• frukarlssonn

"Så här blir du gravid!"

Pimpinellan skrev 2009-09-15 14:23:09 följande:
    GAAHHH!!!! www.familjeliv.se/Forum-4-324/m46980013.html Inlägg 62. Jag stryper nästa mänska som påstår detta!!!
    Alltså jag skäms å personens vägnar som uttrycker sig på det sättet med sådana åsikter!

PINSAMT är ordet!!!!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    namera skrev 2009-09-19 12:13:22 följande:
    Har inte svårt att bli gravid. Fick dock ett missfall för 4 månader sedan då vi redan hunnit basunera ut den glada nyheten. Och många människor tycks tro att 4 månader av försök utan nytt plus är detsamma som att man blivit infertil. Därav denna tjusiga kommentar av en bekant för någon dag sedan: "Du måste försöka älska honom (sambon) ännu lite mer, det löser upp propparna i systemet." Stor styrkekram till er alla i denna tråd. Håller tummar och tår för er.
    Proppar hahaha vadå vaxproppar eller?? Ja och häromdan läste jag en som skrev till en här att hon ska försöka slappna av för att det "knyter" sig Aaaah folk e ju för roliga ahhahah Knäppisar {#lang_emotions_yell}
    Stella 78 skrev 2009-09-19 12:36:19 följande:
    Hahaha, ja, det spontana suget är väl mer ett undantag nu för tiden men förhoppningsvis kan det bli ändring på det nu. Det var faktiskt en av de positiva grejerna med att påbörja IVF för då handlade det inte längre om tvångsmässigt sex runt ÄL... Men nu hoppas vi att sambon slipper älska med en plastmugg också Blev skitirriterad på flera kompisar när vi första gången plussade efter 2 års försökande och då samtidigt fick tid för IVF. Flera sa just att det var ju för att vi slappnade av nu när vi plötsligt fick hjälp!!! Sen att beskedet kom samma dag som vi plussade hade ju inget med saken att göra... blev ju tyvärr mf den gången. Men nu SKA det stanna kvar!
    Ja jag blev ju oxå gravid i samband med ivf-planerna. Och då fick jag höra av min bvc-sköterska att det nog va för att vi slappna av Hade ju lust o berätta hur vi gökade under press och det nästan krävdes en halv flaska glidmedel för att kunna genomföra ett samlag den gången. Fast det sa jag inte då.....
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    pixerpie skrev 2009-09-21 11:51:01 följande:
    Ja... det finns alla sorter av dumhet i vår herres hage!! Tycker förövrigt denna tråd är riktig bra!! Läste förresten på babycenter.se ( tror jag) om att avslappning kunde hjälpa mot fertilitetsproblem... SUCK!
    Såg bara att de va en affär
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    pixerpie skrev 2009-09-21 13:53:34 följande:
    Testar om jag bara kan kopiera in länken... se.babycenter.com/preconception/activelytryin.../ Citat; " Du kan försöka öka dina chanser genom att lära dig hur du bedömer exakt när du har ägglossning och genom att bekanta dig med de hormonella och fysiska förändringar som sker i din kropp varje månad. För en del par kan det vara något så "enkelt" som att avslappning är nyckeln. "
    SUCK!! Hur i h-e kan dom ens få skriva nåt sådant!!! *kräks lite jag med*{#lang_emotions_throwup}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Ullis K skrev 2009-09-21 16:30:52 följande:
    Ja, herregud man blir ju mörkrädd av alla dessa expertråd. Tror ni inte att vi härinne skulle kunna bilda en sån där expertpanel??!! Vi lär ju vara hyffsade experter vid det här laget och vi vet ju verkligen vikten av att SLAPPNA AV eftersom vi praktiserat det så många gånger! Dagens citat måste ändå bli "Är ni säkra på att ni gör rätt?" Jag skulle oxå blivit mållös och det säger rätt mycket eftersom jag är en rätt pratsam person!
    Jag hade nog tatt det som ett skämt om nån fråga mig om vi gjorde rätt o sagt ja hur många olika sätt finns det o knulla på Ursäkta det ofina ordvalet men ärligt talat det hade nog kommit ut ur min mun på så korkade frågor.

Fast risken hade ju vart som för många andra att man blivit totalt mållös.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    pixerpie skrev 2009-09-21 21:48:25 följande:
    Ramlade in på ytterligare en sida där AVSLAPPNING tydligen vara nyckeln till framgång... Inte konstigt ryktet sprids!! www.fertility.se/concern/Maximise_Your_Fertil... Eller vad menar de egentligen- hursomhelst lätt att missförstå!
    Ja inte konstigt att folk blandar ihop stress och stress. Sidor som lägger ut sådana här saker borde förtydliga sig lite!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    drömmaromsmått skrev 2009-09-22 15:39:27 följande:
    Nu är jag så irriterad att jag nästan kokar, vi har precis misslyckats med vårt andra ivf försök och jag fick mensen idag och med våra dåliga siffror (11% i befruktning dvs ett av nio varje gång) gör ju inte att man känner så stort hopp inför vårt sista försök som förmodligen blir vårt sista öht om vi inte får bättre resultat nästa gång när det gäller befruktningsprocent. "du kommer få missfall på sista försöket för du tänkter på det" URSÄKTA? "ja de lär ju fortfarande ut att det är så! kroppen gör ju vad man intalar sig, typ vill man bli gravid så blir man ju skengravid och tänker du på att du kommer misslyckas så kommer du misslyckas då blir det ju missfall" sagt av en annars så smart och förståndig människa
    Ja herregud. Ja jag fick höra att jag inte skulle oroa mig för den oron kunde orsaka missfall. Vilken bullshit alltså...
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn

drömmaromsmått: jag håller förresten tummarna för att det ska funka nästa gång. Och ledsen för att mensen kom

♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Selenea skrev 2009-09-23 11:22:07 följande:
    Fast det verkar som om de snillena som hävdar sånt bara tror att det funkar från ena hållet, dvs när man vill ha barn. Om man inte vill ha barn "vet väl alla att det inte funkar att tänka eller stressa bort det", typ...
    Exakt!! Det är ju det som e så sjukt! Det är ju ingen som säger att "tänk att du vill bli gravid" till folk som verkligen inte vill ha barn!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn

Här har det vart lugnt på sistone... {#lang_emotions_undecided} Pratade med en kompis för några dar sen o hon berättade om att en kompis till henne försökt få barn igen, men inte lyckats. Då drog hon upp de här me att de säkert va för att de ville ha barn Alltså, vi har väldigt sällan meningskiljaktigheter och verkligen diggar henne på alla sätt, vi har känt varann i tio år, men jag kunde inte hålla tyst. Jag sa att det är som att de anklagar oss varje gång de säger sånt som ens inte är sant. Det är ju omöjligt o tänka på annat o det höll hon helt o hållet med om o sa att hon nog aldrig skulle säga det till ngn som vill bli gravid för att man kan ta illa upp av det. Och ja, jag gjorde ju faktiskt det. Men hon tror verkligen på tankens kraft (obs. hon har aldrig hävdat att hon har rätt utan bara vad hon tror) och ja... va ska jag säga? Det voer ju som jag skulle säga t nån att du får inte tro på Gud! Ja så det är väl bara att acceptera att hon tror så och undvika samtalsämnet. För jag blir verkligen ledsen när jag tänker på att folk tror på detta, trots att de inte menar att såra nån.

Och hon sa oxå att givetvis menar hon inte att det va mitt fel att jag inte blev gravid, men jag sa att de känns verkligen så, men nej så va de inte. Ja jag vet inte... jag vet ju att hon inte menar nåt illa heller. Hon tror på detta bara, så e de. Hon va ju oxå medveten om att det är omöjligt att sätta sig in i denna situation när man kämpar år ut o år in, och att be nån sluta tänka på det vore som att be nån sluta andas. Så så långt är vi ju överens iaf. Synd bara att hon tror på tankens kraft men jaja.

Hoppas ni har det bra härinne allihop.

♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    stor grön drake skrev 2009-09-26 08:28:44 följande:
    Pratade med en i min förlossningsgrupp. Hon sa att efter 6 månader hade de fått komma på koll eftersom de var så oroliga att de inte kunde få barn (dock gick hon privat till gyn, så hon tog ingens plats inom normala vården ) blev lite irriterad först, men sen sa hon att de ville verkligen, så de hade testat med ÄL-test enda sen de slutat skydda sig, och aldrig fått utslag, så hon var ju rädd att något var fel och hon inte hade ÄL alls. Och då kan jag endå känna att det är OK att vara orolig fast så lite tid har gått. Sen sa hon att hon faktiskt inte visste att det i snitt tog 7-8 månader, för alla runt henne hade blivit gravida på 1-2 månader. Och de hade varit okänsliga nog att fråga "Vaddå, har du inte blivit gravid ennu? Ni skulle ju börja försöka sa du..." Med sånna vänner behöver man ju inte ovänner...
    Vilka okänsliga och osmarta vänner som säger så

Ja misstänker man från första början att något är fel så varför gå o dra ut på det? Och hittas felet direkt så vet de ju att deras chanser e kanske minimala att lyckas på egen hand. Men blev de bravida på egen hand sen eller?
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn

gravida skulle det givetvis stå.

♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    stor grön drake skrev 2009-09-26 10:17:12 följande:
    Ja, när de gjorde VUL sa läkaren "men du har ju ÄL just nu?" men testerna visade endå inget, hon förklarade inte mera varför, men sen 2-3 månader senare tog det sig. Men när de visste att det fungerade som det skulle så "slappnade de ju aaaav" *gör fula miner* Alltså, hon sa INTE det, men anhängarna till den teorin skulle väll säga så... Hon var bara glad att hon hade ÄL och konstaterade att för vissa tar det lite längre
    Ok, ja ibland behöver de ens inte säga att de slappnat av, för deras miner berättar allt...
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-10-13 17:45:51 följande:
    Citat från idag: Jag förstår att du blir ledsen, och att man känner sig hjälplös men slappna av...vet att det är lätt att säga men det hjälper, om du stressar kroppen tar signaler som att det är inte ett bra läge Jag har hört att man kan börja få hjälp efter ett år, fast som sagt stressa inte!
    Suck Jag skulle nog gå i bitar om nån sa det till mig.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-10-16 18:50:19 följande:
    Citat från planerar för barn: Men du, om de andra har kommit så lätt, varför inte försöka slappna av lite? Jag vet många som precis skullat gå igenom IVF när de plötsligt blivit gravida, för att de då släppt tanken på att lyckas på egen hand och "slappnat av". Lättare sagt än gjort, men försök njuta av myset i stället, kör på varannan dag och skit i ägglossningstesten, det är ju myset som gör bebisen inte stickan :) Lycka till! *Morrar så tänderna lossnar!!!*
    Ååååååååh HELT ÄRLIGT!!!! Jag är ett levande bevis på att det inte stämmer! Jag va allt annat än avslappnafd mär jag blev gravid just innan ivf, SUCK! T.o.m min bvc-sköterska började plddra om där om att ja de hånder ju ofta att folk blir gravida innan de ska gå igenom såna stora grejer, ja men de har ju FÖR HELVETE inte med avslappning att göra!!! Ett jävla under då att jag vart gravid två gånger då!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-10-16 19:41:24 följande:
    Jag skrev ett svar,men fick inget tillbaka. Men orkar om det blir debatt? Jajamensan!
    Var hittade du detta inlägg förresten?
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    helenen skrev 2009-10-16 19:56:11 följande:
    Vi har ju fått remissen för IVF ivägskickad nu, så det känns som ett jättesteg framåt. Eftersom jag fått en hel del stöd av mina kursare varenda månad utan plus, kände jag att det var ju inte mer än rätt att de fick veta. D v s de får veta att remissen är skickad, men sedan tror jag att jagligger ganska lågt med det hela när det väl kommer igång. Nå, hur som helst - en av tjejerna sken upp och gratulerade mig med orden "vad skönt att ni kan få hjälp när ni nu inte kan bli gravida på riktigt." "På riktigt?" svarade jag milt förvånad. "Vad tror du kommer att bo i min mage, då? Ett fantasi... (listen to this one...)foster?!?" Det roliga här var att jag själv inte riktigt insåg vad jag sagt förrän strax efteråt.
    Gravida på riktigt? Ja den va ju bra {#lang_emotions_undecided}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    stor grön drake skrev 2009-10-16 21:20:39 följande:
    GRATTIS! Eftersom du fått din remis är du nu officellt avslappnad och kommer att bli gravid av dig själv inom 3 dagar. Vetenskapligt bevisat baserat på alla kusines-väns-brors-morbrors-pysslings-dagiskompis som minnsan finns att berätta om här på FL
    Precis det som hände mig, men mitt recept är STRESS och tvångssex
    ♥ Olivia 090610 ♥
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"