30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
Och det vore himla trevligt att ses om ni kommer upp. Vi kunde kanske fråga Irma i andra tråden också?
Och det vore himla trevligt att ses om ni kommer upp. Vi kunde kanske fråga Irma i andra tråden också?
Pilla: ja, det där ser verkligen ut som en äldipp. .-)
Liss: fördelen med tempning är att du har bra koll hela cykeln och lär känna din kropp väldigt bra. Jag trivs med det iaf. Tar till ÄLtest också, just to be sure.
Ninni: Ja, jag tänker ge henne en chans till. Fortsätter hon likadant så går jag därifrån.
*vinkar*
Hej, alla.
Ninni: jag beslöt att räkna blödningen som mens trots att den var så liten, så nu tempar jag och har koll istället.
Pillan: Är ni väldigt upptagna med annat eller?
icka: Låter som en smart plan.
Sannes: Shit, vilken tur du har. Det skulle aaaaldrig förekomma på SU och jag vet många som fått vänta jättelänge på hysteroskopi. Att det skall vara så olika på olika ställen. Helt sjukt. Fast det är förvisso sjukt orättvist på SU också; helt beroende på vilken läkare man träffar och vilket humör denne är just den dagen. Galet.
icka: ja, det var väldans vad likt. Min höjning idag kom nog mest av att jag gick upp 1h senare. Hade dessutom sovit illa. Valde att räkna blödningen som mens ja; svårt att sia om hur det egentligen låg till. Det märker jag förhoppningsvis snart.
Spännande litteratur. Jag jobbar ju också (så klart) mycket med suicid.
TT: Håller med icka. Se vad vi saknar dig bara du åker på kurs. .-)
Nonono, bort med de tankarna. Varför så länge till VUL?
*vinkar*
Ninni: Svårt att INTE vara positiv när det gäller att någon får en så eftertraktad undersökning; den skulle väl de allra flesta vilja få gjord, men det är för det mesta helt omöjligt att få gehör då den ju är kostsam och kräver en del (oftast genomförs den med sövning etc).
TT: hejaheja. *håller-tummarna*
Sannes: RUSKIGT jobbigt med gravida kollegor/vänner.
Shit, nu MÅSTE jag jobba.-
Pillan: Vore jag dig skulle jag låta tempen ligga. Du kan ju ha haft äl den dagen ändå; kroppen´brukar ha bra koll och det visar sig oftast väldigt tydligt när man tempar. Å andra sidan är det ju bara första månaden, så det är kanske svårt att vara säker.
icka: Jag har också jobbat mycket inom geriatriken. Och visst skiljer det sig i mångt och mycket, men i grunden inte alltid så mycket som man skulle kunna tro.
Är just nu jätteledsen efter att ha hört om en väns missfall; fattar inte hur jag skall orka jobba på resten av dagen. Känner så med henne. Fy fan vad livet är vidrigt ibland.
icka: Det är vår gemensamma vän i andra tråden. Inte så nära att jag kan stötta tyvärr. Önskar att jag hade kunnat. Eller helst att jag hade kunnat trolla. Fan vad mycket skit vi skall behöva gå igenom.
Pillan: Vad jobbigt. Håller med Ninni, kan du inte säga ifrån att du faktiskt inte riktigt orkar med graviditets- och bebisprat? Och nej, det är absolut inte ditt "fel"...