-
Vännen, jag önskar att jag vore hos dig så att jag kunde ge dig en jättekram. Att åka på semester är det bästa ni kan göra. Både du och din sambo behöver verkligen semester. Försök ta det lugnt och NJUT av varandra. Nästa år blir ditt + år. kramarkramiiis skrev 2009-11-23 14:40:45 följande:tandmaja: känns som att de i i frysen inte är så bra kvalité, är nästan mer inne på färskförsök. Men kanske borde man göra ett FET till först. vi åker iaf på semster om 3 veckor, ska bli skönt, sen är det jul som jag iofs hatar efter alla hemska minnen jag har. Men ska iaf bli skönt med ledigt.just nu sitter jag och gråter på jobbet, det bara väller fram tårar hela tiden. Folk måste tro jag är knäpp. Nåja skitsamma.Jag kommer komma igen, det vet jag, har ju gjort det alltid. Men fasen vad det känns tufft just nu.kram söta!
-
Tack för alla goda råd ang att berätta för chefen. Jag skulle helst vilja vänta men å andra sidan så vill jag inte att han ska förstå att jag är gravid på grund av att jag inte dricker. Det är många branschfester och resor just nu. I min bransch så festas det ganska så vilt plus att jag är inte direkt känd för att spotta i glaset. Har redan kört så många gånger med ursäkten att jag tar medicin. En annan sak är att jag mår så pass dåligt att det är svårt att inte kräkas på jobbet utan att det hörs. Planen vara att vänta åtminstone till efter första besöket på MVC men jag vet inte om jag kan dölja det tills dess. Ska i alla fall försöka slingra mig denna vecka.
Fast att jag mår illa så har jag svårt att inse att jag är gravid. Vågar inte tro att det kanske kan gå vägen för mig. Jag har därför bokat en tid på torsdag för ett till VUL. Vill se att det fortfarande finns några hjärtljud. Synen av knyttena kommer att få mig att hitta styrka att härda ut illamåndet och inse att det är ett litet pris att betala för en sådan stor lycka.
Längtar så till min tid den 4/12 på MVC. Jag kommer då att vara i vecka 11 + 0. Kan man göra nupp/kub redan då?
Grynet, stort grattis.
Kramar -
Tack snälla för pepp! Många kramarkramiiis skrev 2009-11-23 15:34:42 följande:saknarknytte: fy att du mår så illa inte kul att behöva kräkas på jobbet förstår om det då vore lättare att de visste. svårt.bra att du bokat ny tid för vul, men jag är helt säker på att det ser toppen ut därinne!kram!
-
Tack! Åh vad spännande det måste kännas med så få dagar kvar. Förstår att du längtar. KramBette skrev 2009-11-23 15:49:22 följande:Jag gjorde nupp/kubb i vecka 13 + 0 har jag för mig så jag tror det är från vecka 11 som du sade fram till och med vecka 14 (alltså 13+). Vad bra att du fick tid för nytt VUL den här veckan. Du ska meddela de på MVC när du är där 4 dec att du vill göra NUPP/KUB för då skickar de remiss för det.Nu har nedräkningen verkligen börjat för oss, idag är det 8 dagar kvar tills vi träffar vår lilla skrutt, det ska bli så underbart. KramBette
-
Tack Låla och grattis. Jag hoppas verkligen att du får fortsätta att må bra. KramarLoLiNi skrev 2009-11-23 17:50:23 följande:Tack, tjejer! Det känns lite lugnare och har bestämt mig för att bara ta promenader med jycken tills vidare - börjar kännas i höfter och knäleder att något är på G.Kanske börja träna igen när det känns lite tryggare och säkrare.Kramiiis - jag är en obotlig optimist (trots att även jag har depression i bagaget) - jag tror fortfarande på att allt är okej i din mage, att din kropp luras med dig...Du har stödkramar i massor att hämta även från mig! Inboxa om det känns tungt o du behöver skriva av dig! Saknarknytte: jag har liknande dilemma fast med kollegorna, min teamledare vet, men inte kollegorna och med de konstiga symptomen och alla skiftbyten för att gå till läkare o labb för att ta prover börjar det bli svårt att förklara!Förra veckan när jag hade ont i vaden var det jättesvårt att dölja hur det var ställt...Eftersom jag jobbar med nästan bara män så är jargongen rå men hjärtlig - då är det lite lurigt att plötsligt nästan brista ut i gråt över alla möjliga konstiga anledningar. Jag är glad att jag bara blivit riktigt illamående en gång - det var svårt nog att förklara!Tror att de andras råd är riktigt bra att lyssna till!Till nyanlända: har varit på Elite klinik i Tartu, Estland!Kramar Låla
-
Stort grattis! Det har varit en gammal lista ganska så länge så det är inte så konstigt att du trodde att den var ny. KramZXC skrev 2009-11-24 22:48:52 följande:Tack för alla grattis! Hoppas att det inte är jag som tagit en gammal lista, jag tyckte att jag letade nogrannt bakåt i tråden...Undrar just om jag lyckas sova i natt...KramZXZX
-
Merlot, kul att ni känner er så taggade med adoption. Jag önskar er lycka till och tack för din medverkan på tråden. Jag kommer att sakna dig men är glad över att du snart kommer att få ditt efterlängtade barn. Många kramar
-
Usch, idag är jag orolig och ledsen. Haft ljusbruna spottings idag. Har inte haft några innan så självklart blir jag supernojjig fast att jag vet att det är mer än normalt att ha lite spottings eller blödningar under graviditeten. Nästan alla på detta forum har haft det men det har gått bra ändå. Har tagit en extra vaggis och AVA rekommenderade mig att fortsätta med att ta tre. Klantade mig med kortinsonet iförrgår och fast att jag vet att en missad dag inte kan göra någon skillnad så kan jag inte låta bli att förebrå mig själv. Hade så himla ont i magen igår kväll men inte idag. Ska försöka smita från jobbet vid 15.00 och vila mig för ikväll har jag en stor viktigt middag. : ( Hoppas till Gud att jag kan få gå hem senast vid 23.00 tiden. Som tur vad så har jag ett VUL inbokat imorgon. Kram
-
Tack snälla! Jobbig dag idag. Ingen sömn på två nätter, kräkningar på mornarna och på kvällarna har gjort att jag känner mig lite fragil. Mina kollega som vet att jag inte kan få barn på normalt sätt satt och snackade på lunchen till mig om att hennes granne som är 49 blev helt oplanerad med barn och nu hennes väninna som är 43 blev med barn pang på. Sa surt vad kul att det går så bra för alla. Hon blev lite stött. Vet att hon menar väl och ge mig hopp. Hon förstår inte fast att jag har förklarat att jag kan inte få barn på ett normalt sätt. Har inte berättat för henne att jag är gravid. Hade det varit en annan dag så hade jag bara lett och tänkt på att jag bär på en hemlighet men idag så blev jag så himla ledsen. Jag längtar till VUL imorgon.kramiiis skrev 2009-11-25 14:44:32 följande:saknarknytte: hjärtat jag är säker på att det inte är ngn fara. Ljusbrunt är inge konstigt. Men förstår din oro. Försök ta det så lugnt du kan. Bra du ska på VUL imorgon, jag ska tänka på dig då!!Att du missade kortisonet en dag kan inte spela ngn roll tror jag.Massor kramar
Förlåt om jag är patetisk som oroar mig för något så lite och att jag tycker synd om mig själv. Just nu så kan jag inte rå för det. Kram -
Började genast smågrina av dina snälla ord. Oron har gjort att jag har inte fått något gjort idag plus att jag är nervös över att jag ska kräkas på middagen ikväll. Nä, nu måste jag försöka smita härifrån. Kramkramiiis skrev 2009-11-25 15:02:44 följande:men gumman klart du får tycka synd om dig själv och vara orolig och skriva här! Det är inget konstigt att man har såna här dagar i denna processen. Önskar jag kunde krama om dig Jobbigt med kollegan, det gör så ont när de måste snacka om sånt. Men just nu är du gravid och med twins! Och allt ska gå vägen oxå.Har oxå vänner och kollegor som bara inte kan förstå trots att jag förklarat gång på gång hur läget är. gaah.kramar om dig extra!
-
Du är så härlig och en stor inspiration för oss alla. You rock! kramarkramiiis skrev 2009-11-26 10:59:59 följande:geten: det ska gå bra! men förstår det är nervöst. Det hade kanske känts liiite lättare om du visste att ni kommer göra fler försök....kram!caribe: jupps jag hittade ett positivitetspiller i lussekatten jag åt nyss Insåg att såhär kan jag ju inte ha det. Jag måste ju göra det bästa av situationen och det är ju att kämpa vidare mot ett lyckligt liv. Kommer väl ha mina svackor, men då ska jag tänka på vad jag nyss skrivit. Så nu är kramiiis back on track! och jag hoppas så för dig hjärtat! HEJA isbjörnarna!kram!
-
Tack alla för er uppmuntran. Skönt att se att andra är lika nojiga som jag fast jag önskar att ingen av oss behövde få dessa skrämseltecken. Känner mig lite lugnare idag för mina spottings har avtagit. Känner mig tom lite glad idag. Min sambo och jag konstaterade att jag har fått en liten gravid mage fast jag bara är i 9+6. Tidigt men kanske för att det är två. Sa till honom; Oj det ser verkligen ut som jag är gravid ( jag är lite puckad och kan inte fatta det) Han svarade med ett leende men äskling du är ju gravid. Kändes så härligt att höra honom säga det och hur han tittade på min mage. Jag hoppas att vi får behålla den känslan. Längtar till mitt VUL i em. Meddelar imorgon hur det har gått.
Jag håller tummarna för att blödningarna slutar för oss alla. Mitt tips är att boka ett VUL. Det är så skönt att få bekräftat att allt är ok så att man inte oroar ihjäl sig i onödan.
Carbie, du har helt rätt. Vore toppen om man kunde vakna upp lagom till vecka 12.
Håller tummarna att din slemhinna växer fint.
Många kramar, -
Hej alla tappra!
Har inte orkat skriva förrän idag. Mitt VUL i torsdags visade att den ena tvillingen inte hade klarat sig. Den andra mår bra men sorgen och oron gör så att vi inte vågar hoppas på att det kommer att gå bra för knyttet. Jag försöker verkligen att tänka positivt men mina känslor är helt blockerade. I helgen skippade vi släktträffen och bara tog hand om varandra. Vi har varit så inställda på tvillingar och gjort planer för ett liv med dem. Dagen innan VUL så vågade vi för första gången vara riktigt glada över våra småttingar. Torsdagens besked känndes därför som en mycket grym kalldusch. Det var första gången jag såg min sambo gråta.
Jag mår ingen vidare och jag har oroat mig för hur jag ska kunna hålla fasaden uppe för min chef. Vi ska bort två dagar i denna vecka på ett konvent och nästa vecka åker vi till Tyskland för möten. Darrande berättade jag för min chef om att jag var gravid och varför jag inte kom till arbetet i fredags. Han var helt underbar och det känns så skönt att inte behöva ljuga längre. Han sa att jag skulle tänka på mig och den lille i första hand och ta tid för att vila om jag behövde. Resten fixar sig alltid.
Kram -
Tack snälla! Det konstiga är att jag berättade för alla mina syskon att det var tvillingar utan till min tvillingsyster. Nästan som om det var något undermedvetet.kramiiis skrev 2009-11-30 14:21:30 följande:åhhh saknarknytte: hjärtat är så ledsen att ena tvillingen inte orkade stanna med er bra att ni stannade hemma och tog hand om varandra. Förstår att det känns oerhört tungt även om ni har en liten sötnos kvar där inne som jag verkligen hoppas stannar kvar!tycker din chef verkar ha en bra inställning och vill ditt bästa! härligt! ta nu hand om dig!massor kramar
Glad över att även du har en bra chef som du ka prata med. Kram -
LoLiNi skrev 2009-11-30 14:49:07 följande:Kan hända att samma sak har hänt mig i helgen, saknarknytte!Har blödit ganska mycket så jag får se näst-nästa torsdag, den 10/12...Skönt att din chef tog det så bra!StödkramLålaplupp06 skrev 2009-11-30 14:51:20 följande:SAKNARKNYTTE: men lilla vännen, det var ingen rolig läsning jag möttes av idag här. Sköt om er och ta hand om varandra.Tack alla för omtanken, det värmer. Längtar tills på fredag då jag ska till MVC. Vill ha ett till VUL för att se att den lille är kvar. Helst skulle jag vilja ha ett varje dag.Caribe skrev 2009-11-30 14:53:22 följande:Saknarknytte - beklagar verkligen att den ena lille inte orkade stanna kvar hos er förstår att ni hade ställt in er på tvillingar & gladde er så över det. Men Ni får försöka fokusera om och istället hoppas vi nu stenhårt att det andra lille knyttet är en tuffing där inne! Men jag vet hur det känns vi blev ju oxå superledsna, när den ena lille inte stannade kvar, men huvudsaken är ju nu att den ena orkar hela vägen, det håller jag tummarna för!Varma kramar
Låla, jag hoppas verkligen allt är bra. Jag tror det var Hinos som blödde förfärligt mycket men hennes tvillingar klarade sig ändå. Jag hoppas att samma sak gäller för dig. Jag hade endast lite spottings för några dagar sedan i en dag och inget mer. Den lille slutade dock att utvecklas redan förra veckan. Hinnsäcken är fortfarande kvar men min gyn sa att jag nödvändigtvis inte kommer att blöda när den försvinner.
Kramar -
Den som är kvar såg fin ut och hjärtat pulserade starkt. Vi får hoppas att den kämpar vidare. Min sambo viskar till den varje kväll att den ska kämpa på.Bette skrev 2009-11-30 15:29:21 följande:Vad sorgligt att den ene inte ville vara med längre. Men den andre lille är ju kvar och ni såg väl hjärtverksamhet. Det kommer gå jättebra för er, ni har en kämpe i magen. Vi hade ju två i magen från början också men den ena gav upp väldigt tidigt, då tänker jag så här att det är den starkaste som överlevde och som kommer till oss. Ta hand om dig och din sambo, vila mycket, dra ner på arbetstempo osv. Ta det bara lugnt.KramarBette
Lycka till nu med kejsarsnittet. Vad härligt det ska bli för er att äntligen få träffa lillkillen. Kramar -
Tack gottisen. Vi får hoppas på det. Ska gå hem nu och vila. Blev inte mycket till sömn ihelgen. Hoppas allt är bra med dig. KramarGottisen skrev 2009-11-30 16:03:51 följande:Saknarknytte: Vad ledsamt att höra att den ena inte stannade kvar. Tror dock att du har en riktig superduper knytte där inne som håller sig kvar hela vägen. Stora kramar till dig.
-
Stort grattis till guldklimpen. kramBette skrev 2009-12-06 15:36:55 följande:Hej alla,Vi har fått en son den 1/12 planerat kejsarsnitt, vikt 3950 gram och 53 cm. Helt underbar liten kille, amningen har precis kommit igång. Har varit en liten tuff början, legat på neonatalen sedan i onsdags. Christian hade svårt med andningen i början och syresatte sig lite dåligt, fick sondmatas och övervakas ett dygn, nu är allt dock toppen och killen säger till när han är hungrig och vi ska byta blöja. De röntgade även lungor och tarmar för att se att allt är okej, han hade mycket fostervatten som kom upp första dygnet. Imorgon åker vi hem med vår guldklimp.KramarBette
-
Håller tummar och tår för er. KramCaribe skrev 2009-12-07 09:14:38 följande:Grattis Bette hoppas Ni njuter för fulla muggar av att Christian äntligen är här nu Esther hårda tummar för återföring den 9:e, grattis till så många ägg Då hoppas jag bli ruvarkompis med dig för idag tinar dom mina 4 frysta frön och jag hoppas så att 2st av dom klarar sig och vill komma till mig imorgon 14.30 finsk tid