• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Fick mens idag och undrar om jag ska göra raka motsatsen mot alla försök innan-det borde väl funka? Skita i medicinerna,strunta i att pricka äl,råsupa hela veckan innan,gärna kedjeröka också-maken med förstås!-,bälja kaffe,rusa upp DIREKT efter sex och tja,vad mer tro?

• Pimpinellan
    drömmaromsmått skrev 2009-08-01 23:06:03 följande:
    På tal om det här med "kämpar" hur förbannad blir man inte då det dyker upp en tråd om ifall man kan ljuga och påstå att man försökt i ett år och sedan vägrar ts berätta om hur många försök de faktiskt har haft, men sedan kommer det fram att de försökt i 4 månader för någon har sett det i en annan tråd och avslöjar ts varpå ts fräser till att hon skiter fullständigt i om hon tar platsen på kk för någon som faktiskt har problem med fertiliteten för hon känner dem inte så det rör henne inte i ryggen.Då blir man nästan lite mörkrädd!
    Jamen det är ju ofta man läser! Och massor med andra som uppmanar de som inte alls försökt ett år ens att ljuga sig till en utredning "för det är ju så jobbigt när det _aldrig_ tar sig!". Tack,tack,vi väntade så snällt så!
  • Pimpinellan
    drömmaromsmått skrev 2009-08-01 23:06:03 följande:
    På tal om det här med "kämpar" hur förbannad blir man inte då det dyker upp en tråd om ifall man kan ljuga och påstå att man försökt i ett år och sedan vägrar ts berätta om hur många försök de faktiskt har haft, men sedan kommer det fram att de försökt i 4 månader för någon har sett det i en annan tråd och avslöjar ts varpå ts fräser till att hon skiter fullständigt i om hon tar platsen på kk för någon som faktiskt har problem med fertiliteten för hon känner dem inte så det rör henne inte i ryggen.Då blir man nästan lite mörkrädd!
    Jamen det är ju ofta man läser! Och massor med andra som uppmanar de som inte alls försökt ett år ens att ljuga sig till en utredning "för det är ju så jobbigt när det _aldrig_ tar sig!". Tack,tack,vi väntade så snällt så!
  • Pimpinellan

Fru U skrev 2009-08-01 23:26:50 följande:

Jag har faktiskt rekommenderat en väninna att ljuga om det visar sig att hon inte blivit gravid på ett år. Hon har åldern emot sig och jag vill inte hon ska stå barnlös pga att sjukvården bestämt att man inte får ivf efter 38*duckar för de flygande tomaterna*
    Man har rätt till utredning efter ett halvår när man är över 35-ska gälla hela Sverige. Vi sökte efter 7 månader. Tur var det eftersom vi ju inte kunde alls.
  • Pimpinellan
    Fossa skrev 2009-08-04 13:08:22 följande:
    Det är tyvärr inte första gången "Allt om barn" skriver idiotartiklar om infertilitet.Här är ett annat journalistiskt underverk www.alltombarn.se/aktuellt/ny-teknik-kan-mins...
    Och jag har blivit lärd att chansen till graviditet ökar med två ägg insatta. Jaha,då kan vi alla sluta få två insatta då!
  • Pimpinellan
    FruNaftra skrev 2009-08-14 23:55:24 följande:
    Ja och hur tusan kan folk bara anta att det är kvinnan som problemet ligger hos? Min man kommer inte bli mer fertil eller mindre steril av att JAG lyckats bli gravid en gång liksom. Suck...folk tänker verkligen inte och sätter hellre in barnlösa i ett enda fack där allas förutsättningar är likadana.
    Jamen om han verkligen slappnar aaaav kanske spermierna piggar på sig av vilan? Det är väl typ så folk måtte mena med oss-äggen blir bättre av _min_ vila. Eller har de inte tänkt efter kanske...?
  • Pimpinellan
    kela81 skrev 2009-08-15 12:35:09 följande:
    hahaha...tusan ochså, jag som inte vill ha nån hund...jag har ju inte tid med en hund...hur tusan ska jag nu bli gravid Roligt tråd, hoppas det är ok att jag hoppar in här?Har ju "bara" försökt i 14 månader, men jag har hört tipsen iallafall...till leda....
    Hoppa in här du! Och dela med dig av dina vänners "goda" råd.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"