Inlägg från: pumpkinhead |Visa alla inlägg
  • pumpkinhead

SE HIT!!! ni som är svarthåriga å vill bli blonda

då är du en av dom få... troooooo mig!! det beror ju självklart på hur mycket man färgat innan också... släpper din färg lätt efter att du färgat det eller behöver du bara fylla på utväxten. sedan undrar jag om blond och pissgul är samma färg?

• pumpkinhead
    I have a kid skrev 2009-08-20 23:46:06 följande:
    ja jag har varit svarthårig i typ 3-4 år å tidigare varit platina blondinnär jag hadde svart hår så behövdes bara fylla på uväxten.nej blond å pissgul är inte samma färg. men jag ville inte vara vit blond utan lite mer naturligt så mitt hår är som guld blond:
    haha förlåt ja glömde lägga till en smileys efter blond o pissgul? det var inget påhopp utan mer en tanke hahaha!! sorry. har du samma kvalite på håret efter alla de där blonderingarna (för avfärgning och blondering är samma sak bara att avfärgning är mildare) så är jag avis. jag skulle aldrig ge mig på det på någon oavsett om det skrevs kontrakt att det int var mitt fel. och då är jag frisör
  • pumpkinhead
    Saaaraa skrev 2009-08-20 23:51:49 följande:
    Konstigt att inte ditt hår blev som svinto. Avfärgning sliter mycket mer än en blekning (därav avråder många frisörer att använda det - och inte använder dem det på sina kunder).Visst, jag gjorde två avfärgningar, tre blekningar och en blond färgning.. jippie då var jag blond, håret kändes superfräscht, men det är inte det egentligen :) För mig känns håret alltid fint och oslitet när det är nyfärgat.. sen kommer det slitna.
    avfärgning är en mildare variant av en blekning. innehåller precis samma grejer (väte och blondpulver, men även lite vatten för att späda ut) visst snvänder frisörer det något annat vore lögn eller ett sätt att komma undan för att man itne ritkigt vet hur det fungerar
  • pumpkinhead
    Saaaraa skrev 2009-08-21 00:01:01 följande:
    När jag ville bli blond fick jag fråga runt på 5 olika ställen innan jag hittade någon som ville avfärga, just av den anledningen. Så sa dom till mig iaf. Det är mycket möjligt att det inte stämmer, men så har jag fått veta iaf :)
    de flesta frisörer hittar på en ursäkt för att "slippa".. det är nämligen långt ifrån alla som förstår att man kanske inte blir blond på en sittning. OAVSETT hur många gånger man säger det. av egen erfarenhet....
Svar på tråden SE HIT!!! ni som är svarthåriga å vill bli blonda