Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Är ny i tråden. Har en kaninunge på ca 11 v, på zoo sa de att det är en "Lejonhuvad dvärgvädur" men att han inte är helt renrasig. Jag ville ha just en sådan sort för att vädurar sägs vara lugnare än andra. Kan han kallas för vädurskanin fast han inte är renrasig? Öronen hänger men han har inte samma breda nosparti som jag förknippar med dvärgvädur.
Han är väldigt försiktig och jag undrar hur jag ska bära mig åt för att han ska bli tilligiven och frammåt. Han innekanin och jag har placerat buren där det är som mest aktivitet i hemmet för att vänja honom vid oss. Jag tar upp honom mkt i famnen osv. han är lugn då men darrar. Är det rätt tillvägagångssätt?
Puttar upp tråden för mer kaninprat :)
Jag tycker också vi ska väcka liv i tråden
Jag har en innekanin, en pojke på snart 2 år. Han har bur som han sover i men annars springer han fritt i huset, han gör alla sina behov på låda. Han är helt underbar!
Jag har städat burar idag och satt ihop ett par, en blå hona och en svart hane. Honans sista chans nu i vår, då hon blir 5 år iår.
Städade burar med hjälp av yxa, lite fruset efter ströbädd nästan hela vintern :P
6 burar orkade jag med idag, de tar ju nästan en timme styck när man får hacka för livet. Tar resterande 5 imorgon :)
Idag skall 2 av mina 3 kaniner på kaninutställning. Spännande.
Nu är det bara att hålla tummarna