• I have a kid

SE HIT!!! ni som är svarthåriga å vill bli blonda

ni som är svarthåriga å vill bli blonda har bara Läst trådar där det svamlas om att man förstör håret å att det inte går.

jag hadde kolsvart hår med röda pigment ( från då jag tidigare haft rött)

en vänn fixade det på 8 timmar så var jag blond=) å mitt hår är som innan tjockt å fint å inte risigt eller svinto aktigt.

• Svar på tråden SE HIT!!! ni som är svarthåriga å vill bli blonda
  • pumpkinhead

då är du en av dom få... troooooo mig!! det beror ju självklart på hur mycket man färgat innan också... släpper din färg lätt efter att du färgat det eller behöver du bara fylla på utväxten. sedan undrar jag om blond och pissgul är samma färg?

• Saaaraa

Inte för att jag planerar att bli blond nu, har precis vart det :P Men hur gjorde hon?

Jag har också fått det svart - blond, fast då var det hos frisören.. många timmar tog det.

• MysTic PrincesS

Hur gjorde din vän då?

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • I have a kid
    pumpkinhead skrev 2009-08-20 23:41:27 följande:
    då är du en av dom få... troooooo mig!! det beror ju självklart på hur mycket man färgat innan också... släpper din färg lätt efter att du färgat det eller behöver du bara fylla på utväxten. sedan undrar jag om blond och pissgul är samma färg?
    ja jag har varit svarthårig i typ 3-4 år å tidigare varit platina blondin
    när jag hadde svart hår så behövdes bara fylla på uväxten.

nej blond å pissgul är inte samma färg.

men jag ville inte vara vit blond utan lite mer naturligt så mitt hår är som guld blond:
  • I have a kid

MysTic PrincesS skrev 2009-08-20 23:42:46 följande:

Hur gjorde din vän då?
    höll inte räkningen men först så gjorde han 1 avfärgning använde oxygen tror jag den hette.

sen ducha bort sen en till avfärgning sen ducha bort sen en till sen ducha bort sen en blondering sen var det klart

men gick åt 30 avfärgnings pkt och 3 blonderingar.
  • pumpkinhead
    I have a kid skrev 2009-08-20 23:46:06 följande:
    ja jag har varit svarthårig i typ 3-4 år å tidigare varit platina blondinnär jag hadde svart hår så behövdes bara fylla på uväxten.nej blond å pissgul är inte samma färg. men jag ville inte vara vit blond utan lite mer naturligt så mitt hår är som guld blond:
    haha förlåt ja glömde lägga till en smileys efter blond o pissgul? det var inget påhopp utan mer en tanke hahaha!! sorry. har du samma kvalite på håret efter alla de där blonderingarna (för avfärgning och blondering är samma sak bara att avfärgning är mildare) så är jag avis. jag skulle aldrig ge mig på det på någon oavsett om det skrevs kontrakt att det int var mitt fel. och då är jag frisör
  • vadskajaghetadå

nä, satsa på jane hellen, 30-40 kr styck och blonderar mest!
    jag har blekt håret sen barnsben typ och testat ALLT.
    30 pak låter lite överdrivet faktist, så mkt skulle det inte krävas med dessa ens.

• Saaaraa

Konstigt att inte ditt hår blev som svinto. Avfärgning sliter mycket mer än en blekning (därav avråder många frisörer att använda det - och inte använder dem det på sina kunder).

Visst, jag gjorde två avfärgningar, tre blekningar och en blond färgning.. jippie då var jag blond, håret kändes superfräscht, men det är inte det egentligen :) För mig känns håret alltid fint och oslitet när det är nyfärgat.. sen kommer det slitna.

• I have a kid
    haha förlåt ja glömde lägga till en smileys efter blond o pissgul? det var inget påhopp utan mer en tanke hahaha!! sorry. har du samma kvalite på håret efter alla de där blonderingarna (för avfärgning och blondering är samma sak bara att avfärgning är mildare) så är jag avis. jag skulle aldrig ge mig på det på någon oavsett om det skrevs kontrakt att det int var mitt fel. och då är jag frisör
    nej ingen fara då jag inte har pissgult hår:P

ja har väldigt väldigt tjcokt hår..... därför det tog så länge. jo jag vet att avfärgningen är mildare. Men då hon fråga så var det ju 3 pkt mood blondie
    och oxygen 30 pkt avfärgning.

nej jag tog en risk.... men det gick ju hur bra som helst självklart så är det säkrt olika från person till person men ville endå dela med mig med att det
    ((kan)) gå..
  • vadskajaghetadå
    Saaaraa skrev 2009-08-20 23:51:49 följande:
    Konstigt att inte ditt hår blev som svinto. Avfärgning sliter mycket mer än en blekning (därav avråder många frisörer att använda det - och inte använder dem det på sina kunder).Visst, jag gjorde två avfärgningar, tre blekningar och en blond färgning.. jippie då var jag blond, håret kändes superfräscht, men det är inte det egentligen :) För mig känns håret alltid fint och oslitet när det är nyfärgat.. sen kommer det slitna.
    mm det kommer sen, framförallt när man anväder schampo, då ser man..sen tar man balsam eller inpackning och visst känns det bättre just då.
Svar på tråden SE HIT!!! ni som är svarthåriga å vill bli blonda