• NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Bettan: vet inte riktigt vad jag ska säga... Trodde också att det var bra nyheter först, men nu inser jag att det inte riktigt är en långvarig lösning. De ska alltså inte göra nåt mer? Är tanken att mensen ska börja funka av sig själv efter behandlingen?

I övrigt.... Flickan som lekte med elden var helt ok, men gav inga bestående minnen. Vad jag minns av boken, så tycker jag ändå att resultatet var hyfsat. Gillade både första boken och första filmen bättre.

Ha en skön söndag allihopa!

• NinniNinna

TT: stort grattis!!!! Förstår din oro, men jag fortsätter hålla tummarna... och hittils är det ju faktiskt bara glada nyheter!

Sanne: vilken fest! Grymt imponerad! Det var länge sen jag var uppe så länge... Log lite för mig själv när du konstaterade att ingen verkade vara gravid på festen :) Känner igen mig... man har ju superkoll på allt sånt hela tiden. Mina kompisar, som alla har haft lätt för att få barn, blir lite förvånade ibland när de inser vilken koll jag har. De har verkligen ingen aning om att detta snurrar i ens huvud hela tiden.

Bettan: hoppas TT har rätt och behandlingen räcker för att få igång din kropp på rätt spår, så att säga.

Har en fråga till er... jag har haft spänningar i brösten i ett par veckor nu. Inte som när man är gravid, utan mer som jag får innan mensen. Jag hade mens för ca en vecka sen och har haft två menstuationer sedan sista ma, så det kan inte vara gravidhormoner som sitter kvar i kroppen. Är det någon som känner igen sig? Vad kan det bero på?

...och för att det inte ska bli några missförstånd, så VET jag att jag inte är gravid. Det är INTE det jag frågar. Har inte blivit helt galen... ännu ;)

• NinniNinna

Hej allihopa

Icka: tack för teorin. Jag förtsår vad du menar och tycker det låter rätt logiskt. Har ju haft två ma i år och kroppen kanske inte riktigt hänger med i alla svägningar.

Viktoria: hoppas det löser sig! Jag säger som Bettan, jag blödde också bara ca en vecka och det såg jättebra ut på återbesöket, så det var inget problem för mig.

Bettan: usch vad jobbigt det låter! Hoppas du får tag på din gyn i dag och får lite svar på dina frågor. Hoppas det inte gör lika ont i dag.

Jag ska iväg på kurs i annan ort i några dagar nu. Ska bo hos ännu en av mina höggradvida kompisar (börjar låta tjatig nu, jag vet..;). Hon och jag slutade med p-piller samtidigt och nu väntar hon sitt andra barn. Behöver jag säga att hon blev gravid på första försöket båda gångerna... Jag är inte bitter... ;)

Måste bara säga att det är så skönt att ni finns! Jag har många vänner, men inga som delar just de här erfarenheterna. Skönt att få "prata" med någon som förstår.

• NinniNinna

Hej allihopa
    Är på kurs i veckan och trodde verkligen att jag skulle klara mig utan fl, men nej ;) Har inte hunnit läsa det nya i tråden, men måste bara spy av mig en grej. Förutom att jag bor hos min höggravida kompis, som ständigt smeker magen nöjt, så träffade jag i dag två kollegor TILL som sa att de är gravida. De konstaterade glatt att nu är ALLA i vår ålder på vår arbetsplats gravida förutom jag. När är det din tur då, frågade de? För att göra allt ännu bättre, så är jag såklart äldre än alla dessa tjejer. Allt slutade med att jag stod ute och grät i telefon med sambon. Jag står inte ut med detta mer!
    Hoppas att ni alla har haft en bättre dag! Kram på er

• NinniNinna

Hej allihopa!
    Tack för err omtanke! Det värmer mer än ni kan ana! "Kramar tillbaka"

Håller med om att det bästa är att säga sanningen. Jag har gjort det till mina nära arbetskamrater, men inte till de här två, som nu också är gravida. Kommer det upp igen, så säger jag som det är. Om inte annat, så kanske någon annan i vår sits slipper deras okänsliga kommentarer efter det.

Appropå okänsligt... Viktoria.. klapp på magen... det är så dumt att man nästan tappar hakan! Att inte folk fattar bättre?!?!? Bra att du talade om sanningen för henne! Verkligen starkt!

Nu har det hänt så mycket att jag knappt hänger med ;)

Bettan: hoppas din kontakt med psykologen (visst var det en psykolog...?) Blir bättre! Det kanske känns bättre efter ett par samtal? Om inte, så kan man ju alltid byta!

Icka: grattis till pengarna! Vad kul!

PP: grattis till äggen!

Sitter inte riktigt ostört och kan inte skriva mer nu, men jag återkommer. Förlåt om jag missat nån!

• NinniNinna

God morgon allihopa

Tankar: Å herregud vad okänsligt! Det här låter ju som att det är en vän till dig som vet vad du går igenom och ÄNDÅ beter hon sig på det här viset. Jag kan inte förstå att man kan vara så självupptagen. Går det att prata med henne? Om inte, så undrar jag liksom de andra om hon verkligen är en riktig vän. Ta hand om dig!

Här har jag precis fått besked om att min vän, som jag haft svårast för under hennes graviditet, nu fått en dotter.... och det var ju tur, eftersom hon öööönskade sig en dotter. Nej, skämt åsido, så är det faktiskt skönt att hennes graviditet är över. Har inte, precis som många andra här, problem med bebisar utan med graviditeter.

Äl tid här.... så jag har en helt annan fråga... har någon här testat glidmedlet pre seed? Har ni några dåliga/bra erfarenheter av det (ur graviditets-synpunkt såklart)?

Ha en bra helg allihopa!

• NinniNinna

Hej allihopa!

Vad tyst det var här! Hur är det med er?

Bettan: hur går det med mensen?

Icka: har ni satt igång med nya försök eller pausar ni fortfarande? Hur har det gått med utredningen?

PP: hur går det för er?

Ha en bra dag allihopa!

• NinniNinna

Tankar: grattis, då är du moster nu.

Icka: låter klokt. Ska försöka lära mig av ditt lugn :)

Pillan: bra att ni varit aktiva ;) Här har det också varit ÄL-helg och vi har också haft fullt upp... gissa om sexlivet får sig ett uppsving de dagarna ;) Hoppas det gav resultat för er!

• NinniNinna

Hej allihopa

Elsa: välkommen hit, men det är såklart synd att även du är i behov av en sån här tråd.

Sanne: förstår att väntan är lång till provsvaren. Hoppas undersökningen av livmodern går bra i alla fall. Kommer du få resultatet av den undersökningen direkt?

Pillan och Sanne: känner igen mig... samma visa varje månad; lite hopp vid ÄL och sedan börjar stressen inför mensen blandat med hoppet om att det gick vägen den här gången. Försöker också vara cool, men misslyckas i princip varje månad. Den här gången känns det som att det kanske gick bra för oss, så då vet jag ju vad som väntar när mensen kommer om ca två veckor... stackars sambo ;)

Elsa och Tankar: Jag kan tyvärr inte svara på era frågor, men det finns många kunniga tjejer här så ni får säkert bra svar!

• NinniNinna

Hej allihopa
    Oj, vad ni har varit aktiva i dag!

Bettan: ännu en gång så var du framme och såg det positiva (denna gång med Sannes undersökning). Önskar vi kunde göra detsamma för dig någon gång. Hur går det för dig med dina läkare nu? Har du någon läkartid framöver?

Sanne: skönt att ni blir så grundligt undersökta. Hoppas verkligen inte de hittar något fel i livmodern.

TT: känner igen mig i att molvärken är skrämmande efter man fått ma/mf. Jag kände också så i min andra graviditet. MEN man måste verkligen försöka tänka på att molvärken är ett alldelens normalt tecken. Det är egentligen tvärt om, man ska vara glad när man har molvärk för det är ju ett tecken på att livmodern växer som den ska. Hoppas verkligen du kan slappna av lite. Vilken v är du i?

Icka: försöker föreställa mig ditt jobb och ler :) Förstår att du går hem, när arbetsplatsen är full av "Barnatro". Vad är det för provsvar du väntar på? Som ni säkert redan vet, så är jag ju inte den mest insatta på den här tråden, men jag vet ju att du är bra på att förklara :)

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet