• BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

icka: Jag fattar ingenting. Nej, känns inte normalt med ÄL så tidigt, brukar ha mellan dag 12-16 (oftast dag 14). Fast min kropp är ju helt upp och ner, så vem vet. Vet inte hur/om levaxinet påverkar heller Konstigt värre.

Pillan: Men vännen, vilken press du sätter på dig själv. Om han säger så så ÄR det så. Låt honom ta ansvar för sig och sina känslor. Själv har jag alltmer börjat landa i en tanke på adoption om allt annat skiter sig. Gillar fortfarande inte tanken alls, men har börjat titta på den iaf.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Välkommen, Mary Lo.

Nu börjar vi bli ganska många; skall vi fixa en separat medlemstråd så man kan hålla reda på alla och allas historier? Kanske finns saker som en testat som kan hjälpa en annan etc?

Jag kan fixa en om övriga tycker det är en bra idé.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    TantTingeling skrev 2009-10-10 13:56:57 följande:
    Bettan: Bra intitiativ. Och härligt med positivt tänkande! Medrol 3 mg, konstig dos... Hur kommer det sig att du har den dosen och på vems ordination är det?
    Helt eget påhitt.. Jag konverterade mot predisolon 5 mg. Har jag för mig, kommer inte ens ihåg hur jag tänkte längre. Nästa gång tänker jag ta 5mg pred/dag efter konstaterat plus.
    LuPeRo skrev 2009-10-11 17:04:09 följande:
    En fråga till er "vana" tempare Vad i hela fridens namn är en trifasisk kurva? (tror jag det hette) Råkade springa på det när jag kollade i galleriet på FF, men jag kan inte riktigt förstå hur dom menar.
    INGEN aning, men torde ju ha med tre faser att göra. *kliar-mig-i-huvudet*
    SanneS skrev 2009-10-10 23:19:34 följande:
    Jättebra idé med en medlemslista Bettan. Har fyllt i min info. Lätt hänt att man blandar ihop vad alla i tråden gått igenom, nu blev det lättare att få översikt. Om man ska börja tempa, när i månaden ska man då börja? Första mensdagen?
    När som helst, men bäst översikt blir det ju så klart om du börjar dag 1 i cykeln.

Vad bra att medlemslistan uppskattades.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, alla.

Har varit bortrest och kom precis hem: Knallförkyld så jag orkar inte ens kolla igenom och kommentera. Ser att Jemema kommit hit; välkommen vännen. *kram*

*vinker-till-alla* återkommer imorgon

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Sannes: Förstår att du är chockad. Vad bra att de gjorde hysteroskopin så att du fick reda på det. Jisses, annars hade du ju kunnat försöka hur länge som helst utan resultat. Hoppas (och tror) att det går att operera. Bättre att VETA vad det är som ställer till det än att famla i mörker hela tiden.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Jemema: Tycker absolut att du kan sätta ner foten och KRÄVA en mf-utredning också. Tyvärr är det oftast inte mycket att hänga i granen på SU, men det är ju bättre att göra den än att inte göra den.

PP: Skit också, men jag kan ju säga som så att -4 inte alls låter som så särdeles tidigt att testa... När jag är igång och har tester hemma kan jag börja på -7. {#lang_emotions_embarassed}

På tal om livmoderns form; hur mycket ser man på vanligt vul och via den där hydroxxxxxx (kommer inte ihåg vad det hette, när man sprutar in vatten och kollar med vul)?

*vinkivink*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Mysko, nu har jag fått en liten blödning. Vad 17 är det som händer med min kropp?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    TantTingeling skrev 2009-10-15 12:14:26 följande:
    Bettan: Hmm, låter skumt. Vad säger dina tempkurvor då?
    De är också skumma, mycket beroende på variation i morgontid och på att jag är sjuk. Enligt FF hade jag ÄL på dag 9 (!) och nu kommer alltså någon form av blödning på dag 18. Helt sjukt. Jaja, det är väl bara att avvakta och se vad som händer...
    Piratpartist, javisst!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet