• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Hoppas att det går bra för dig Nioli. Det ska bli plus för dig.

Bette

• Bette

Min bebbe sparkar för fullt, det är så mysigt att känna honom i magen. Igår på vattengympan så sparkade han av och till.

Bette

BF 6/12, det blir en pojke, så mysigt.
  • Bette
    Gottisen skrev 2009-09-18 20:51:16 följande:
    Nioli Vad kul, nu får vi hålla alla tummar och tår. Bette Bebben ville nog vara med på gympan : ) Jag blöder och har spottings om vartannat. Fick svar idag på onsdagens blodprov (då RD 21). Hcg var drygt 7700 och progesteronet 20. Hoppas bara att inget tråkigt hänt efter det med tanke på blödningarna. Jag sa till min gynläkare idag att ingen ville ta emot mig för ul, då gav de mig en tid direkt på måndag morgon. Nu känner jag mig lugnare.
    Du har välidgt högt hcg, kan vara så att den ena av de två ger upp tidigt. Du väntar definitivt barn det är inget snack om saken. Fortsätt att ta extra vaggisar, jag tog många extra vaggisar när jag hade mina spottings. Det ska bli bebbe 2010 för dig.

Kramar

Bette
  • Bette
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-18 23:10:23 följande:
    Hej, Caribe! Jag skulle inte ta vaccinet just när du gör FET. Själv går jag på allergivaccinationsbehandling och jag har tid för en spruta veckan efter mitt preliminära ET-datum. Jag kollade med min allergiläkare och hon tyckte inte jag skulle ta den sprutan så nära inpå ET, utan att jag skulle vänta några veckor.
    Jag skulle nog inte ta det heller under en behandling, med tanke på att kroppen skall fokusera på de små embryona.

Bette
  • Bette
    Gottisen skrev 2009-09-19 09:49:22 följande:
    Hoppas verkligen du har rätt. Hur många vaggisar tog du varje dag när du blödde?
    Jag tog ca 4-5 det berodde på, jag hade mycket ont i magen de första dagarna också samt att jag var i Spanien på semester, men jag garderade mig med många vaggisar så jag kunde ta extra om det behövdes.

Bette
  • Bette
    Mirva skrev 2009-09-20 00:59:42 följande:
    Mytrouble, vad skönt att höra! Jo, det är bara fint med oss, lillgumman springer omkring och är fullt sysselsatt dagarna i ända. Kram
    Vad mysigt. Jag läste vad du gått igenom. Tycker du att man skall skaffa andningslarm och ha den första tiden? Det kanske är smart.

Kram

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-09-21 09:52:22 följande:
    Tack snälla du! Fick precis återbud av virrpannan till gynekolog som ska göra min sista ultraljudsundersökning nu på onsdag. Hjälp! Fick panik och ringde min gamla gynekolog som gjorde min klimakterietundersökning för 1 1/2 år sedan. Han tyckte då att jag var lite av en hypokondriker när jag bad honom göra testerna men jag kände att något var fel. Jag hade svettvallningar, gått upp 8 kilon och hade enorma PMS besvär mm. Till slut lyckades jag övertala honom. Han ringde aldrig mig om provsvaren utan jag fick själv ringa till mottagningen. Hans sjuksköterska lät hälsa att allt var bra. Snacka om felbedömning i tanke på att enligt Sofiahemmet och virrpannan har jag varit i klimakteriet bra länge. Man kan ju knappt ens hitta tillstymmelse till äggstockar på ultraljudet. Jag kan ibland inte fatta att jag har haft en sådan otur. Känns helt surrealistiskt, som om jag ljuger. Nej, nu ska jag sluta gnälla och tycka synd om mig själv och istället tänka positivt. Huvudsaken är ju att jag får ett ultraljud på onsdag och om det visar sig vara bra så är det bara två veckor kvar till ET. Hurra! När jag väl är gravid så ska jag dock göra gedigen research över bra gynekologer och barnmorskor. Aldrig mer igen tänker jag ta emot dålig vård. Tack tjejer för att ni orkar lyssna på mitt gnäll. Era svar har betytt så mycket för mig/oss. Speciellt när jag har varit riktigt nere. Ni har fått mig att känna att det faktiskt finns medmänniskor som bryr sig om en. Min älskade sambo är så tacksam över att jag har er för ni hjälper oss mer än ni anar.
    Jag kan rekommendera Prima Liv mödravård när man gjort ÄD, de är mycket bra och de vet vad de gör. Inskrivningssamtalet varade i en timme tror jag. Jag har fått alla ultraljud som skall göras osv. De är superbra.

Bette
  • Bette
    sanndy skrev 2009-09-21 12:51:53 följande:
    Hej på er, Har inte varit inne på några veckor, har "skummat" ifatt inläggen sedan dess. Vallmo74 och amn så tråkigt att höra. Gottisen, håller tummarna. har varit med om ungefär detsamma. Förra veckan hade mitt lilla knyt klarat flera blödningar och allt såg fint ut - hoppas detsamma för dig. Hade en blödning för 2 veckor sedan som varade i ca 4 timmar och sedan slutade. Har haft små blödningar flera gånger sedan dess. Fick en tid för VUL i onsdags och fick då se ett litet knyte 7,1 mm (låg 1 vecka efter i utveckling - ingen fara enligt gyn). Hade en liten blödning i helgen igen, man blir verkligen nervös. Jag gick på eget bevåg upp från 2 vaggisat (progesterone 400 mg) till 3 för en vecka sedan. Vågade inte gå upp mera men det verkar på er andra som om det är OK?! Har ni minskat sedan eller legat kvar på 4-5? Hur har ni fördelat dem över dagen? Hur har ni trappat ner Progynonet? Enligt rek. från Riga (EGV) ska de trappas ner i vecka 7-8, och nedtrappningen är beroende på hur mycket hormoner man har tagit upp i blodet. Har ni fått samma rekommendation? Har ni haft läkare här i Sverige och har kunnat ge ordinationer för nedtrappningen? Kram och lycka till alla ni som är på G Sanndy
    Nej kliniken gav en utförlig nedtrappningsplan för mig, individuella nedtrappningsplaner har de.

Bette
  • Bette
    Gottisen skrev 2009-09-21 15:09:20 följande:
    Har varit på ul idag. Vet inte om jag skall skratta eller gråta. : ) : ( Satt och väntade på min tur, var så glad då jag inte blödde igår. Plötsligt får jag jätteont i magen och ryggen. Läkaren ropar in oss i samma veva. Jag sätter mig på gynstolen och så börjar jag blöda, mycket. Han kunde konstatera att det finns 2 hinnsäckar, ett med gulesäck och hjärtslag, det andra var osäkert. Men han sa även att det är pågående missfall. Nu hoppas jag att om den andra nu inte klarar sig så att den inte drar med sig den med hjärtslag. Läkaren vågade inte säga så mycket då ul såg ut som det gjorde. Skall dit om 10 dagar igen. Pga av den stora blödningen så var det svårt att ta till sig att det fanns ett tickande hjärta, tänk om den inte klarar sig heller. Tårarna bara rann och min man torkade bort dom och tröstade mig.
    Hoppas innerligt den lilla klarar sig som han såg. Det måste den.

Bette
  • Bette
    sanndy skrev 2009-09-21 19:59:35 följande:
    Gottisen: Tänker på dig och hoppas så att allt går vägen med det lilla hjärtat! Andra har klarat det - det gör ni också! Tack för tipset om Prima Liv, Bette. Undra om det tar emot 40+ också. Min klinik har hjälpt mig med alla prover, ultra och mediciner hittills (de har verkligen varit underbara) men nu när graviditet är konstaterad vill de inte göra mer provtagningar eller annat utan hänvisar till MVC. Recept skiver de ut även i fortsättningen och det är jag väldigt tacksam för. Om jag inte får fatt på någon annan klinik här i Sverige får jag antingen chansa med nedtrappningen (både Progynon och senare även Progesteronet) eller försöka att få komma tillbaks till EGV för provtagning och konsultation. Om det av någon anledning blir en andra gång kommer jag i förväg att försäkra mig om att jag kan få all den hjälp jag behöver. Vad jobbigt sådant här blir mitt i allt annat man har att oroa sig för. Har fått en liten, liten blödning igen i eftermiddag och ökat upp dosen med Progesteron 400 mg till (nu 4 vaggisar) och hoppas att det går vägen- tack för tipset! Är i vecka 9 (eller 8 pga att knytet är 1 vecka för litet). Kommer att ringa MVC nu för att få en tid för inskrivning och få kontroller planerade. Merlot: Gillar din humor - precis vad som behövdes!
    EGV kan väl maila nedtrappningsplanen till er så att ni vet hur ni ska trappa ned medicinerna. Det är väl så de brukar göra antar jag, så gjorde de åt oss alltså jag fick mail om nedtrappningsplan av koordinatorn på AVA kliniken i Riga.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa