Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

Har hittat hit jag med...svarar på grådis inlägg både här "och där"
    Grådis :
    Kuuul 
    Lite orättvist då sambon din har mer,så nu är det din tur...hehe...
    Vem ska ni till där i Gbg ??
    Maken gjorde sina oxå i Gbg,hos hon som är så kanon duktig och känd...hmmm.Heii,någonting heter hon.
    HOn gjorde makens ena på bröstet på frihand,en del säger att han har mej närmast hjärtat,en drake...haha...
    Jaja,ni får väl semestra uppåt landet,så kan han öva på er,blir de inge bra kan ni ju ta studion i Gbg...hahaha...skämt å sido
    Till att börja med tar han bara betalt för material kostnader,så får man se vad som händer framöver...
    Till å me tatuerarn i stan,en av de han handlar grejs av,tyckte häxan va kanon....-)
    Kul med kortsemester å bröllop
    Grannen skrev 2009-08-25 19:11:26 följande:
    1101, lite coolt att vi har skrivit över tusen inlägg i förra tråden!
    ojaaaa...lite fränt...med dom jag "råkade " skriva där blev de 1103
  • skrutteluttan74
    grådis skrev 2009-08-25 20:42:55 följande:
    Tack Snorksork för ny tråd Toppen Hur gick det för dig idag på återbesöket? BCsvensk...Heidi Hay heter hon Sambon ska till henne o jag till en kille i hennes studio. Min syster har oxå grejer gjorda av henne. FruU, stor kram till dig. Livet känns orättvist ibland och man behöver som du säger hitta sig själv o ladda sina batterier. Håller tummarna för att ni ska få bli föräldrar nån dag. Kram Nalla, beundrar dig som kämpar så tappert. Jobbigt med vätskebrist o annat som stökar till det.Men det verkar ju vara kul o häftigt med ny utbildning o alla grejer ni skulle få prova såhär i början Hur lång är utbildningen? Nä, ska fortsätta packa...hmmm synd man inte kollade det innan...lite svårt att komma i mina klänningar...tror ni man kan gå ned 5 kg innan lördag? ...de måste ha krympt, eller?
    Jooo...precis ,så heter hon
    Vad gäller klänningarna...självklart måste de krymt,så är de ju...finns ingen annan möjlighet va ??
    Fru U skrev 2009-08-25 19:58:17 följande:
    Hittat hit jag med. Är lite frånvarande då jag behöver hitta mig själv igen Sen e jag ganska deppig just för stunden över att vi fortfarande är barnlösa efter nio år (och min väninna blev gravid på två försök o är i andra, tredje?, månaden)
    Usch,önskar så jag kunde hjälpa er som är barnlösa.eller att de som har många barn eller mycket lätt att då dom,kunde hjälpa er som har svårt.
    Har en kompis som försökt i 12 år,lider så ,ser sorgen i ögonen & kan känna att den sitter i hjärtat på dom , jag ska hålla tummar & tår för dej & din man Fru U
  • skrutteluttan74
    Nallatalla skrev 2009-08-25 21:34:26 följande:
    Grådis,denna utbildning är 2 årig så det blir tufft framöver. Vår skola har satsat på oss ordentligt första veckan då vi får gå på ett notivationscenter där vi ska lära oss stresshantering,avslappning och man ppnåt mål i livet genom motivationen. Varje dag avslutas med någon form av aktivitet såsom linedance,yoga,taichi och afrikansk dans. Idag har vi även lärt oss avslappningsmasage. Jag ska genast lära maken några bra grepp Ja,det där med krympande kläder är ett fenomen som drabbat mig med..... hm,mystiskt Vad härligt med bröllop och fest i helge, se till att ha riktigt kul! vickan,jag fick en ganska komisk bild av en person som kanr över golvet Dalkulla,kul att se dig! Hur går det med allt? Fru U,livet känns verkligen orättvist stundtals. Jag ska hålla alla mina två tummar för att det snart även är er tur. Du får dela mina tummar med Grådis. Kram på dig och ge inte upp,även om det känns tungt! Maddis80,hur är det med dig? Du hade det jobbigt nu,visst? BCsvensk,hej! Hur mår du? Jost78,hur har det gått med bandagen? Visst hade du problem med dem eller minns jag fel? Snorksork,gick det bra med undersökningen? Det är ju inte så kul att behöva göra dem men vi tarmisar tvingas på något vis att klara av det,även om det är omöjligt att vänja sig. Kram på er tjejer och god natt!
    Jodå,det är hyfsat med magen,på alla sätt,nästan så man blir "orolig" av det,men sen vi flyttade så har det vart oroväckande bra faktisgt
    Så jag njuter så länge det varar...känns skönt om ärligheten ska in oxå
    Men rygg skruttet& benen är de då värre med dårå...som vanligt..känns de som...
    I morrn ska jag in å sövas & få sputorna i ryggen,gruvade mej & gruvar mej,sa åt maken att jag skulle avboka,men de tyckte han inte.
    Men jag grämer mej eftersom jag blir så dålig efter,detta är sista gången vi testar,tyckte både jag & narkosen.
    Funkar de inte nu så kommer de bara bli nersövning framöver,så skallen får en "vilo paus"...
    HUr känns de nu å skolan dragit i gång igen ??
  • skrutteluttan74
    Fru U skrev 2009-08-25 21:45:24 följande:
    Det som är jobbigt just nu är att vi inte ens vågar sia om att göra ett frysförsök i januari (som tänkt) eftersom magen ballade ur i somras o jag väntar på flera undersökningar Ligger fyra remisser ute: en där de ska kolla om det är en bakteriell obalans i tarmen, en för en endoskopi och en hos bäckenbottencentrum eftersom jag blöder från ändtarmen innan jag ska mens (och ibland under tiden som jag borde haft mens - den har varit oregelbunden sen jag op:ades för utomkveds för 11 mån sen). En remiss är till ul för att se om man kan se vad det är som går in i magsäcken (o ger mig smärta) Sen känns det sådär att trappa ner morfinplåsterna. Jag vill för jag mår inte bra av dem längre men det är mindre kul att få ont igen Sorry för ego-inläggen men jag har bara ork till att dra mig själv framåt just nu
    men hörru...be inte om ursäkt för ego inläggen,klart dom ska vara med här...kan ju som vi alla sagt tidigare,inte bara vara positivt...
  • skrutteluttan74
    Grannen skrev 2009-08-25 21:53:54 följande:
    BC: Ja du vet hur jag känner inför all din skit med kroppen, jag vill bara trolla bort det så du får bli bra!
    Kan du inte gå ngn trolleri kurs och testa sen..??
    Du vet en annan är så desperat att jag testar allt & lite till....skämt å sido,men så känns de...
    Men vet Ni vad föresten...Jag har ju fått min bil anpassad klart & det funkar skit bra,känns helt underbart.
    Så nu gasar och bromsar jag med handen...lite obhagligt i början,men nu är de som att jag aldrig gjort annat
    Har bara tagit lite kassa bilder med mobilen,men håll tillgodo :
    Och nu är el -rullen på G...så snart kan jag he mej ut utan bil jag med...Med hat kärleks blandade känslor,men nu då det snygga garaget(ser ut som ett soprum,eller kak burk som dom kallar det ) är på plats & jag fått bild på stolen,så börjar det kännas bättre
    Här är länken till modellen jag ska få,men jag vet ingen färg ännu.
    Dom kommer sätta kryck ställ & även ev.rullator ställ baki,så jag kan välja.
    Nä,brudar nu är de sängen då för mej,skit nervös...hoppas bara inte de blir problem med andningen i morrn som sist,lite skraj ,ärligt...
    natti natt & ha en bra onsdag & Tack igen Snorksork....fast jag bara "känner " er härinne,så är det guld värt att få höra sånna saker {#lang_emotions_flower}
  • skrutteluttan74
    1977Maria Therese skrev 2009-08-26 17:02:43 följande:
    Hej hej Idag kl 18 ska jag börja med Laxabon 2 liter och 2 liter morgon...Jag är skit rädd för att jag ska börja kräkas...Hur har det varit för er? Vill inte ååå arg...
    Jag fick i mej allt utom 4 dl,mådde skit illa,men på någe sätt gick d bra
  • skrutteluttan74

Idag då jag var på smärt och träffade narkos läkaren så gick det mycket bättre än förra gången.

Ryggen har dock böjt ser mer innåt sa hon,men d får jag leva med...
  • skrutteluttan74
    Maddisen80 skrev 2009-09-03 19:26:24 följande:
    jag behövde inte bli inlagd ska prova med medicin mot nervsmärta lyrica sen ska jag ringa psykiatrikern om jag får tankar att jag vill skada mig så skicka han akutremiss, men de hoppas han att han inte behöver göra + att han har tagit massor med blodprover på mig och se om jag har överdos av alla mediciner i kroppen
    Jag äter lyrica 600 mg per dag mot nerv smärtorna i benen,från ryggen,men den tar inte bort allt,så jag äter oxycontin 30mg /dag också.
    Hoppas lyrocan funkar för dej,det är även en medicin som en del deprimerade får,så det kan ju funka på mer än ett sätt f¨ör dej.
    Du kanske börjar må lite bättre även psykisgt,så slipper du psykiatrin sen
  • skrutteluttan74

I övrigt rullar det på som vanligt hära.

Har fått mej en till tatuering,stackars maken,som "inte har nå val"...haha...
    NÅja,vaknade i går,dunder förkyld ,snorig ,skit ont i halsen,högre feber än vanligt,men vadå ??Tycker hela orten här verkar va tok snuviga,så jag är ju inte precis ensam...
    Nåja,ska snart i säng,är skit trött...krya på er alla som behöver...
Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16