Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

Evve81 skrev 2009-10-24 15:48:10 följande:
    Kram till er som behöver det. Min mages som hållit sig så himla bra är inte längre så mycket att hurra för Inte jättedålig men betydligt sämre för att vara mig.... Kör med min medicin o.s.v Har funderat om det kan bero på att jag inte promenerar lika mycket som tidigare??? Någon som upplevt det??
    När jag promenixade mindre så blev min mage sämre.
    Men jag blev stenhård i magen.förmodligen för att tarmarna gick ner i aktivitet.
    Tatrmarna mår ju bäst då man rör på sej så är det ju,men i bland av olika anledningar kan man inte göra det.
    Starkast skrev 2009-10-23 20:55:52 följande:
    Nästan samma som din , men den här gången var det bara körteln, för tredje gången. Mandlarna tog han för några år sen. Op. har gått bra. Inte diabetesen. Dr. som opade släpper honom inte än vilket känns skönt. hon vill att han ska göra astmakoller och sen filma halsen/stämbanden. Hängde inte med riktigt då vi pratade innan han hade vaknat, så var inte helt mottaglig.... Snarket är borta men inte hostan. Han andas lättare. Hela 50% var tillbaka efter bara ett halvår. Blodsockret har varit katastrof och är fortfarande. Är nu hemskickade med skyhöga värden. Dr. trodde det var lättare att få dem under kontroll hemma där han lever som vanligt. Hoppas hon har rätt, särskillt nu när det är helg och allt.
    Oj,tycker det låter vansinnigt för din lille son.
    Okej,jo mandlarna eller körtlarna baki näsan som man säger på öron, dom kan ju växa tebax hur många gånger som helst tydligen.
    Jag tog bort min polyper & mandlar då jag var 16,alltså -90 & inget av de har tack å lov kommit tebax
    Sonen tog bort sitt 1997 då han var tre år,tror dock polyperna kommit tebax där med.
    Älsta jäntan ,hon kom undan med nöd & näppe att ta bort paketet.
    Just nu har jag UVI ,fick pencelin i går
    Pratade även med Umeå - ortopende i går,som höll med mej,dom tyckte at tjag nästa gång skulle be att få åka till dom i Umeå på Rygg Akuten.,skö nt att veta att dom är på min sida trots allt
  • skrutteluttan74
    Starkast skrev 2009-10-27 23:46:03 följande:
    Har inte ens ansökt för jag vill ju jobba. Men vad är rimligt och realistiskt?
    Ja du tjejen...vet inte vad jag ska säga...säger som du brukar säga till mej...tänk på dej själv & tänk just realistiskt !!
    Du vet att du eg.inte kan ,men du vill...men de är två olika saker.
    Du behöver överleva vardagen & det gör du nog inte både hemma & på ett jobb,något av de kommer bli lidande förr eller senare & förmodligen förr...Du måste tänka på att du inte är frisk vännen & inte dina barn heller ,du har ju dessutom dom & en man att bry dej om,då du inte har fullt upp med dej
  • skrutteluttan74
    Starkast skrev 2009-10-31 23:23:12 följande:
    Så sant så sant.... Vad jag är rädd för, är om det realistiska blir förr. Då står man där rätt utförsäkrad. Riktigt kass med en den familjesituation man har. Vad gör man då? Det oroar rätt mycket. Man måste ju igenom den här delen. Allt hänger ju på vad regeringens beslut i december säger. Eftersom beslutet ligger precis före julledigheten samt utförsäkringen av så många människor är det nog inga beslut till de sjukas fördel.
    Jo ,det är ju sant de du säger oxå...det är så sjukt idag ...
    Maken blev ju ut fösäkrad i juli & det är inte lätt...de går men är inte lätt.
    Det finns hjälp att få för den ekonomiska biten,men de blir svårt på många bitar.
    Nä,du,de blir nog inte till de sjukas fördel skulle jag tro...
  • skrutteluttan74
    Starkast skrev 2009-11-01 00:18:47 följande:
    Varför blev han utförsäkrad redan då? Inga dagar skulle ju kunna ta slut före nu den 2/1. Som det är nu måste man ju vara nära på död för att få den förlängda sjukpenningen. Eftersom beslutet ska komma just till jul, när ingen kan säga ett dugg, funderar man på hur de ska kunna göra det ännu värre?, men det går ju absolut - där medmänsklighet ligger på minus är allt möjligt. Även om man klarar sig på lite pengar, är det en enorm stress! Framför allt för barnens skull. De måste få äta riktig mat och ha någorlunda standard som jämnåriga.
    Jenny,ja visst,en stress blir de givetvis...Och att måsta söka pengar från soc,då man inte klarar sej,är itne heller så skoj & blir en stress bara det.
    Han hade vart hemma ett år då & dom ansåg inte att han skulle ha förlängt längre.
    Han är typ en av få med den sjukdomen  som inte är sjukpensionärer---helt skrivat,men jaja...
  • skrutteluttan74
    jost78 skrev 2009-11-01 08:13:29 följande:
    Hej hela gänget! Efter två veckors semester har jag nu läst ifatt det mesta. Kramar till alla som behöver & vill ha! Våra två veckor i Tokyo var jättefina, och tack vare de nya konvexa bandagen har det funkat ganska smärtfritt med magen också. Skönt! En liten höjdpunkt var att vi passade på att gifta oss, på Svenska ambassaden. Så ja.... nygift, gravid & relativt problemfri med magen - livet är faktiskt snällt mot mig just nu!
    Grattiiiiis Hoppas det kommer gå bra med magen i fortsättningen oxå
  • skrutteluttan74
    Starkast skrev 2009-11-01 08:26:14 följande:
    Vad har de för skäl till att behandla honom som de gör? Låter ju helt vansinnigt. Särskillt som de har sina riktlinjer för varje åkomma att följa och har de flesta andra med samma sjukdom pensionerats måste dom ju gått emot sina egna riktlinjer. Ni har väl överklagat? Vad säger hans läkare? Gör sjukvården något för att hjälpa honom? Det är ju inte heller bra för någon av er att ha sån stress runt dig. Man vet ju att sånt förvärrar bl.a smärttillstånd och det har ni väl så det räcker va? Hur är det med dig och övriga familjen? Dina syskonbarn? Tänker så ofta på er allihop...
    Jag vet faktisgt inte varför dom gör så där.
    Och som sagt,dom allra flesta i sverige har sjukpension med sjukdomen.
    FK gör ju oftast som dom själva vill tyvärr & finns inte "sjukdomen" på en röntgen plåt eller i ngn pärm,ja då är den sällsynt & då är den inte farlig...ja typ så är det...
    Han har samma läkare som mej nu & han har skrivit ett mycket mycket ironisgt intyg kan jag lova.
    Men det fick AF ta i stället,så vi får se vad som händer härnest.
    Han funderar på att starta eget med tatueringar
    Nädu ,vi har nog nog här med allt vad smärt tillstånd heter känns det som.
    Med mej är det upp & ner,just nu står det still med 30mg oxycontin per dag,känns bra att ha fått det uppdelat på tre gånger per dag...Tack för att du peppade mej
    Lillan ska på OP 24 november ,om dom inte fick en återbuds tid då...men skönt att det går fort,
    De två stora vild basarna (som är de lungaste ungarna jag vet för övrigt,men,men...)är det lungt,dom knogar sakta på i sin takt med att plugga å vara sånt som tonåringar är...ibland jobbiga som inget annat & ibland bara goa
    Jadu ,mina syskon barn,de krabaterna är bara en sorglig historia.
    Just nu är min bror inte så glad på mej,för att jag säger vad jag tycker & tänker.
    Så mej vill han helst slippa just nu & så vill hans näst alsta dotter vara här ,hon är 15 & jag lovar,det blir kaos för brorsan,för han tror juh hon ska avslöja familje hemligheterna för faster ( mej alltså ) & att  jag ska skälla på han igen...
    jaja,han 'är 44 år och såååå omogen,jag blir så arg & hans kärring är inte ett dugg bättre...
  • skrutteluttan74
    070706 skrev 2009-11-01 19:48:16 följande:
    En fråga bara. Jag har alltid innan druckit laxabonet på morgnen samma dag som undersökning vart. Men jag har nu druckit laxabonet inför undersökningen som jag ska ha i morgon bitti. Får jag lov och dricka buljong nu då?
    Som jag minns det fick jag bara äta & dricka klara soppor & saft,medans laxabonet intogs
  • skrutteluttan74
    070706 skrev 2009-11-01 19:48:16 följande:
    En fråga bara. Jag har alltid innan druckit laxabonet på morgnen samma dag som undersökning vart. Men jag har nu druckit laxabonet inför undersökningen som jag ska ha i morgon bitti. Får jag lov och dricka buljong nu då?
    Om det är inför i morrn,så tror jag att efter 22 så ska man vara fastande eller nå sånt..
  • skrutteluttan74
    Starkast skrev 2009-11-06 21:08:57 följande:
    Hemkommen efter en vecka på Ackis. En givande vecka. Tror att jag kanske börjar förstå att jag inte är helt frisk trots alls....
    Vad var anledningen till Ackis då ??  Givande måste det vart om du förstår att du inte är helt frisk...helt klart...är övertygad om att du kommer få hjälp & slippa plågas ut så att säga
  • skrutteluttan74
    I går skulle jag & tjejorna ta vacinet meeeen,jag fick INTE !!!!
    DÅ jag väl samlat mod så FÅR JAG INTE !! Seriöst ???
    Jo,det var ju det.
    Jag fick inte eftersom jag "tydligen" är i för dåligt skick.
    Jag har ju haft feber sedan 2002 & till den tillkommer även hög sänka & hög CRP 
    ,aldrig under 20 ... ja ngn gng 18...men de är sällsynt,så nepp,de blev ingen spruta.
    Immun försvaret räknades som för lågt helt enkelt.
Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16