• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Ninni12345 skrev 2009-08-31 21:32:53 följande:
    Mitt ruvande kommer att lyckas denna gång. Jo, enligt all logik eftersom jag har gett upp! Jag är övertygad om att jag aldrig kommer bli gravid. Så skulle det inträffa måste det bero på att jag gett upp och därför inte tänker på det...Oj, nu tänkte jag ju på DET istället så nu går det åt skogen!
    Och att jag inte blev gravid denna sjuttelfte gång beror förstås på att jag ännu har ett litet hopp! Fy på mig,_hoppas_ är ju det sista man får göra,då skräms barnen och vill inte komma.

OT och allvar: lycka till med ruvandet!
  • Pimpinellan
    Tutti Mutti skrev 2009-08-31 22:03:57 följande:
    nej nej. Man kan inte bara sluta må dåligt över något som man mår dåligt över.Hjärnan funkar inte så.Men det tar kraft och energi som jag menade var bättre om man kunde försöka lägga på att få ihop pengar till en "konstgjord" befruktning.Tog du illa upp av ordet tvångsbefruktning?Förlåt i så fall.Men under min ägglossning typ tvingade jag min sambo till sex med motivationen att jag bara kan bli gravid just precis nu och inte om ett par dagar, så upp med den! hehe.Snacka om tvångsbefruktning...
    Så du tror inte många av oss här redan försökt med IVF då? Kan tala om att jag påbörjar min sjätte nu mycket snart. Och nej,barnlösheten tar kraft ändå fast jag satsar pengar på IVF. IVF är ingen universallösning.
  • Pimpinellan
    Tutti Mutti skrev 2009-08-31 22:03:57 följande:
    nej nej. Man kan inte bara sluta må dåligt över något som man mår dåligt över.Hjärnan funkar inte så.Men det tar kraft och energi som jag menade var bättre om man kunde försöka lägga på att få ihop pengar till en "konstgjord" befruktning.Tog du illa upp av ordet tvångsbefruktning?Förlåt i så fall.Men under min ägglossning typ tvingade jag min sambo till sex med motivationen att jag bara kan bli gravid just precis nu och inte om ett par dagar, så upp med den! hehe.Snacka om tvångsbefruktning...
    Så du tror inte många av oss här redan försökt med IVF då? Kan tala om att jag påbörjar min sjätte nu mycket snart. Och nej,barnlösheten tar kraft ändå fast jag satsar pengar på IVF. IVF är ingen universallösning.
    helenen skrev 2009-08-31 22:05:49 följande:
    I kväll har jag alla chanser att bli gravid. Skolan började i dag med kompakt information och fakta-fakta-fakta från kl 9 till kl 16, så jag är heeelt slut i luvan och orkar inte tänka alls."Inte tänka" - check!Har fått massage och har inte en spänd muskel någonstans i kroppen."Slappna av" - check!Har beräknad mens i morgon."Inte ÄL" - check!Det står en flaska cocacola på bordet framför mig."Skölja ur de intimare delarna med cola" - check!Vad tror ni? Det ser rätt lovande ut, va? Jodå, jag tror stenhårt på att det funkar, bara jag kan intala mig själv att jag inte tror på det. Graviditetstestet? Det tar jag nog på onsdag, för "jag vet en som berättade att hon kände någon som testade positivt bara två dar efter sexet!". Jodå. Så att så är det. Gratulationer till kommande kotten mottages tacksamt efter lunchtid på onsdag.
    Kan inte misslyckas! Jag blöder som en stucken gris just nu så jag borde ju ha chans att bli gravid nu jag. Alla dar går ju bli gravid utom om man går in för att pricka äl vettu...
  • Pimpinellan
    Humlet skrev 2009-09-01 16:03:58 följande:
    BLÖDER DU!? Nehej, då är du inte tillräckligt avslappnad! Gå nu genast ut och köp sommastuga och hund så kommer såväl ägglossning och muffa torka ihop som ett litet sviskon = du blir ointresserad av sex, vilket leder till synnerligen kravfulla pipp, vilket automatiskt kommer att ge barn.
    Nej,tydligen stressad som sen liten blå. Men vi har ju redan gäststuga och massor med får,tror du det är hunden som felas ändå allså...? Skit i att jag inte tål hundar,vi får göra vad vi kan! Grannen har katt...hmmm?
  • Pimpinellan

Ullis K skrev 2009-09-01 18:17:38 följande:

Sommarstugor, hundar och katter......ni tänker alldeles för småskaligt mina vänner...... jag vet vad som krävs.....bygg drömhuset. Blir jag inte gravid nu så.........
    Men om man redan hittat ett färdigt drömhus då? De ska bygga ut på makens jobb,kanske ska engagera mig där då. Annars är ju fåren en hobby som tar tid. Fyra rymde idag och nej,jag tror faktiskt inte jag tänkte på barn just då!
  • Pimpinellan
    Frank skrev 2009-09-01 19:16:26 följande:
    Då vill jag säga grattis till plusset! Förmodligen kommer du få grav.symtom om några dagar också....kanske lite "molvärk" i "tjejmagen" eller nåt. Gött då vet jag hur jag ska göra för att få till ett syskon så småningom: skaffa rymningsbenägna får!
    De är till utlåning! Jag har ju dessutom som sagt mens och då borde oddsen öka markant med sex nu-vi prickar ju inte _medvetet_ äl utan undviker det.
  • Pimpinellan
    Frank skrev 2009-09-01 19:27:01 följande:
    Fantastiskt! Glöm inte att stå på huvudet så "allt inte rinner ut" bara. Sen ska man proppa i sig ett helt hälsokostapotek också. Det är väl allt! Du har alla förutsättningar.
    Ska genast kila och köpa colan också...
  • Pimpinellan

Fru U skrev 2009-09-01 19:46:07 följande:

*funderar*Tror ni det funkar med en kolonilott? Om jag odlar morötter där (nästa år) växer äggledarna ut då?
    Jodå,det är väl en hobby god som någon.
  • Pimpinellan
    Tutti Mutti skrev 2009-09-01 20:21:32 följande:
    ok, men vad är det för korkat med att jag föreslår IVF till dom som ännu inte har testat det? Självklart är det säkert redan många som testat det men säkert inte alla.
    Alla här vet att IVF finns som alternativ. Anledningen till att inte alla gjort det än kan vara flera. Kön är lång,andra har gjort sina gratisförsök och väntar på att få råd med privata försök,andra får bekosta alla försök själva,andra har inte kommit dithän i utredningen och kanske provar andra vägar t.v som t.e.x pergo. Och hur som helst är inte IVF en lösning för alla. Oavsett antal IVF-försök får inte alla barn så.
  • Pimpinellan
    Tutti Mutti skrev 2009-09-01 20:32:07 följande:
    ok då vet jag. ville bara hjälpa och tydligen så hjälpte jag dig tillfällit genom att i alla fall ge dig ett högt å gott skratt. lycka till med försöken.
    Jag har inte skrattat åt dig! Men däremot suckat över att du missuppfattat trådens syfte. Vill vill inte ha goda råd _här_. Vi har hört dem till leda,även om rådet om IVF inte är det värsta.
    Tack för lyckönskningen!
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"