• saknarknytte

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Kikki70 skrev 2009-11-04 16:14:02 följande:
    Grattis!!Det ÄR underbart och helt omtumlande med ett sådant besked. Att få två på en gång är underbart (om än lite sömnlöst ibland ). Mina killar är nu 5½ år och det är full rulle från morgon till kväll - härligt!
    Kul att höra. Jag är tvilling själv och jag hade himla kul med min syster. Man hade alltid en kompis att leka med, någon som tröstade en när man var ledsen plus försvarade en i vått och torrt. Kram
  • saknarknytte
    isisisis skrev 2009-11-04 16:19:21 följande:
    Det är lite olika.I början så kan man vara lite svullen,sedan växer tarmarna och så.Men för min del tyckte jag den kom tidigt.Mycket beror nog på gener och om man haft barn innan,då kommer den ju tidigare.
    Tack för svaret. Just nu känner jag mig som en uppblåst ballong med alla gaser. Redo att lyfta. Skulle kunna förse hela Stockholm med gas. ; ) När du säger tidigt menar du redan i vecka 8? kram
  • saknarknytte
    Makima46 skrev 2009-11-04 16:55:40 följande:
    Va, roligt ! GrattisSåg att du skrev i ett senare inlägg om gasig o svullen mage. Den är du inte ensam om , den har jag ocksåNästan så man skäms ibland när den bullrar för mycket
    Tack snälla! håller tummarna att allt går bra för dig på fredag. Jag visst gör man. Min mage tom rör på sig pga av alla gaser. Inte kul plus att jag tycker synd om min sambo när jag sover. ; )

Näh, nu är jag så trött att jag måste hem. Har haft en lyckad dag med tvillingnyheten plus att jag har inte mått illa på 6 timmar. Rekord! Ska hem och ta ett bad.
    Kram
  • saknarknytte
    sodkt skrev 2009-11-04 18:11:30 följande:
    saknarknytte Wow, tvilling boom här på FL.. Grattis,, har du fattat det än? Lycka till nu!
    Tack! Nej, inte riktigt. Först blev jag glad, sedan tänkte jag på det praktiska och riskerna och då blev jag lite rädd. Men visst är det en härlig nyhet.
    Kram
  • saknarknytte
    Bette skrev 2009-11-04 17:08:26 följande:
    Det är nog inte så bra att bada i början, det sade den kliniken som jag går till i allafall.Men en varm dusch är nog så härligt.Bette
    AVA Riga sa att man inte skulle bada de två första veckorna men jag har inte vågar förrän nu. Frågade dock för säkerhetsskull min gyn igår och han sa att det är ok att bada. Slemproppen är ju väl utvecklad. Badade en snabbis och det var ljuvligt.
    Kram
  • saknarknytte
    plupp06 skrev 2009-11-04 19:41:59 följande:
    Vad ROLIGT rödluvan och saknarknytte!!! Jag var oxå på VUL idag och läkaren såg något som pladdrade/pickade! Blev lite ställd bara när hon mätte embryot till 7,4 mm när det förra veckan var 9 mm. Men fick förklaringen att det nog var svårt att mäta sist då det var så tidigt.Enligt familjelivs graviditetsuträknare är jag vecka 7+2 (eller 6+6 om man räknar ET dagen) Fick även lergian comp utskrivet, känns lite scary när det innehåller massa koffein då jag samtidigt undviker kaffe pga att jag inte vill ha koffein. Men jag kan inte ta postafen på dagen då jag blir så trött, hasar mig fram som ett spöke i korridoren å jobbet.
    Tack och Stort grattis till dig! Många kramar
  • saknarknytte
    actionvera skrev 2009-11-05 09:37:51 följande:
    Åh vad mysigt! Jag önskar att jag hade badkar. Jag äääälskar att ligga i badet med massa massa skum! Grattis till tvillingarna - vilken fantastisk nyhet!
    Tack! Ja, visst är det härligt med bad. Speciellt nu när det är så kallt. Har inte haft något badkar på 2 år men i vår nya lägenhet så har vi ett och jag har väntat på att få inviga det. Kram
  • saknarknytte
    Lippa skrev 2009-11-05 10:39:18 följande:
    JJIIIPPIII VUL visade ett litet foster med pickande hjärta, som såg ut att må prima!!Estra: Grattis! Vad härligt att det gick bra för dig också.Caribe: Tack, dina ord värmer!!Bette: Tack för alla bra tips, har nu börjat med Lerigan Comp som funkar utomordentligt!Kram till er alla!!!
    Stort Grattis! Vad härligt att det har gått bra för alla oss som har gjort vul denna vecka. Ser fram emot att höra samma glädjebesked imorgon från Makima. Frågan är 1 eller 2?
    Kram
  • saknarknytte
    mytrouble skrev 2009-11-05 13:14:17 följande:
    Rödluvan: Jamen där ser du att din lilla krumelur finns därinne Grattis! Hur känns det? Fast visst hade man gärna velat se hjärtat också. Segt att vänta tills nästa UL - men bara att ha tålamod...  Knytte: GRATTIS!!  Och välkommen i tvillingklubben! Rena tvillingepidemin här Lippa: Grattis!!!
    Tack så mycket! Nu hoppas innerligt att båda knyttena håller sig fast hela vägen och att min rygg inte sviker oss. Ska gå på vattengympa nästa vecka för att stärka bålen plus kolla med min sjukgymnast om jag kan gå på pilates för gravida.
    Jag hoppas att vi kan ha en tvillingträff någon dag i framtiden. Kram

Kramiis, jag tänker på dig och jag ser fram emot att få läsa ditt inlägg någon gång i slutet av November om att du har fått ett stort och fet plus. Kram
  • saknarknytte
    mytrouble skrev 2009-11-05 18:08:50 följande:
    Makima: Vad mig anbelangar är du redan med i tvillingklubben Knytte: Visst ja, nu kom jag ihåg. Det var ju du som hade haft problem med ryggen - och därför var rädd för tvillingar. Typiskt - att det blev två ändå för dig då... Hade du haft diskbråck, eller? Själv har jag också haft en del ryggproblem tidigare - inte diskbråck - men väl mångåriga besvär av ischias. Men jag är förvånad hur lite besvär jag haft nu sen jag blev gravid - hade ju väntat mig en massa ryggproblem och värk. Men har i princip inte haft några besvär alls! Å andra sidan har jag ju legat flera timmar dagligen som jag är ordinerad, och inte tränat så intensivt som jag brukar. Först den här veckan har jag börjar känna lite trötthet i bröstryggen - men det går över när jag vilar...Men det är nog bra att du redan nu på ett tidigt stadium tar kontakt med sjukgymnasten för att försöka förebygga. Jag var tidigt i graviditeten på 'ryggskola' som sjukgymnasten hade för hela mammagruppen - och jag har iofs försökt tänka på och följa de råden, och även göra de övningar vi fick 1-2 ggr/vecka. Så det kanske har hjälpt att förebygga...?
    Fick andra diskbråcket på samma ställe i början av maj i år. Hade stark ischias men det gick över för 2 månader sedan. Står fortfarande i kö för att komma till Spine center. Skönt att höra att det har gått bra för dig trots tvillingar. Det ger mig hopp. Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa