• CarroMeijer

är jag så ung?

Jag har en dotter på 2 månader och själv är jag snart 19 år, är jag så jäkla ung för o va mamma egenligen? jag får alltid höra att "oj vad ung du är, är du verkligen mamma? " men hade jag varit 19 o inte varit mamma så hade 19 inte varit så ungt utan man hade varit en mogen kvinna som dom säger! varför förändras det så mkt när man får barn, från att vara mogen o vuxen till o vara ung och liten?

hmm konstigt tycker jag :P vad säger ni?

• Svar på tråden är jag så ung?
  • CarroMeijer
    elvinaOstefan skrev 2009-08-13 12:04:38 följande:
    visst är man ung när man är 19år, till och med tonåring. De flesta i den åldern går ju fortfarande i skolan. Men vad spelar det för roll, mamma som mamma oavsätt ålder. Själv är jag 20år med en 21mån son, vist har man fått höra att man är en ung mamma- men det är jag ju också, så det är väl inte så konstigt? :) Det blir mer accepterat när jag kunde konstatera att jag var 17år när jag tog studenten, bodde ihop med pappan i en br lgh, haft förhållande i fem år och jobba som ekonom. Då försvann alla fördommar, för en ung mamma är ju tydligen en outbildad, oansvarlig liten flicka som lämnar bort barnet flera ggr/veckan för att festa och bor själv i en soc lägenhet
    jo visst jag kan tycka att det är ungt men jag känner mig inte så ung det är nog därför jag känner som jag gör :P jag menar jag bor tillsammans med sambo som är 24 i hus, vi har varit tillsammans i över två år och jag är utbildad undersköterska, det känns inte så ungt haha :P jag har jobbat massor o har aldrig varit partytjejen, har aldrig varit onykter ens lixom, men jag håller med er alla :D
  • Amanda N

Fick min först dotter 1,5 månad innan jag skulle fylla 18 så jag tycker inte att du är så ung.

• pussgurkan86
    Stargazer09 skrev 2009-08-13 12:10:05 följande:
    Jag läste nyss i en tråd där en tjej på 27 berättade att alla kompisar var negativa till att hon ville skaffa barn redan.
    ja jag har också läst den. att folk ska bry sig så mycket om vad andra gör.
  • Juhanna

Att få barn när man är 19 är i dagens läge är ungt då medelåldern i sverige ligger på 28 och iu storstäderna är den något högre.

• Stårschan

För 50 år sedan var 19 inte ungt. Nu är det det.

• Ajlil

Jag tycker jag ser yngre människor få barn hela tiden!! Trodde det var vanligare nu igen!

• enny signatur

Jag tycker inte det är så ungt faktiskt...

• Shorona
    pussgurkan86 skrev 2009-08-13 12:09:21 följande:
    jag fick också min dotter när jag var 22. är snart 23 år men jag anser mig inte som någon ung mamma. jag är bara mamma. men visst det händer ibland att folk stirrar på en för jag ser ganska ung ut.
    Ja, jag såg mig heller aldrig som ung mamma.
    ♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • CarroMeijer

jag bor i västervik o här är det SJUKT mkt unga föräldrar, bara jag känner 8 stycken mellan 16 o 20 men jag tycker det är väldigt vanligt iaf vad jag har upplevt här!

Svar på tråden är jag så ung?