• Assioma

Pergotime trots egen ägglossning

Hej alla,

Jag vet att det finns massa trådar ute om Pergotime, men jag vill ändå höra med er om era erfarenheter.

Jag besökte en gyn efter att försökt bli gravid med mitt andra barn i 8 månader. Hon gjorde en VUL och konstaterade att allt ser "normalt" ut och att jag ska vänta ut ett år innan vi på nytt besöker henne igen för ev utredning.
    Jag har haft egen ägglossning varje månad, men trots det skrev hon Pergotime till mig iallafall, enkelkur.

Min fråga är, hur påverkas kroppen med Pergotime, trots egen ägglossning?
    Vissa påstår att det kan t.o.m omöjliggöra en graviditet?!
    Stämmer det?

• Svar på tråden Pergotime trots egen ägglossning
  • Vill Ha Liten 83

Jag har idag tagit sista tabletten i andra kuren, enkeldos.
    Ska inte in på VUL denna gång, eftersom allt såg så bra ut förra gången med samma dos. Så nu är det bara att mysa till det lite och hålla tummarna! Det kanske blir 31 försöket som funkar! : )

• bubblan79

har ni käkat pergo i 31 månader? vi får bara försöka tre månader sen blir det ivf för oss

• Vill Ha Liten 83

Nej, för guds skull. Vi har bara käkat pergo 2 gånger. Jag menade att det är 31 menstrationscykler sen vi startade våra försök att få barn. Och att det kanske är det försöker som lyckas : )

Vi får också endast prova pergo i 3 månader, funkar inte det så blir det IVF för oss också.

• bubblan79

Ja jag tänkte väl det haha gud vilket knepig läkare.. jaha usch hur orkar du räkna månader? de orka jag nog bara det första halvåret sen kändes det bara jobbigt.. slutade med ältester och allt och nu kör vi bara på som vanligt.. det som är jobbigt nu tycker jag är att förhoppningarna växer så grymt när man äntligen fått börja behandling och man kommer nog bli väldans besviken nu när mensen kommer.. innan så har vi vetat att det inte tar sig så man har inte behövt tänka på symptom eller gravtest eller nåt utan man vet att mensen kommer.

• Fenomen a

Jag åt pergo enkel 2 ggr sedan dubbel 4 ggr, jag fick ägglossning vid dubbel men fortsatte även fast många äggblåsr 4-6 stora då våra chanser var små.

• Karlet

hej!

kan man få pergotime fast man inte har haft ngn mens sen maj månad?
    Har försökt ett år men nu kommer det ingen mens sen maj månad och jag ska på undersökning på torsdag...hoppas då att jag kommer pergo så min äl kommer igång.

• bubblan79

Fenomen a skrev 2009-11-07 14:49:43 följande:

Jag åt pergo enkel 2 ggr sedan dubbel 4 ggr, jag fick ägglossning vid dubbel men fortsatte även fast många äggblåsr 4-6 stora då våra chanser var små.
    men då har du ingen egen ägglossning som jag förstår det som?
    tror det är skillnaden.. vi andra här har egen ägglossning redan innan pergo knaprande.
  • bubblan79

ni med egen ägglossning som käkar pergo hur har det gått på erat vul sen? har ni haft massor med ägg? hur har slemhinnan varit?

• vinterbebis12

Hello, jag hoppar in här då jag också fått pergo trots egen ÄL. Fick åtta blåsor så det blev sexförbud och läkaren rekommenderade puregon som är typ samma hormon men i mer kontrollerad dos tack vare sprutor. Efter någon dag med Puregon kände jag att ÄL var på g (ont i brösten, höfterna, illamående, ont i äggstockarna) så jag ringde läkaren och fick komma på UL sex dagar tidigare än planerat (efter fem av tolv doser). På UL hade jag två äggblåsor (en på 20 mm och en på 25) så jag fick avbryta kuren och ta en ägglossningsspruta (otrivelle). Verkar som att det är svårt att få till rätt dos med hormonen...Vill inte tänka på vad som kunde ha hänt om jag inte ringt och blivit gravid med alla ägg som skulle bildats om jag fortsatt med hormonerna. Får känslan av att vår läkare bara hastar fram besluten och inte har tid att tänka efter. Får intrycket av flera i tråden att ingen riktigt vet varför de får pergo med egen ÄL, och jag förstod inte heller det. Som svar på bubblans fråga har jag haft bra slemhinna båda gångerna.

Svar på tråden Pergotime trots egen ägglossning