• saknarknytte

Vi som gör äggdonation ute i Europa

isisisis skrev 2009-10-06 14:44:40 följande:
    Grattis till äggen Vad jag hört på kliniker så säger de bättre få med god kvalitet än många med hyfsad Det brukar alltid vara ganska många ägg som inte håller måttet vid befruktning.
    Tack! Skönt att höra att det gamla ordspråket kanske stämmer in; hellere kvalité än kvantitet. ; )

Hoppas dock att vi alla får superägg även om de är många eller få.
  • saknarknytte
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-06 18:09:18 följande:
    Hej tjejer!Har fått det ooootroligt fantastiska beskedet att alla 20 äggen blivit befruktade!!!Så imorgon vid 17 lettisk tid skall vi ringa igen och höra hur det gått med delningen. Det är olidligt spännande! Vi har just kommit tillbaka till hotellet efter att ha vandrat på stan i sju timmar. Vi har varit på museum, ätit på restaurang, åkt upp i St Peterskyrkans torn (helt fantastisk utsikt där uppifrån - kan verkligen rekommenderas) samt hittat den Svenska Porten. Så nu är jag helt mör i fötterna.
    Stort grattis! Kram
  • saknarknytte
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-06 18:32:23 följande:
    Tack! Grattis du med! Tänk att du nu ruvar. Wow! Jag längtar till torsdag då jag förhoppningsvis får göra dig sällskap.Kramar
    Klart att du kommer att göra. : )
  • saknarknytte
    mytrouble skrev 2009-10-06 19:09:24 följande:
    OK. Förstår det. Men två borde väl ändå klara tiningen? Hoppas på tur nästa gång. Tycker Knytte formulerade det väldigt bra Knytte: Håller tummarna för dig nu. Det är nog bara bra att du börjar prata med dina små redan nu Rödluvan: Helt makalöst resultat så långt. Verkligen olidligt spännande!
    Dubbelt tack. Hoppas allt är bra med dig och dina småttingar. Kram
  • saknarknytte
    merlot skrev 2009-10-06 19:20:20 följande:
    spännande saker - grattis saknarknytte till ruvarstatus!! jag håller med alla innan om att det räcker att det är ETT bra ägg! och rödluvan, snart är det din tur också. det är väl inte så tokigt att semestra i Riga en liten stund, eller hur? åker ni hem på torsdag efter insättningen? kramiis hur mår du med ruvningen? jag är nu inne på RD11 och håller på att spricka av nyfikenhet. jagvilljagvilljagvilljagvill att det ska funka!  
    Låla- ja nu är du också på gång. Det borde vara att du ska meddela kliniken NÄR du får mens, så att de vet att du har en "normal" cykel. det borde vara inom 14 dagar efter sprutan. min mens kom efter 9 dagar efter sprutan. och 14 dagar efter sprutan började jag med progynon 3 ggr /dag för att bygga slemhinna. Kanske liknande för dig? ja det är många datum att hålla reda på... och många moment som ska funka. tänker på er alla här inne och skickar glada tankar. kram, m
    Tack så mycket! Kan tänka mig att man blir mer pirrig och otålig ju närmare det närmar sig första gravtestet. Har du några känningar? Kanske lite tidigt ännu. Kram
  • saknarknytte

Oj vad mycket det var att läsa ikapp fast att jag kollade igår kväll. Kul att det är så mycket aktivitet.

Pigan STORT GRATTIS.

Makima, kul med en till ruvarkompis. Nu är vi riktigt många och fler kommer vi att bli. Härligt!

Rödluvan, du är i mina tankar.

Håller tummarna för alla ruvare, gravida och ni som står på tur.

Kram

• saknarknytte

AVA Riga sa till mig att börja med 2 st vagitorer per dag, 3 dagar innan insättningsdagen och fortsätta så även efter ETn. Tycker det är lite konstigt att jag inte ska öka antalet vagitorer eller antalet Progynon tabletter efter ET?
    Kram

• saknarknytte
    isisisis skrev 2009-10-07 12:55:24 följande:
    Du kan inte överdosera progesteron.Så om du hellre vill ta 3 om dagen så gör det!De flesta kliniker i Sverige rekommenderar 3 om dagen.Jag har alltid tagit 3,det är långt över den dosen mina kliniker rekommenderat.De har ofta rekommenderat 400 mg om dagen i tablettform.Det har inte kännts bra för mig.Olika kliniker har olika rekommendationer,jag har varit på 4 olika och sedan gjort ett "överslag" och kommit fram till ett schema som jag litar på.Du ska inte sänka din östrogendos däremot,det är viktigt.Behåll samma hela tiden.
    Tack isisisis! Har absolut inte tänkt att ta mindre östrogen. AVA riga har skrivit att jag ska ta
    Progynon pills 2mg x 3
    Progesteron (vagitorer) 400 mg x 2
    Utrogest pills 2 st. x 200 mg x 1 (japp, du läste rätt)
    Dexametazoni 0.05 mg x 1 (japp, du läste rätt)

Har inte fått extra mediciner vid ev. blödning. De har sagt att jag ska höra av mig på en gång om jag börja blöda.
    Kram
  • saknarknytte
    Hinos skrev 2009-10-07 13:42:54 följande:
    Försäkringskassan ringde nu och jag är godkänd...
    Vad skönt för dig Hinos. Kram
  • saknarknytte
    Makima46 skrev 2009-10-08 08:04:42 följande:
    Hej alla!Ville bara ge ett tips om någon av er är "kaffekärringar" precis som jag, att jag hittat ett afrikanskt te som heter Rooibos och som är koffeinfritt.Finns i många goda smaker. Min favorit är infusion och görs av Lipton.I afrika så dricker de gravida och ammande teet för att stimulera bröstmjölksproduktionen. Är även stimulerande för matsmältningen och motverkar stress.Makima
    Aldrig provat men min mamma kom förbi igår med just Rooibos te i och koffinfritt kaffe. Ska prova tet ikväll. Har jobbat hemma under mina 2 första ruvardagar men idag ska in på jobbet. Dock så kommer jag få en lugn dag.

Känner mig lite osäker på hur lugnt man ska ta det under de första 2 veckorna. Rekommenderas promenader el annat? Har legat som en säckpotatis i soffan men nu på Ruvardag 3 så känner jag mig pigg och att jag har återhämtat mig från alla anspänningar från Riga. Är lite sugen på att åka till landet i helgen för att plocka svamp.

Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa