• Katarina76

Äntligen barnförsäkring!

Vi fick beviljat barnförsäkring hos If idag!

Jag som nästan hade gett upp efter alla försök, If orkade jag inte ens ringa och prata med. Jag ringde upp och frågade (lite osmidigt kanske) om de verkligen läst hälsodeklarationen. Det hade de gjort. Kanske blev den beviljad för att vi har hus- och bilförsäkring hos dem?

Skönt att få det gjort, de andra bolagen ville ha ny ansökan mellan 9 mån och 3 års ålder. Folksam var de som tyckte att 9 mån kunde räcka, för då går de mer på BVC-jouranlerna än neo-journalerna.

• Svar på tråden Äntligen barnförsäkring!
  • Nea76

GRATTIS!!

Hur gammalt är ditt barn?

Själv har jag ansökt om försäkring hos Länsförsäkringar eftersom vi har alla andra försäkringar där. VI får se hur det går...behandlas just nu!

• Jenny N

Grattis, vad skönt.

själv fick vi försäkring till Linnea först när hon var 2 år.

• Katarina76
    TessanS skrev 2009-07-29 21:52:49 följande:
    GRATTIS!! Hur gammalt är ditt barn? Själv har jag ansökt om försäkring hos Länsförsäkringar eftersom vi har alla andra försäkringar där. VI får se hur det går...behandlas just nu!
    Hon är nu 7 mån okorr och föddes i v. 31.
  • Nea76

OK! Återigen, grattis! Jag väntar på besked här...

• Katarina76

För att du inte ska blir besviken, (fast det blir man ju ändå) så tänkte jag bara säga att Länsförsäkringar hade hårdast kriterier för oss. De ville inte ha ny ansökan förrän tidigast vid 3 års ålder. Mitt tips är att söka hos alla bolag.

• 20082011

Vet inte om ni har provat Skandia, men jag fick avslag hos alla förutom dom.
    Nu föddes inte min dotter som extremprematur, utan i v. 35 men hade grav syrebrist/hjärtstopp vid födseln, och dom bara godkände utan vidare!
    Så om ni inte har provat där, gör det..

• Nea76

Ja, jag ska ansöka hos flera men jag har bara inte orkat ta itu med det ännu. LF har varit så bra i alla andra avseenden så man hoppas ju. Men jag tror egentligen inte att vi får nån försäkring hos någon eftersom de kom så tidigt. Jag testar mest för "skojs skull"...

• Nettis1975

Vad roligt. Min dotter är bara olycksfallsförsäkrad hos Länsförsäkringar och fick inte ansöka om sjukförsäkring förräns hon var 4 år. Hon är det nu, men tänkte faktiskt prova med IF jag med. Har skickat efter offert där ifrån.

Jag sökte hos flera bolag innan Länsförsäkringar tillslut godkände. Jobbigt med avslag.

• Sparv och Smula

Skönt att höra att det går att få en försäkring... Är själv mitt uppe i karusellen.

Jag skickade in min ansökan för 2 mån sedan men har inte fått något svar. Skandia ska tydligen vara de som beviljar flest barnförsäkringar, vi använde en förmedlingstjänst via Hyresgästföreningen, de var mkt hjälpsamma och rekomenderas starkt!

• Nea76

Har just fått besked...det ska bli riskbedömning (vilket jag eg. trodde) så nu lär det väl ta ett par månader innan man får svar...

Svar på tråden Äntligen barnförsäkring!