sanndy skrev 2009-09-21 19:59:35 följande:
Gottisen: Tänker på dig och hoppas så att allt går vägen med det lilla hjärtat! Andra har klarat det - det gör ni också! Tack för tipset om Prima Liv, Bette. Undra om det tar emot 40+ också. Min klinik har hjälpt mig med alla prover, ultra och mediciner hittills (de har verkligen varit underbara) men nu när graviditet är konstaterad vill de inte göra mer provtagningar eller annat utan hänvisar till
MVC. Recept skiver de ut även i fortsättningen och det är jag väldigt tacksam för. Om jag inte får fatt på någon annan klinik här i Sverige får jag antingen chansa med nedtrappningen (både Progynon och senare även Progesteronet) eller försöka att få komma tillbaks till EGV för provtagning och konsultation. Om det av någon anledning blir en andra gång kommer jag i förväg att försäkra mig om att jag kan få all den hjälp jag behöver. Vad jobbigt sådant här blir mitt i allt annat man har att oroa sig för. Har fått en liten, liten blödning igen i eftermiddag och ökat upp dosen med Progesteron 400 mg till (nu 4 vaggisar) och hoppas att det går vägen- tack för tipset! Är i vecka 9 (eller 8 pga att knytet är 1 vecka för litet). Kommer att ringa
MVC nu för att få en tid för inskrivning och få kontroller planerade. Merlot: Gillar din humor - precis vad som behövdes!
EGV kan väl maila nedtrappningsplanen till er så att ni vet hur ni ska trappa ned medicinerna. Det är väl så de brukar göra antar jag, så gjorde de åt oss alltså jag fick mail om nedtrappningsplan av koordinatorn på AVA kliniken i Riga.
Bette