• BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

icka: Men det är ju helt SJUKT att hon inte hade bättre koll än så! Åtminstone när hon VET att ni ju försöker skaffa barn. Galet. Men det är ju det jag säger hela tiden; man måste ha KOLL och inte bara lita blint på läkarna. Hade jag gjort det så hade det nog varit tokkört för min del. Min förra läkare tyckte ju att TSH på 4,8 var kanon trots att jag ju haft 5 missfall. Hur kan man INTE reagera på det? *morrar*
    Så se för bövelen till att ha lite koll själva också.

PP: Ibland FÅR man slå folk. *nickar*
    Ang fortsatt blödning så vet jag inte riktigt hur man skall tänka faktiskt. Blödningsmönstret KAN ju förändras en hel del efter missfall och så...

Ninni: Jag tränar INTE när jag är gravid; man skall vara försiktig med att få för hög puls bland annat då det kan äventyra blodtillförseln etc. Det finns även någon hypotes om att träning (muskelbyggnad etc) kan öka nivån av NKceller. Kommer inte ihåg exakt var jag läste det dock. Nu har jag läst så sabla mycket så det börjar ramla ur öronen på mig. Jag kommer att försöka hitta någon lugnare form om/när jag blir gravid igen (typ yoga etc).

*vinkar*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Jemema: Ja, det kan jag ju testa iofs. Annars får man frysa det i 2 mån mot en liten kostnad

Icka: Hade jag varit du så hade jag tagit medicinen och satsat på att försöka få ryggen bättre först. Du måste ju hur som helst vänta på alla provsvar etc. Se nu till att ryggen blir bra nog att palla en graviditet först.
    Har förresten också haft flera sammandrabbningar i andra trådar av samma orsak som du skriver om. Okunskap är SÅ irriterande. *morrar*

Ego: Jag är mest stressad över att missa äl, nu när vi äntligen vågar försöka igen. Skall bort på tjänsteresa i tre dagar och med min vanliga tur hamnar väl äl just där. Annars är det rätt ok.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

icka: Med tillägget att du väl kanske kan ringa läkaren först och fråga om det finns medicin som funkar lika bra utan att påverka fertiliteten?

PP: NU fattar du; bara att tänka positivt så funkar allt.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    LuPeRo skrev 2009-10-25 14:11:01 följande:
    Jaaaaa, nu fattar jag! Så du man kan vara ibland Men då undrar jag varför det finns fertilitetscentrum? Borde det inte vara psykologicentrum isåfall? *förvirrad*
    Så klart! Kom och prata med mig så skall du se att allt funkar sen.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

icka: Ja, det är ju himla onödigt att ta något som påverkar fertiliteten om det ändå finns andra mediciner som funkar lika bra. Kan jag tycka; och fortsätter att tycka att det var jäkligt klantigt av din läkare att inte ha den kollen.

Ja, det vore kanske idé. Jag kan snacka folk gravida och snacka bort missfallsrisk. Kanske är en affärsidé ändå.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Shit, tror jag får upprätta en väntelista tills jag drar igång med min mirakelmottagning.

Jemema: Åh, vännen. Vad jobbigt. *kramar-om*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

TT: Skickar en varm kram även här. Lider så med dig. *kraam*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Har så mycket just nu, men ramlar förbi och vinkar. Och skickar en extra kram till TT. *KRAM*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    TT: Du får skriva hur många egoinlägg du bara vill och orkar. Det är ju liksom hela funktionen med tråden; att stötta när det är som jobbigast. Och heja på när det går bra. Och bara finnas för varandra i största allmänhet. Typ. *kram*
    Gråta är hur som helst bra, så gråt på du. Vill du prata så är vi här.
    Hoppas cytotecen funkar så du slipper skrapas ovanpå allt annat.

Vet inte hur detvarit med ÄL. Har ju varit struligt med tempandet det sista, men stickorna har inte visat något. Bara ett svagt streck ännu, men nu i em såg det ÄNNU svagare ut. Rädd att ha missat ÄL precis.

bubbeltess: Oj, missade visst ditt inlägg. Du låter som en av oss, välkommen i tråden. Vi har en fin medlemslista också om du vill skriva in dig.
    Piratpartist, javisst!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet