MamiAmanda skrev 2009-11-24 20:55:54 följande:
KaizaTack för välkomnandet och för din story! Mmmums, laxrullar med pepparots-ost lät JÄTTEGOTT, har du ett recept att dela med dig av kanske? Själv åt jag kycklingben med omelett gjord på ägg, goudaost, parmesan och ruccolasallad. Jag äter 7 dl sallad samt 20 gram kolhydrater om dagen. Samt obegränsat med fett o protein=tills jag är mätt. Hur äter du? Ni andra? Någon mer än jag som dricker lightläsk? Fasiken, kan jag förvänta mig att det går trögt då? Är SÅ fast i det..
Hej. Nja det är inte så avancerat. Jag köper rökt lax i tunna skivor som jag lägger en klick pepparotsost på, färskost. Man kan även riva färsk pepparot och ha det i philadelfia ost. Rullar i hop och så käkar man det med sparris eller haricortvertes eller nåt annat smarrens.. OJ 7 dl sallad, det lät mycket! Jag brukar käka 2 kokta ägg med mosat smör eller tonfisk röra till frukost ( 1 liten burk tonfisk och 1-2 msk majonnäs som jag rör i hop, den röran räcker oftast till 2 omgångar) Oftast äter jag frukost vid den här tiden.
Lunch blir för det mesta gårdagens middagsrester, men ibland blir det ingen lunch alls eftersom jag står mig rätt länge på frukosten.
Jag dricker nästan aldrig lightläsk, dricker mängder med vatten..och kaffe. Det är min last för tillfället
Det bästa vore nog att du slutade med läsken, de upprätthåller sötsuget och binder vätska i kroppen. För att inte tala om alla konstigheter det innehåller.