• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • yossis
    LinSar skrev 2009-11-05 22:22:39 följande:
    Hur får jag henne att sluta bita på gallret?
    Vet inte...
  • anne h

Någon som bor i Dalarna och som ska på utställning i Stockholm på lördag? (i morgon, alltså!)
    Behöver få hem en kanin därifrån..

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • yossis
    anne h skrev 2009-11-06 08:58:27 följande:
    Någon som bor i Dalarna och som ska på utställning i Stockholm på lördag? (i morgon, alltså!) Behöver få hem en kanin därifrån..
    Tyvärr inte, tror inte att det var någon från klubben som skulle ner till Sollentuna, själv lyckades jag lösa mina transport problem förra helgen i samband med KM.
    Tips annars är att lägga in en blänkare på klubbens hemsida i framtiden i god tid för hjälp med transport.
  • anne h
    yossis skrev 2009-11-06 09:30:05 följande:
    Tyvärr inte, tror inte att det var någon från klubben som skulle ner till Sollentuna, själv lyckades jag lösa mina transport problem förra helgen i samband med KM. Tips annars är att lägga in en blänkare på klubbens hemsida i framtiden i god tid för hjälp med transport.
    Fick veta typ 2 minuter före jag skrev här att dottern köpt sig en till liten nin..

Blir nog en resa ner till Sollentuna i helgen då, ifall syrran inte åker.. fast hon är allergisk, ska dessutom sova över i Solna en natt (=kaninen måste vara inomhus en natt..) innan hon tar bussen hem till Borlänge..
    Får man ha transportbur på bussen, förresten?
  • yossis
    anne h skrev 2009-11-06 10:44:02 följande:
    Fick veta typ 2 minuter före jag skrev här att dottern köpt sig en till liten nin.. Blir nog en resa ner till Sollentuna i helgen då, ifall syrran inte åker.. fast hon är allergisk, ska dessutom sova över i Solna en natt (=kaninen måste vara inomhus en natt..) innan hon tar bussen hem till Borlänge.. Får man ha transportbur på bussen, förresten?
    Det får ni nog ringa & fråga, vet att dom inte varit så pigga på det dom gångerna jag ringt & frågat. Kan ju vara olika från bolag till bolag med vad dom har för policy mot pälsdjur.
  • anne h

Blev min bil fram och åter för syrran och min lilljänta, så det gick smidigt att hämta kanin. Söt är hon, den lilla namnlösa..

Nästa fråga;
    Ni som byggt egna transporturar (för dv vädur), vad har ni för mått på dem? (innermått/kanin)

• yossis
    anne h skrev 2009-11-08 15:37:29 följande:
    Blev min bil fram och åter för syrran och min lilljänta, så det gick smidigt att hämta kanin. Söt är hon, den lilla namnlösa.. Nästa fråga; Ni som byggt egna transporturar (för dv vädur), vad har ni för mått på dem? (innermått/kanin)
    Min transportlåda för dvv har måtten 50*30*26 (b*h*d) delat på två fack. Jag har köpt min av Ivan på Gotland, hem.passagen.se/rabbiman/
  • Zara87
    LinSar skrev 2009-11-05 22:22:39 följande:
    Hur får jag henne att sluta bita på gallret?
    Om hon biter på kvällen/natten så kan man hänga en filt över buren. Har funkat för mig, hon biter inte längre. Så fort min kanin ser mig dock så biter hon i gallret.. Men då vill hon bara komma ut.
    Lycka till!
  • February

Finns det någon ny tråd, eller har ni bara tröttnat? :)

Söker kanin!

Svar på tråden Kanintråd #11