Inlägg från: grön banan |Visa alla inlägg
  • grön banan

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

Ariella skrev 2009-07-27 23:40:47 följande:
    grön banan skrev 2009-07-27 23:37:16 följande:
    Är barnet automatiskt på förskolan 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan 365 dagar om året när man jobbar heltid?
    Heltid innebär 40-50 timmar.
  • grön banan
    Ariella skrev 2009-07-27 23:43:21 följande:
    grön banan skrev 2009-07-27 23:40:39 följande:
    Du glömde tillägga att detta är din åsikt...
    Det är logik.
  • grön banan
    NicoleSthlm skrev 2009-07-27 23:44:34 följande:
    grön banan skrev 2009-07-27 23:39:54 följande:
    Vad menar du med det?
    De som får förmånen att bli försörjda o ha barnen hemma, men som blir slagna för att de inte känner till att det är förbjudet med familje-aga.
  • grön banan

F A M E skrev 2009-07-27 23:44:57 följande:

Är de bättre för barnen då kan man undrar. Se på bara den familjen där pappan höll hela familjen som fånge. Mår dem barnen bra? Blir dem sargade som vuxna, eller med ödmjuka emot andra.grön banan skrev 2009-07-27 23:39:54 följande:
    Vi behöver ju inte rabbla extremfall.
  • grön banan
    NicoleSthlm skrev 2009-07-27 23:48:00 följande:
    grön banan skrev 2009-07-27 23:46:27 följande:
    Men hur kommer det sig att du kommenterade så på min text?? Ingen logik alls...
    Minns inte din text.
  • grön banan
    NicoleSthlm skrev 2009-07-27 23:53:04 följande:
    grön banan skrev 2009-07-27 23:51:19 följande:
    Men gud... du vill ju bara ha saker att skriva.... om du inte "minns" min text så har du ju bara tagit din sjuka kommentar från det blå....
    Kan inte minnas allt.
  • grön banan
    quilla skrev 2009-07-27 23:52:10 följande:
    Varför bör mamman det? Vad grundar du det på?
    Bäst för barnet den tiden.
  • grön banan

F A M E skrev 2009-07-27 23:55:52 följande:

Nej de behöver vi inte, men vem säger att detta är extremfall. Flera sådan saker har ju faktiskt kommit fram på senare år.grön banan skrev 2009-07-27 23:47:01 följande:
    De jag saknar i denna värld är medkänsla för sina medmänniskor omkring sig. Men vi är å väg åt helt fel håll tyvärr.
    Så länge det är sällsynt är det extremt.
  • grön banan
    Danitrass skrev 2009-07-27 23:55:57 följande:
    Varför då?

Amning? Några biologiska band som pappan inte har?
    För att man fött barnet.
  • grön banan
    quilla skrev 2009-07-27 23:59:23 följande:
    och varför skulle det vara bättre för barnet att jag som mamma är hemma i stället för pappa, för att jag har fött det?
    Säger sig väl självt.
  • grön banan
    älskarlivet81 skrev 2009-07-27 23:55:29 följande:
    Du har fortfarande inte svarat på de frågor jag ställde till dig ovan.. grön banan skrev 2009-07-27 23:54:42 följande:
    Då får du fråga om.
  • grön banan
    älskarlivet81 skrev 2009-07-28 00:01:30 följande:
    Varför är mamman bättre än pappan?Tryck på "visa endast" så kan du se de saker jag skrivit..grön banan skrev 2009-07-28 00:00:51 följande:
    Har svarat.
  • grön banan
    LyckligtSlut skrev 2009-07-28 04:22:27 följande:
    Skulle gärna vara hemmafru, men det funkar inte ekonomiskt. OM vi skulle få det att funka ekonomiskt så är det ändå lite farligt att bli beroende ekonomiskt av sin make. Tänk om det plötsligt blir skilsmässa! Så står man där 45 år gammal utan arbetslivserfarenhet och man får knappast underhåll som fd fru av sin make i Sverige, vad jag vet. Blir inte mycket till pension heller. Nja, Sverige är inte ett hemmafruvänligt land, även om det är en önskedröm för mig.
    Men i vissa kulturer skiljer man sig inte hur jävligt det än är i relationen. Dock kan ju mannen skilja sig utan större problem, om han försörjt kvinnan.
  • grön banan
    Dr Mupp skrev 2009-07-28 01:36:38 följande:
    Trenden att alla barn ska fostras på institut istället för hemma. För mig är det pengar som styr tyvärr. Tur nog går mina inte mer än 15 timmar i veckan. Skulle hellre göra abort än att skaffa barn och låta dem gå 40-50timmar i veckan från 1 års ålder.
    Då skulle jag aldrig kunna skaffa barn.
  • grön banan
    Dr Mupp skrev 2009-07-28 07:11:31 följande:
    alla gör ju som de vill. Men för mig är heltid på dagis för ettåringar inte ett alternativ som under några omständigheter skulle kunna vara accepabelt.
    Handlar inte om vad man vill. Skulle aldrig ha råd att va hemma mer än 1 år.
  • grön banan
    solfrost skrev 2009-07-28 07:17:10 följande:
    Det var det dummaste jag hört!Vaddå dra alla över en kam.Jag känner många svenska kvinnor och utländska kvinnor som valt att vara hemma med sina barn, jag känner nog ingen som med glädje lämnar sina barn tidigt på dagis, utan de har oftast skäl till det. Det kan bero på ekonomi och ändrade familjestrukturer mm.Jag känner bara en kvinna som lämnat sina barn tidigt med vilje och det är faktiskt en utländs kvinna som vill göra karriär.Så slutya klanka på alla mammor som gör så gott de kan för sina barn.Alla är inte födda med silversked i mun!
    Särskilt verkar ts inte känna till det svenska systemet nåt vidare.
  • grön banan
    Nej tydligen inte trots sin höga utbildning;)
    Den verkar hon ha från hemlandet.
  • grön banan
    maggsan skrev 2009-07-30 02:58:06 följande:
    Mitt svar.. jag njuter inte av att vara hemma med mina barn för jag har sååå mkt annat som ska hinnas med vilket resulterar i att jag blir irriterad på dem istället. Vi kan kalla det stress.. jag ser bara alla måsten.. men om jag har fått några timmar för mig själv o fixa allting så visst då tycker jag det är underbart att vara hemma. Alla tycker inte om att gå hemma PLUS att mina barn älskar att gå på dagis.. de är på dagis mellan 7-16 oftast tidigare hämtning.. och de vill knappt gå hem.. man får ibland dra dem därifrån.. Så nej jag skäms inte för de där föräldrarna som tycker att man är hemsk för att jag väljer att lämna bort mina barn.Jag bestämmer själv hur mina barn ska växa upp .. själv växte jag upp med föräldrar som hade 2 jobb var.. aldirg hemma.. hade egen nyckel nä rjag var 6 år.. fick värma maten på spisen och vänta snällt i några timmar tills den andra föräldern kom hem.. Å inga kompisar för jag skulle minsann inte gå på dagis när jag var liten.. lekis fick jag gå.. som det så fint hette då.Mina barn är mina problem - ingen annans.. så sluta hacka på oss föräldrar som tycker att det är skönt när barnen ibland är på dagis men lika mkt hemma o gosar när mamma/pappa är hemma på sina lediga dagar.Männen har oxå armar och ben och passar lika bra som mamman att gå hemma o mysa med barnen.

Har så mycket annat än barnen? Då får det andra vänta.
Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?