• frukarlssonn

"Så här blir du gravid!"

Frank skrev 2009-09-06 17:52:46 följande:
    Jag tror att det är en kombination av att inte fatta och att inte veta vad man ska säga. Personligen hatar jag verkligen uttrycket "det ordnar sig" (vare sig det rör sig om barnlöshet eller annat). Hur kan personen ifråga vet det...det kanske inte alls ordnar sig.
    Håller med, det utrycket känns så meningslöst. Min sambo brukade säga så. Men jag sa till honom att hur vet du det????? Det hade ju han ingen aning om! När man gick o fick den där dumma tant röd, månad ut och månad in, så tappade man ju hoppet tillslut... nästan iaf.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    beami skrev 2009-09-06 18:02:35 följande:
    Det bästa är när folk kombinerar "det ordnar sig" med "naaawwww" så att man verkligen känner sig som ett litet barn... Jag kan förstå att folk inte vet vad dom ska säga men då är det nästan bättre att inte säga nåt allsoch framförallt kom inte med goda råd...=)
    Precis, bättre att de bara lyssnar! Kommer aldrig glömma när chefen stod o sa att jag måste slappna av! Hon menade ju verkligen inget illa, men tyvärr hade hon ju hört om "adoptera-blir gravid" klyschan.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Frank skrev 2009-09-07 18:11:16 följande:
    Var den här sommaren väldigt, väldigt lång? www.familjeliv.se/Forum-15-317/m46805941.html Och Pimpinellan! Nej du får absolut inte försvinna från tråden. Man får vara bitter, missunnsam och jävligt ledsen men man "får" inte försvinna.
    Men gud... va säger man?
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    stor grön drake skrev 2009-09-07 19:40:53 följande:
    Tur att barnmorskan tog ner flickstackarn på jorden.
    Haha ja   De va ju måååånga år sen man trodde att man blev gravid direkt om man hade sex vid äl.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Selenea skrev 2009-09-07 21:31:52 följande:
    Hon kan inte vara gammal...
    Näe de va min tankemed. Men va jag minns det som så hade hon ett barn sen innan
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Selenea skrev 2009-09-07 21:37:25 följande:
    Jo, fast fjortisar sätter ju ungar till världen till höger och vänster de med... Jag vill inte tro att en vuxen och mogen människa kan vara så obildad.
    Nej det vill man ju inte...
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Sissan06 skrev 2009-09-07 21:39:43 följande:
    Hej! Har inte heller läst hela tråden, men de sista inläggen! Vi har försökt 16 månader snart, gjort utredning som inte visar ngt fel. Det absolut VÄRSTA rådet jag brukar få är SLAPPNA AV SÅ KOMMER DET! Du är för fokuserad, bla, bla, bla!!! Vad fan tror de att man gjorde de första fyra-fem månaderna!? När man inte visste att det skulle ta sån tid? Då skulle jag redan blivit gravid ju, eller ...? Gaaah, blir så trött!
    Har vart där själv, då inga fel hittats. Fy faaaan va trött man va på alla jäkla slappna av råd! Lätt för dom o säga som ALDRIG behövt pippa som galningar men ändå inget händer!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Selenea skrev 2009-09-07 21:41:27 följande:
    Får ungarna ingen sexualundervisning vare sig i skolan eller hemma? Nästan skönt att man har IVF-barn, för hon lär iaf vara väl insatt i hur det funkar med fortplantningen när hon växer upp. Och jag kommer nöta in i skallen på henne att avslappning varken gör från eller till.
    Ja det kommer jag med. Skulle hon få kämpa så ska hon iaf veta att det inte är hennes fel.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    den kära leken skrev 2009-09-09 10:45:40 följande:
    Haha! Det ska jag fråga nästa gång någon meddelar graviditet. Är det ett samlagsbarn?
    Hihi ja man kan ju aldrig veta
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Frank skrev 2009-09-09 11:23:23 följande:
    Vad tror ni om denna tråd då? Jag bara väntar på "slaaaappna aaaav" . www.familjeliv.se/Forum-1-32/m47082051.html
    Hmmm... där va den där sundsvallstjejen som jag råkade i luven med i en annan tråd. Så himla aggro va hon. Sa att hon blev påhoppad, vilket ts inte förstod, men nu utelämnade hon iaf att man inte ska tänka på det. Det va ju där folk reagerade och började argumentera mot henne i den andra tråden, vilket hon inte fixade.
    ♥ Olivia 090610 ♥
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"