• kramiiis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

rödluvan: tack sötis!
    Jo det ska bli skönt med iaf en liten hormonpaus även om den kanske inte blir för lång. Mitt tålamod är noll och jag vill redan köra igång direkt dumt I know... men that's me.

När det gäller fasaden så har jag precis börjat bygga upp den igen, för 2,5 år sen kraschade jag totalt på jobbet, var inte kontaktbar alls och kördes direkt till psykakuten för omhändertagande. Så ett tag så visste alla hur jag mådde och brydde sig väldigt mycket, nu reagerar de inte ens när jag sitter på jobbet och storgråter. Så jag försöker att inte visa hur jag mår. Känns pinsamt. Och våra vänner som vet hur jag mår och vissa som även vet vad vi går igenom, de bryr sig inte, de säger bara glöm det och gå vidare. Happ, tack, ni har ju redan era barn så lätt för er att säga{#lang_emotions_yell}

nioli: goa du! kram vännen

ZXZX: åhh vad jag hoppas att det kommer gå bättre för dig! kraaaaaam

♥Through the clouds I see love shine it keeps me warm as life goes colder♥
  • kramiiis

sodkt: kram sötaste du!

jag har väl inte helt gett upp hoppet än... men nästan.

hade sån sjuk kramp i magen i natt, jag visste seriöst inte vart jag skulle ta vägen. Kändes som jag skulle dö nästan, tillslut var jag så svettig och var tvungen att tänka på andningen att jag inte vågade sova.

crijo: jag hoppas det vänder till ett plus!

• kramiiis

caribe{#lang_emotions_heart} du är go vännen

är det bara jag som knappt står ut med det här mörkret! längtar till våren nu. är ingen höst/vintermänniska...

är det ngn som har koll när AVA stänger för jul och öppnar efter?

• kramiiis

alltså AVA åbo, men det förstod ni nog

• kramiiis

åhh ZXZX stort grattis! så roligt!

• kramiiis

merlot: stort lycka till med adoptionen! många kramar

• kramiiis

bette: jag har ingen remiss för blodprov, och när jag ringde VC så vägrade de ta utan remiss, så får snällt vänta några dagar till och sen testa med u-sticka igen. På fredag (RD17) eller lördag tänkte jag.
    Men känns rätt kört, har sån mensvärk emellanåt.

Så försöker se framåt istället. Nästa år ska jag lyckas jag vill oxå bli mamma!

kram kram

• kramiiis
    Bette skrev 2009-11-25 13:24:22 följande:
    Det är klart att du skall bli mamma. Vilka mediciner har du fått den här gången utöver hormonerna? Hoppas innerligt stickan visar plus. Har du inte någon husläkare du kan gå till. Jag gick till min vårdcentral och sade som det var och läkaren var rar och gav mig remiss för blodprovet.KramBette
    Jag har tagit prednisolon och barn albyl och såklart progynon och progesteron.
    Så får se vad det blir nästa försök. Fortsätter nog med prednisolon iaf.

Tror inte min husläkare ger mig ngn remiss

Nu vill jag bara att mensen ska komma så kan titta framåt igen. Fast så länge jag inte slutar med medicinerna så kommer den ju inte. {#lang_emotions_undecided} Och jag vill testa igen men inte ritkgit än.

kram kram
    ♥I know what I want and NOTHING is going to stop me now!♥
  • kramiiis

saknarknytte: hjärtat jag är säker på att det inte är ngn fara. Ljusbrunt är inge konstigt. Men förstår din oro. Försök ta det så lugnt du kan. Bra du ska på VUL imorgon, jag ska tänka på dig då!!
    Att du missade kortisonet en dag kan inte spela ngn roll tror jag.

Massor kramar

• kramiiis
    saknarknytte skrev 2009-11-25 14:58:20 följande:
    Tack snälla! Jobbig dag idag. Ingen sömn på två nätter, kräkningar på mornarna och på kvällarna har gjort att jag känner mig lite fragil. Mina kollega som vet att jag inte kan få barn på normalt sätt satt och snackade på lunchen till mig om att hennes granne som är 49 blev helt oplanerad med barn och nu hennes väninna som är 43 blev med barn pang på. Sa surt vad kul att det går så bra för alla. Hon blev lite stött. Vet att hon menar väl och ge mig hopp. Hon förstår inte fast att jag har förklarat att jag kan inte få barn på ett normalt sätt. Har inte berättat för henne att jag är gravid. Hade det varit en annan dag så hade jag bara lett och tänkt på att jag bär på en hemlighet men idag så blev jag så himla ledsen. Jag längtar till VUL imorgon. Förlåt om jag är patetisk som oroar mig för något så lite och att jag tycker synd om mig själv. Just nu så kan jag inte rå för det. Kram
    men gumman klart du får tycka synd om dig själv och vara orolig och skriva här! Det är inget konstigt att man har såna här dagar i denna processen. Önskar jag kunde krama om dig

Jobbigt med kollegan, det gör så ont när de måste snacka om sånt. Men just nu är du gravid och med twins! Och allt ska gå vägen oxå.
    Har oxå vänner och kollegor som bara inte kan förstå trots att jag förklarat gång på gång hur läget är. gaah.

kramar om dig extra!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa