• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • RQL
    Desertchick skrev 2009-07-29 07:04:29 följande:
    Hjälp mig nu i denna tråd är ni snälla: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m45923551.html Är det förbjudet i nån stat i USA för en man att kolla sin fru i underlivet när hon föder barn?
    Hur korkat det än må låta så har jag hört om den här lagen på något TV-program för någåt år sedan. Det var något morgonprogram, kommer inte ihåg vilket, men det hade en special månad som gick ut på att 'lära känna USA' och reporter åkte runt till olika stater varje dag och så tog han upp saker som var 'unika' för den staten. I någon stat han var i så var det en sådan lag!!!!
    Men precis som Saarg säger så är det lagar som inte tillämpas längre, men det står i lagboken så de är lagar!
  • Mealla

Det finns ju massa lagar som inte tillampas langre i alla stater och lander. Jag har for mig att det fortfarande star i svenska lagbocker att man har ratt till 30 daler om man planterar ek pa sin mark for kronans rakning etc. Speciellt lander som har Common Law ar det vanligt att ha aldre lagar med i lagbocker eftersom common law just baseras pa tidigare domar.

• evaoregon
    LAMadde skrev 2009-07-29 07:35:07 följande:
    Varför skulle en sån lag finnas i USA??? Kunde hon inte skrivit i Afghanistan lr nåt?? För chansen att det nu finns en sån lag nånstans i världen är väl större att det skulle vara i ett muslimskt land? Inte för att jag tror att det ÄR så, men för mig skulle det va mer troligt. Det är sånt jag är lite rädd för om vi ska flytta till sverige.. folk som inte ens varit i usa vet ALLLLLT om hur det är här 'för det har man ju sett på Jerry Springer'-typ. Asså.. tänk om alla skulle bilda sig en uppfattning om hur sverige va genom nån dokumentär om ren uppfödare på nåt fjäll uppe i lappland?! Suck. Har haft så många diskussioner med kompisar och andra när ja varit hemma i swea 'jo men sverige är ju BÄST.. på ALLT.. och som det är här, så borde det va i hela världen' låter det ofta. HALLÅ.. hur många människor bor det i USA och hur många bor det i sverige?! Det bor fler människor i 'min' stad Los Angeles än vad det bor i hela sverige, så nog finns det puckon här men även måååånga många framgångsrika/smarta/välutbildade människor. Hur många i sverige har tex gått på högskola lr universitet. Om man räknar i procent så måste siffrorna här va mycke, mycke högre än i sverige?! För här 'måste' man ju gå på college. Alla mina kompisar här har gått på college och jag skäms lite när jag säger att jag bara gått ut high school. Jaja, inte mycke man kan göra.. lite tråkigt bara att folk har så starka uppfattningar om nåt som dom inte vet så mycke om.
    Jag kan bara hålla med, men mycket är ju tidningarnas fel. Det står mest om udda saker här i USA i svenska tidningar, typ om hur rik Bill Gates är, fattiga människor som inte har mat för dagen, massmördare, knäppa skönhetstävlingar, rika skådisar etc och inte mycket om "vanliga människor". Om man bara tror på pratshower och tidningar så är ju alla här helknäppa.
  • evaoregon
    HeddaBigBum skrev 2009-07-29 14:11:58 följande:
    Ja, SD är en mysig stad, det måste jag säga. Man kunde ju hamnat på ett värre ställe när man gick och kärade ner sig i en amerikan. Vi har årskort på både Sea World och San Diego Zoo och kostnaden "tjänar man in" vid andra besöket. Det har varit skönt att kunna åka dit och inte känna att man måste hinna med ALLT på en och samma dag. Legoland är svinadyrt så där har vi bara varit 2 ggr totalt. Det är ju samma visa där att man "tjänar" på årskort, men det blir lite för mycket pengar att punga ut tycker jag. Men i oktober kommer våra bästa vänner från Sverige, så då blir det med all säkerhet just Sea World, SD Zoo, Legoland och lite annat smått och gott.
    Ja, jag kan tänka mig att det snabbt lönar sig att ha årskort. Min son är med i "brickmaster" så igenom det fick vi en vuxenbiljett till Legoland och sedan fick vi gratisbiljetter för barnen med en kupong med erbjudandet "betala för en vuxen så går ett barn in gratis". Så legoland var inte så väldigt dyrt för oss, vi var där två dagar (sonen är legotokig). Seaworld och San Diego zoo besökte vi en dag vardera, men kunde givetvis ha spenderat ett par dagar där också. Men det finns ju en gräns för hur mycket man orkar med... Kul var det i alla fall!
  • Desertchick

Och i Arizona så får inte åsnor sova i badkar. Haha!

• laven
    Desertchick skrev 2009-07-29 17:47:50 följande:
    Klart jag vet att det finns dumma lagar här i USA. Hittade just denna sida: www.dumblaws.com/laws/united-states/alaska I Alaska får man inte titta på en älg från ett plan.
    Man får heller inte kasta ut levande älgar från flygplan.

....fast jag tycker nog inte heller att det borde vara tillåtet, om jag ska vara ärlig.
  • Desertchick
    laven skrev 2009-07-29 18:13:15 följande:
    Man får heller inte kasta ut levande älgar från flygplan. ....fast jag tycker nog inte heller att det borde vara tillåtet, om jag ska vara ärlig.
    Haha!

Kollade vilka lagar vi har här i Nevada, och det är inte tillåtet att ligga ner på trottoaren här i Reno.
  • laven

Inga sexleksaker? Stackare där.....

• Desertchick
    laven skrev 2009-07-29 19:17:34 följande:
    Inga sexleksaker? Stackare där.....
    Jag vet! Men det är ju ändå en sjuk lag. Det finns en hel massa bordeller här, och det är ju legalt, och så har vi en hel drös med sexbutiker också. Hur går det i hop liksom?
Svar på tråden USA tråden.