Inlägg från: evaoregon |Visa alla inlägg
  • evaoregon

USA tråden.

Hjartesjalen skrev 2009-07-28 05:47:07 följande:
    Nu e jag saaaa trott o ska natta mig, maken o vovvarna
    Jag gillar Häckner. I slutet på 80-talet hälsade jag på en kompis i Göteborg och vi gick då och tittade på en föreställning som han hade. Han var inte känd då och sålde själv biljetterna till oss!

Lill Lindfors har jag sett på Arlanda. Hon Och Stevie är nog de enda kändisarna som jag sett på flygplatser.
  • evaoregon
    Hjartesjalen skrev 2009-07-28 04:23:20 följande:
    Madde, du sa val "nej" nar prinsen fragade om du inte visste vem han var haha!
    På tal om prinsen så får det här mig att skratta massor

• evaoregon
    Sötsugen skrev 2009-07-28 18:01:53 följande:
    Laven skrev: "Om ni nu funderar på att åka till Canada kan jag också tipsa om Kingston - fast det är väl 3 timmar eller nåt sånt öster om Toronto. Det är iallafall en riktigt mysig liten stad precis invid Lake Ontario, med gågator, trevliga små affärer och restauranger, och så kan man gå till Fort Henry och se hur kanadensarna/British army (som det var då) försvarade sig i krigstid mot de sydliga grannarna." Tack för tipset Laven! Låter inte helt fel men tyvärr har vi så kort tid på oss och med en snart treåring i bilen känns det som det blir lite för mycket åka och för lite leka...Däremot kanske det blir Toronto en sväng! Charly skrev: "Hotellet jag tipsade om är gångavstånd till allt (om du är svensk som gillar att gå vill säga...) Det är väl kanske 5-10 min gångavstånd från hotellet till Parken och ca 10 min ner till stan (hancock tower) och ca 2 min till vattnet. Det kan nog kanske kosta lite med parkering men jag vet inte hur mycket." Det lät ju onekligen lockande! Får verkligen kolla upp det! Tack så väldans mycket för tipset! Ja det gäller ju alla förstås!!
    Har ni tid så åk till Toronto. Det är ju inte så extremt långt.
  • evaoregon
    Desertchick skrev 2009-07-28 18:06:09 följande:
    Varsågod allihopa!
    Ja, tack ska du ha!!!
  • evaoregon
    HeddaBigBum skrev 2009-07-28 22:32:32 följande:
    Hoppar in! Nu är vi tillbaka i San Diego igen efter en KANON-semester i Sverige. Det gick för fort, så nästa gång blir det nog en vecka till för mig och barnen i alla fall (vi stannade 3 veckor den här gången). Men jag var tvungen att sluta läsa den gamla tråden under veckan som gått, eftersom ni började prata SYTYCD! Men nu har jag tittat ikapp och vågar mig i... till en ny tråd dessutom. Tack DC!
    Välkommen tillbaka!

Jag gillar San Diego. Vi var där förra sommaren och hann med Legoland, San Diego zoo och Seaworld. En väldigt lyckad semester!
  • evaoregon
    LAMadde skrev 2009-07-29 07:35:07 följande:
    Varför skulle en sån lag finnas i USA??? Kunde hon inte skrivit i Afghanistan lr nåt?? För chansen att det nu finns en sån lag nånstans i världen är väl större att det skulle vara i ett muslimskt land? Inte för att jag tror att det ÄR så, men för mig skulle det va mer troligt. Det är sånt jag är lite rädd för om vi ska flytta till sverige.. folk som inte ens varit i usa vet ALLLLLT om hur det är här 'för det har man ju sett på Jerry Springer'-typ. Asså.. tänk om alla skulle bilda sig en uppfattning om hur sverige va genom nån dokumentär om ren uppfödare på nåt fjäll uppe i lappland?! Suck. Har haft så många diskussioner med kompisar och andra när ja varit hemma i swea 'jo men sverige är ju BÄST.. på ALLT.. och som det är här, så borde det va i hela världen' låter det ofta. HALLÅ.. hur många människor bor det i USA och hur många bor det i sverige?! Det bor fler människor i 'min' stad Los Angeles än vad det bor i hela sverige, så nog finns det puckon här men även måååånga många framgångsrika/smarta/välutbildade människor. Hur många i sverige har tex gått på högskola lr universitet. Om man räknar i procent så måste siffrorna här va mycke, mycke högre än i sverige?! För här 'måste' man ju gå på college. Alla mina kompisar här har gått på college och jag skäms lite när jag säger att jag bara gått ut high school. Jaja, inte mycke man kan göra.. lite tråkigt bara att folk har så starka uppfattningar om nåt som dom inte vet så mycke om.
    Jag kan bara hålla med, men mycket är ju tidningarnas fel. Det står mest om udda saker här i USA i svenska tidningar, typ om hur rik Bill Gates är, fattiga människor som inte har mat för dagen, massmördare, knäppa skönhetstävlingar, rika skådisar etc och inte mycket om "vanliga människor". Om man bara tror på pratshower och tidningar så är ju alla här helknäppa.
  • evaoregon
    HeddaBigBum skrev 2009-07-29 14:11:58 följande:
    Ja, SD är en mysig stad, det måste jag säga. Man kunde ju hamnat på ett värre ställe när man gick och kärade ner sig i en amerikan. Vi har årskort på både Sea World och San Diego Zoo och kostnaden "tjänar man in" vid andra besöket. Det har varit skönt att kunna åka dit och inte känna att man måste hinna med ALLT på en och samma dag. Legoland är svinadyrt så där har vi bara varit 2 ggr totalt. Det är ju samma visa där att man "tjänar" på årskort, men det blir lite för mycket pengar att punga ut tycker jag. Men i oktober kommer våra bästa vänner från Sverige, så då blir det med all säkerhet just Sea World, SD Zoo, Legoland och lite annat smått och gott.
    Ja, jag kan tänka mig att det snabbt lönar sig att ha årskort. Min son är med i "brickmaster" så igenom det fick vi en vuxenbiljett till Legoland och sedan fick vi gratisbiljetter för barnen med en kupong med erbjudandet "betala för en vuxen så går ett barn in gratis". Så legoland var inte så väldigt dyrt för oss, vi var där två dagar (sonen är legotokig). Seaworld och San Diego zoo besökte vi en dag vardera, men kunde givetvis ha spenderat ett par dagar där också. Men det finns ju en gräns för hur mycket man orkar med... Kul var det i alla fall!
  • evaoregon
    Sweden skrev 2009-08-01 17:09:42 följande:
    Mina svenska gaster har otur med flyg; mina kompisar som jag skulle hamta upp pa Newark idag sitter pa ett hotell pa Arlanda, planet blev installt pga stormar. Imorgon ska de flyga till Island - Boston - Philadelphia istallet for direktflyg och jag far hamta dem dar sent pa kvallen
    Jobbigt när det blir strul med flyget. När min familj varit på besök här i juni och skulle flyga hem så hade man lyckats boka in en extra person på flyget. Det tog massor av tid innan den extra personen fick kliva av igen och man lyckats hitta dennes resväskor. De missade sin anslutning, men kom till slut hem med ett senare plan.
  • evaoregon
    Sweden skrev 2009-08-03 01:57:36 följande:
    Usch, mens saknar jag inte. Har faktiskt inte fatt tillbaks min efter graviditeten, forst ammade jag sen nu ater jag minipiller och inget blod i sikte an. Mina kompisar vars plan blev installt fran Arlanda igar ringde precis och ar fast i Boston, planet till Philadelphia ar forsenat och avgar tidigast vid midnatt... Snark sager jag som maste hamta upp dem mitt i natten och kommer inte komma hem forran typ 3-4 Dessutom har vi en liten nattuggla som vaknar stup i kvarten sa jag ar redan sleep deprived sa det racker.
    Usch, då. Det är inte kul för dig att hämta dem mitt i natten. Inte så skoj för de heller...
  • evaoregon
    Nena70 skrev 2009-08-02 23:01:28 följande:
    Hedda, jag måste nog ta mej ett samtal med min man - mest för att jag inte har något emot att "leva farligt" eftersom jag gärna vill ha ett till barn, medan min man nog inte riktigt har samma tankar där... Just nu lever vi minsann inte speciellt farligt, för man måste nog få till det rätt mycket oftare än vad vi lyckats med för att det ska bli barn av det hela (plus att jag inte fick mens på 11 månader sist, så jag skulle tro att jag har några månader på mej än - fast jag vet förstås att det där kan variera).
    Jo, det behövs ju bara en gång vid rätt tillfälle så att säga... Ta dig ett snack med mannen!

Min man är steriliserad och det är skönt att slippa tänka på preventivmedel. Men om du kan tänka dig fler barn så är det ju inget för er.
Svar på tråden USA tråden.