• NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej allihopa
    Sanne: känner igen mig. Ibland är det bara för jobbigt att ha en massa gravida i närheten. I dag fick jag veta att en till kollega är gravid och då kände jag verkligen hur falskt leendet var. Fast man ler ändå... pliktroget... Det kan kännas så orättvist ibland. Men, som vi skrev i går, så går det där upp och ner. Jag tror det bästa knepet är att låta sig själv känna det man känner, så att säga. Det blir nog bara jobbigare om man kämpar emot hela tiden och har en massa känslor som man "inte får" känna. Det är ju inte konstigt att vi känner så här! Alla dessa gravida hade känt samma sak om de varit i vår situation ;)

• NinniNinna

Hej tjejer! Hur är det med er i dag?

• NinniNinna

Bettan: vad tråkigt! Hur många dagar har det gått nu?
    Önskar dig verkligen lycka till på telefontiden i morgon!

• NinniNinna

Bettan: fy vad jobbigt! Skickar en stor kram till dig!

• NinniNinna

Pillan: ja, det är rätt bra. Enda problemet är att det fortfarande känns som att jag är omringad av gravida. Känslan går inte riktigt över. Sen så mötte jag en glad bekant som berättade om sin fantastiska semester och frågade vad jag gjorde. Inte så kul fråga, eftersom jag fick sista ma under semestern. Ingen uppiggande semester direkt.... men jag ska inte klaga. Vi ska ta en höstresa istället. Ska bli superskönt :)

Hur är det med dig Pillan?

• NinniNinna

Hej allihopa!
    Bettan: har hålli tummarna för dig i dag! Hur gick det?

Icka och Pillan: ni är roliga ni! Jag lär mig dessutom mycket bara av att läsa det ni skriver. Du förklarar bra Icka! ... men jag tror nog fortfarande jag håller mig till äl-testerna :)

Icka: låter klokt att ta det lungt ett tag till. Känner igen mig i din rädsla för hur det ska gå nästa gång. Jag har tyvärr, även fast jag inte har haft det hälften så svårt som många av er här, nästan inga positiva asociationer till att vara gravid. Kopplar mest bara ihop det med illamående, värken vid mf och ångesten efteråt. MEN jag tror det är på gång att vända nu. Känner mig mycket mer positiv den här månaden. Bara orolig över att vi ska missa äl (ska på kurs den veckan).

TT: vad spännade! Håller tummar och tår!

Oj, vad jag babblade på :)

• NinniNinna

TT: när "ska" du ha mens? Om det är tidigt, så är det ju inte konstigt att sträcket är svagt :) Fortsätter hålla tummar och tår för att sträcket bara blir starkare och starkare!

Montera växthuset.... annorlunda helgnöje :) Jag har en ledig em nu, skönt! I kväll blir det bio med sambon och sen ska jag fika med kompisar i morgon, träna osv. Rätt lugn helg alltså. Vad ska ni andra göra?

• NinniNinna

Icka: låter som en mysig helg!

TT: ja, vi ska se Flickan som lekte med elden, så jag kan berätta hur den var i morgon :)

• NinniNinna

Icka: toppen :) Låter precis som nåt som min bästa kompis och jag hade kunnat säga . Älskar också egentid med tjejerna. Det behöver man ibland.

• NinniNinna

TT: kul. Hoppas ni får en trevlig kväll!

Jag ska gå och göra mig i ordning för middag och bio på stan med sambon. Hoppas ni alla får en bra kväll! Skickar en extra hälsning till Bettan... Hoppas verkligen det gick bra i morse!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet