-
_Filen_ kära du-du glömde filen!MrsAssault skrev 2009-07-28 13:12:35 följande:Ok det här är min handlingsplan nu efter att ha läst här: 1. Köpa en kolonistuga2. Säga upp mig från jobbet3. Börja knarka4. Prostituera mig utan skydd med de vidrigaste män jag kan hitta5. Skölja muffen med coca-cola6. Aldrig göra ett graviditetstest
-
Jga har här på F.l flera gånger frågat _VAD_ det är som låser sig med enbart tankekraft,men aldrig fått svar. Hänglås framför äggledarna kanske? Och dessutom-varför skulle naturen gå emot sig själv när vi faktiskt är gjorda för att få barn?
Måste återigen lämna denna underbara tråd som tydligen fanns behov av,men jag återkommer! -
Om jag inte är gravid nu ska jag köra _alla_ tips nästa månad plus ha sex i stallet kanske? Eller varför inte inne i lagårn-där borde flera djur ha blivit tillverkade genom åren och kanske det smittar?
-
Ja,inte är de som borde veta bättre bättre på att ge råd inte! Undrar _vad_ som lossnade enligt henne? Frågade du inte?Fossa skrev 2009-07-29 13:05:32 följande:Jag har blivit spontant gravid med syskon (till tvillingar som kom till efter en massa IVF:er) och bara väntar på alla goda råd som jag förväntas ha följt. Som bm sa när jag bokade tid för inskrivning "du ser vad det kan lossna när man inte vill så mycket" Vi har manlig faktor btw men det existerar liksom inte i människors föreställningsvärld...
-
Eller lägga sig i trädgårdslandet där tydligen sorkarna förökar sig värre än kaniner?stor grön drake skrev 2009-07-29 14:09:37 följande:Undrar om det finns infertila inseminatörer?Jag tror föresten att blomvaser och vattenlåsen i diskhon borde vara bra ställen... Där gökar ju bananflugorna...
-
Heja kalimero! Nä,utöver att vara ofrivilligt barnlös,drabbas av missfall och depression,m.m som följer i infertilitetens spår är man är tydligen _korkad_ också...callimero skrev 2009-07-29 15:28:59 följande:Vi är så obotligt dumma som inte begriper att vi sitter på lösningen själva? Tala om att skuldbelägga en redan drabbad grupp människor. Pröva du på x antal år av kämpande med längtan efter barn, lägg ner en förmögenhet på behandlingar och all förtvivlan efter misslyckande efter misslyckande och kom sedan och tala om hur man ska vara funtad för att inte drabbas av ett uns bitterhet.
-
Ja,vad menar de att jag kan göra åt min _ålder_ då? Mycket går ändra,men inte den och är det mitt fel att jag inte träffade min man tidigare? Ja,menar en del som då tycker man skulle krograggat och blitt gravid p.g.a ons för då hade man ju haft barn i alla fall! Och logiken sprang ut genom dörrn...
-
Du glömde alla pengar vi lagt ner på piller,myter och IVF:er. Och krampen när man legat med rumpan i vädret efter sex i tre års tid och det faktum hur feta vi blitt av all choklad vi ätit i gravidsyfte och hur evinnerligt trött vi är på fil och tja,en massa annat. Konstigt at vi är bittra? Nä,helt självklart!Humlet skrev 2009-07-29 16:08:28 följande:...o dessutom konstant skölja muffan med cola.Tro fan att vi är ett surt släkte.Inga barn, frätskador i underlivet av coca-colan, psykiska besvär av de faktum att vi är för unga, för gamla, för feta eller bara allmänt fel, obetänksamma som inte "skaffat barn" tidigare i livet, träningsvärk i både ben o rygg efter gökande i allt från trädgårdsland till takkronor....o dessutom skuldsatta upp över öronen för att vi lånat pengar till en kolonistuga.Det är faktiskt inte helt enkelt att vara en av oss.
-
Tetsat,testat,testat,testat-självklart utan resultat... Folsyra är visserligen bra att äta,men det gör inte _mig_ snabbare gravid! Rosenrot-mådde illa av den.stor grön drake skrev 2009-07-29 21:09:39 följande:föresten, kommer ni ihåg att äta alla de där naturläkemedlen som 100% säkert har gjord eva, marie, anna och malin längre ner på gatan gravida?Rosenrot, solros extrakt, omega 3-6-9-osv, folsyra, äppelcidervinäger, tomatjuice m.m....Sen tipset om att man ska köpa kläder utan något som helst rum för mage i, "funkar varje gång". Visst, jag gick upp 10 kg och kunde inte ha kläderna mer, men inte fan var jag gravid...
Kanske skippar lagårn då,men ICA-kort kanske vore nåt så man kan "skaffa" det där barnet som tydligen bara är att införskaffa enligt så många. Jag "införskaffar" möbler,prylar,kläder,men sannerligen inte barn! -
För mycket hormoner? Ja,då kan jag sänka dosen från högsta möjliga nästa IVF då för jag borde ha _massor_ med hormoner efter allt tänkande!
Sen apropå "kämpande"-jag har nästan slutat läsa "äntligen gravid" för oftast tog det typ max ett halvår och de tycker de har _kämpat_ för att bli gravid. Jo,tjena hallå,ett halvår! Då hade jag haft stora barn nu-två också... Och trådar med rubrik-"varför blir jag aldrig gravid?" och sen har de försökt hela FYRA månader typ! Fattar folk inte att ALLA inte får barn efter ett försök!?