Tutti Mutti skrev 2009-08-31 22:03:57 följande:
nej nej. Man kan inte bara sluta må dåligt över något som man mår dåligt över.Hjärnan funkar inte så.Men det tar kraft och energi som jag menade var bättre om man kunde försöka lägga på att få ihop pengar till en "konstgjord" befruktning.Tog du illa upp av ordet tvångsbefruktning?Förlåt i så fall.Men under min ägglossning typ tvingade jag min sambo till sex med motivationen att jag bara kan bli gravid just precis nu och inte om ett par dagar, så upp med den! hehe.Snacka om tvångsbefruktning...
Så du tror inte många av oss här redan försökt med IVF då? Kan tala om att jag påbörjar min sjätte nu mycket snart. Och nej,barnlösheten tar kraft ändå fast jag satsar pengar på IVF. IVF är ingen universallösning.
helenen skrev 2009-08-31 22:05:49 följande:
I kväll har jag alla chanser att bli gravid. Skolan började i dag med kompakt information och fakta-fakta-fakta från kl 9 till kl 16, så jag är heeelt slut i luvan och orkar inte tänka alls."Inte tänka" - check!Har fått massage och har inte en spänd muskel någonstans i kroppen."Slappna av" - check!Har beräknad mens i morgon."Inte ÄL" - check!Det står en flaska cocacola på bordet framför mig."Skölja ur de intimare delarna med cola" - check!Vad tror ni? Det ser rätt lovande ut, va? Jodå, jag tror stenhårt på att det funkar, bara jag kan intala mig själv att jag inte tror på det. Graviditetstestet? Det tar jag nog på onsdag, för "jag vet en som berättade att hon kände någon som testade positivt bara två dar efter sexet!". Jodå. Så att så är det. Gratulationer till kommande kotten mottages tacksamt efter lunchtid på onsdag.
Kan inte misslyckas!
Jag blöder som en stucken gris just nu så jag borde ju ha chans att bli gravid nu jag. Alla dar går ju bli gravid utom om man går in för att pricka äl vettu...