• BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Ninni: Ja, det känns skittråkigt nu när vi väntat och längtat så efter att försöka igen. Nej, jag vet faktiskt inte om den varit eller ej. Min kropp är ännu inte helt tillbaks i gängorna och jag fipplade ju till det med tempandet också så. Men men... Nu skall vi ramla i säng och ta det säkra före det osäkra.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

TT: Hoppas att det blir drägligt ikväll ändå. Vad jobbigt när inte sambon är hemma och håller sällskap.
    Och vad ruskigt det lät om besöket på apoteket. *kramar-om*

viktoria: Något att se framemot!

icka: SÅ avis!

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Gah. Blir inte klok på min kropp. Har en typ av ÄLstickor som jag inte testat tidigare, men strecket blev starkare och starkare från lördag till typ tisdag (aldrig lika starkt som teststrecket dock) och sen blev det svagare igen. Tempen är lite studsig eftersom det varit mycket tidsbyten och annat, men fick en drop i förrgår och sen ökning igår som avtog idag. Fattar nada. Jaja, vi får pöka på och hoppas på det bästa. Trevligt iofs, men stackars sambon har lite svårt när svärmor sover i vardagsrummet.

Hoppas alla har en bra lördag.

TT: hur är det med dig idag, vännen? Haft en ok natt?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Meh! Imorse blev strecket snäppet starkare igen. Man skall kanske inte bry sig om stickorna alls förrän de ger helt utslag? *funderar*

TT: vad skönt att höra att det ändå är någorlunda och att det känns ok. Fy vad överdjävligt att du också skulle ramla in i "3 eller fler"-klubben. Fast det är ju MÅNGA som klarat sig ifrån fler sen ändå.

Aaah... kanske är något sånt skumt för mig med. Jag har ju längre funderat över mina hormonnivåer i största allmänhet (mycket finnar, mysko hårstrån här och var, lätt att sätta muskler, bukfetma etc etc etc). Hmmm.... Borde egentligen KRÄVA att gyn kollar upp det bättre. *orka*

PP: haha... Ja, han har det inte lätt min stackars karl. .-)

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

TT: Ja, egentligen borde man ju utreda redan efter nummer 2, men rent statistiskt "betalar" det sig väl inte eftersom så oerhört få faktiskt får ett tredje. Eller ännu fler.

Ninni: Egentligen ville han nog bara ta kromosomprovet när vi först kom för utredning, men vi tjatade till oss några extra prover. Långt ifrån alla som bör tas men... Riktigt inkompetent läkare. Vet inte om andra fått ta fler hormonprover i sina utredningar.
    Nej, vi har inte kommit fram till vad som orsakat missfallen, men högt TSH har knappast haft någon positiv inverkan i varje fall.

Hoppas alla har en härlig söndag.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Viktoria: Tack. Ja, de "fladdrar" liksom. Var omväxlande lite starkare och sen svagare i några dagar (och jag började undra om jag missat äl), men nu hoppas jag att det skall bli rejält mycket starkare inom det närmaste. Får bli att köpa digitala längre fram så man slipper allt vel tror jag.

Ninni: Tack. För uppmuntran och för boktipset.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

*tittar-förbi-och-vinkar*

Ja, vi ligger i som ett par kåta bävrar. Man får ju passa på, liksom.

Icka: jag fattar inte ett smack av vad kroppen har för sig längre, men vet att det inte alls är ovanligt att lutealfasen kan förändras efter mf.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, allihop. Äntligen fredag. Kolla in min läckra tempkurva vetja.

PP: Jag vet faktiskt inte vad jag skall säga. Har du tempat samma tid, med samma temp och sovit ungefär lika länge? Kolla runt om det inte står något på FF om/hur det kan påverka om man tar sprutan.

Mary Lo: Välkommen hit. Jag känner igen mig jättemycket i det du skriver; det är oerhört snabba omkast gravid/ogravid/gravid, så man hinner inte riktigt med ibland. Väldigt jobbigt. Och vad gäller att känna inför andras graviditeter (och aborter), så ÄR det helt okej att känna sig ledsen, bitter och missunnsam. Inte sagt att man behöver trycka upp det i ansiktet på alla andra och hata alla gravida, men man har full rätt till sina starka känslor.
    Gjorde utredning på SU i våras; tyvärr inte mycket att hänga i granen. Man får stå på sig ganska bra för att få alla prover tagna och kollade på ett korrekt sätt. Min läkare tyckte tex att TSH 4,8 var jättebra trots att jag, då, fått 4 mf. Kan mycket väl ha varit vad som medförde ett femte mf i somras.
    Du är hjärtligt välkommen att stöta och blöta alla funderingar här; alltid finns det någon som kan svara antingen här eller i vår systertråd.

*vinkar* till alla och önskar en trevlig fredag

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    McYama skrev 2010-12-09 10:49:52 följande:
    Hej alla! Hoppas jag får vara med här?!  Fyller 34år om ett par veckor och hoppades o trodde att jag skulle vara mamma vid det här laget. Jag var i en lång relation tidigare där min kille så gärna ville ha barn. Inom mig kände jag att det inte skulle hålla så jag var inte alls sugen på att skaffa barn då. Så träffade jag min nuvarande man och allt kändes verkligen toppen så vi började prata lite smått om att skaffa barn (har nu varit gifta i två år). Upptäckte i feb i år att jag var gravid - utan att ens försöka ordentligt!!! Jippie vilka nyheter, jag hade ju fått för mig att jag skulle ha svårt att bli gravid, men tydligen inte?!?!? Jag har systrar som har haft stora svårigheter att bli gravida, därav mina tankar...

Hade inte en tanke på mf, eller MA heller för den delen, visste nog inte ens vad det var... Men så dök en hemsk känsla upp i mig när jag var i v 10.... Allt kändes inte okej... Mycket riktigt fick MA konstaterat o fick hjälp med cytotec för att få ut allt. Vårt pyre hade slutat leva i v 7... Mitt liv föll ihop på en gång, för detta hade inte funnits i min värld alls!! Min menscykel ändrades o har varit väldigt oregelbunden sedan dess vilket gjorde att vi testade med ÄL-stickor ett par månader.

Så för 5 veckor sen fick vi ett efterlängtat plus igen. Vilken lycka, eller??? Vågade inte riktigt glädjas lika mycket åt denna grav pga rädslan för mf/ma. Men det händer ju inte oss igen!?!? Hur stor är den sannolikheten??? Jodå, igår var jag på VUL och det konstaterades MA igen... I v10 igen, men den här lilla skrutten blev aldrig riktigt så stor som vårt förra pyre. Nu sitter jag hemma och väntar på att kl ska bli 13,00 då jag ska åka in till KK o få ett nytt VUL, bara för att konstatera att allt liv är över o sen troligtvis få cytotec igen...

Jag känner mig så jäkla lurad av min kropp och besviken och framförallt så gränslöst ledsen. Det känns som det är nåt fel på min kropp som inte lyckas hålla våra små vid liv... Dessutom så fattar den inte heller när det är över!!! Sitter här hemma utan några somhelst symptom på missfall med ömmande bröst. Är oxå så himla rädd att det kommer bli så här även framöver... 

Vet inte exakt vad jag vill ha sagt med detta inlägg, men jag kände bara att jag behövde skriva av mig lite eftersom jag inte har någon att prata med om detta förutom min man. Just nu känns allt så himla deppigt bara...  
    Välkommen in i vår nyaste tråd istället.
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50633547.html
    Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet