Äntligen barnförsäkring!
GRATTIS!!
Hur gammalt är ditt barn?
Själv har jag ansökt om försäkring hos Länsförsäkringar eftersom vi har alla andra försäkringar där. VI får se hur det går...behandlas just nu!
GRATTIS!!
Hur gammalt är ditt barn?
Själv har jag ansökt om försäkring hos Länsförsäkringar eftersom vi har alla andra försäkringar där. VI får se hur det går...behandlas just nu!
OK! Återigen, grattis! Jag väntar på besked här...
Ja, jag ska ansöka hos flera men jag har bara inte orkat ta itu med det ännu. LF har varit så bra i alla andra avseenden så man hoppas ju. Men jag tror egentligen inte att vi får nån försäkring hos någon eftersom de kom så tidigt. Jag testar mest för "skojs skull"...
Har just fått besked...det ska bli riskbedömning (vilket jag eg. trodde) så nu lär det väl ta ett par månader innan man får svar...
Intressant diskussion det här ang. gruppförsäkring via facket! Jag har oxå möjlighet att teckna en sådan via Akademikerförsäkring tror jag det hette. Det kanske är värt att göra det tills vi har barnförsäkringar istället?! Är otroligt dåligt insatt i såna här saker...vad tror du Katarina76 - du verkar ha koll på detta!?
Ni har rätt!
Idag fick jag till min stora förvåning försäkringsbrev från TryggHansa, tydligen så får jag försäkra min ena pojke där! (Har ansökt för båda men vid olika tillfällen så förmodligen kommer ett till brev om ett par dagar.)
Jag ska få hem ett brev till med hälsodeklarationen för att kontrollera vad jag svarat. Nu b lir jag fundersam, kan det verkligen stämma?? Fick tom ett tillägg som gäller om barnet får en CP diagnos tex. Är det så att det går bra att teckna försäkringen men den gäller inte OM något händer?
Blir så fundersam!! Egentligen så borde väl ALLA få teckna försäkring men att det helt enkelt inte betalas ut några pengar om försäkringsbolaget inte godkänner skadan så att säga. Eller??
Förbryllad...
Fick besked från Länsförsäkringar idag, de tog aldrig ut några journaler på mina pojkar utan utgick endast från hälsodeklarationen jag skickade in. Så det blev ett blankt nej och ett "återkom när barnet gått ett år i skolan"...
Ett år i skolan?! Herreje...