• BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Reumatism är en autoimmun sjukdom och kan öka risken för att kroppens immunförsvar skall överreagera och behandla embryot som en fiende => missfall.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Liss: Har aldrig hört talas om att EDS skulle öka risken (förutom då som du skriver; att tappen kan försvagas och man får sätta cerklage). Min mamma verkar ha en ytterst lindrig form och är bara allmänt överböjlig, men har inte haft några övriga problem, verkar inte som om det blir värre med åren heller (*ta-i-trä*!). Har dålig koll på sjukdomen dock; är det verkligen inte en autoimmun sjukdom?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Imagine: Välkommen!

Ninni: Tycker inte det är konstigt alls att hon inte vill ge cytotec så tidigt, det är snudd på omöjligt att med säkerhet säga något så tidigt. Embryon växer så olika fort, så då den ena kan se ett hjärta så ser en annan bara en hinnsäck etc... Kanske bättre att ta ett första vul snäppet senare isf? Om du vill vara säkrare... Eller ett till.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    icka76 skrev 2009-09-16 12:36:00 följande:
    Var är alla idag?Det ekar här inne.
    På jobbet.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Sanne: Man KAN ju få ett efterlängtat lugnande besked också. Jag kommer kräva vul from v6 och varannan vecka till v12 nästa gång.
    Tror inte att det är någon fara med trombylen, verkar går ur kroppen i ett nafs. Tror verkligen inte att det skulle påverka en graviditet alls så tidigt.

PP: Köns- eller genusskillnader?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    SanneS skrev 2009-09-16 18:15:08 följande:
    Bettan: Låter bra om trombylen inte har haft nån negativ effekt OM det skulle bli ett plus snart. Ovissheten är värst kring allt det här.
    No shit. Tänk om man bara VISSTE att det skulle gå vägen vid någon punkt. tror att jag skulle kunna överleva ganska många missfall om jag bara VISSTE att det skulle lyckas på tionde försöket eller så. Ovissheten ÄR värst, i alla delar av det här helvetet.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Ninni: för mig går det inte alls. Är på dag 84 utan mens nu.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Ninni: Har aldrig haft problem innan, den brukar vara som en klocka. Det är verkligen värsta tortyren att gå och vänta så här.

PP: Spännande. Vad kommer du fram till då?
    Ang BIM; vet faktiskt inte. Själv tempar jag ju i vanliga fall och då blir allt så uppenbart. Kan du inte testa till helgen typ?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, alla.

Ang min uteblivna mens; läkaren jag hade på SU tyckte inte det var något att diskutera ens, men slängde till mig provera (mest för att få tyst på mig). Provera gör ju dock bara att man stötar ifrån slemhinna, så om det är något snett med cykeln (vet ju inte ens om jag haft ÄL) så räcker ju inte det. Vet ine VAD som kan/bör göras dock. Har teltid med en annan läkare om en vecka (!!). Mår verkligen piss över det här.

Sanne: När tog du sista trombylen? Jag har fått för mig att den går ur kroppen ruskigt fort ändå, men det har säkert TT bättre koll på. Lite blod vid tappen kan ju även vara pga av div andra anledningar (provet i sig, liten mellanblödning, nidationsblödning, irriterat av progesteronet).

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

PP: Nej, det här känns verkligen som droppen.. *muttrar*
    På tal om cellprover; jag går ju varje år eftersom jag haft allvarliga förändringar. Innan dess kallades jag var tredje år tror jag.

Liss: Buss på! Lycka till på måndag.

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet