32? När kör ni igång med behandlingarna? Kram