• frukarlssonn

"Så här blir du gravid!"

Frank skrev 2009-08-27 19:16:33 följande:
    Det var väl inte länge sen någon påstod sig ha blivit gravid vid bad i pool...?
    Ja va det inte så att det va en tonårstjej som badat vid ngn hotellpool? Hon blev gravid, detta va på nån semester de va på, och säger till morsan hon bara badat i poolen! Då skulle morsan stämma hotellet, för att poolen gjort henne gravid Ja alltså hon hävdade att det fanns sperma där som gjort dottern på smällen. Ja men morsan liksom, en VUXEN människa, som påstår detta!! Vet inte om detta verkligen e sant, men sambon läste det i en tidning. Ja inget förvånar mig säger jag bara.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Selenea skrev 2009-08-28 00:54:43 följande:
    Jag vågar faktiskt påstå att vi inte hade sex när jag blev gravid .
    Haha ja just det, jag vågar nog t.o.m tro på det
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-08-28 14:07:19 följande:
    "man kan alltid bli gravid spelar ingen roll vilken dag det är för chansen finns alltid!" Nu vet ni det tjejer! Och vi som i tre år försökt pricka äl, nu kan vi slopa det tydligen.
    Faan därför det tog sån tid för mig då
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    My Girls skrev 2009-08-28 17:46:36 följande:
    Det går att lura kroppen också...om man inte är helt säker på barn så kan man ge sig den på att det blir barn. Så, intala dig själv att du inte vill ha barn.
    Ja tydligen så får man INTE vilja ha barn. Jag tror det bästa är att gå till en hypnotisör så du TROR att du inte vill bli gravid.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    My Girls skrev 2009-08-28 17:51:51 följande:
    Ja absolut! Och för oss va det ju remissen för ivf som gjorde oss gravida. Bara att brevet damp ner i brevlådan gjorde kroppen redo Plus de där tvångsexet vi hade för det är ju inte säkert att lusten infaller bara för att det är äl, då krävs det tvång

Ja, för det finns faktiskt folk som antytt att det nog hände för att vi visste att vi skulle få hjälp, ja dom tror antagligen att vi slappnade av. Men va fan e de som ska slappna av? Min mus eller??????
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Frank skrev 2009-08-28 18:41:12 följande:
    Javisst det läste jag med i "En ding ding värld" eller om det var "Min häst"...minns inte riktigt.
    Min häst haha
    Ninni12345 skrev 2009-08-28 19:29:03 följande:
    Nu hjälper ju FL till också... Ännu ett j-la mejl om ägglossningskalender!
    Reagerade faktiskt på det mejlet med (fast jag inte är uppe i bebisverkstad just nu) men alltså jag vet hur det känns
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-08-29 12:08:34 följande:
    Upp till kamp tjejer!: www.familjeliv.se/Forum-1-3/m46789561.html Jag FATTAR inte att folk är så korkade att de verkligen _tror_ på detta och sen för myten vidare? Vem startade nåt så absurt!? I skolan får man ju i.o.f.s inte lära sig nåt vettigt om fertilitet så vad ska man kräva av naiva kvinnor som inget begriper ang. grundläggande fakta?
    Jag spyr {#lang_emotions_throwup} GAAAAAH {#lang_emotions_yell}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-08-31 14:08:33 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m46837288.html Så var det dags ...IGEN!! Tydligen min livsuppgift att dementera fertilitetsmyter. Hur man man vara så urbota dum i huvet att man _tror_ på detta!? Jag är stum av förvåning hur korkade folk verkligen är!
    Är det bara jag som tycker att sundsvallstjejen är väldigt irriterande!!!!! {#lang_emotions_yell}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Marinero skrev 2009-08-31 20:10:05 följande:
    Är det bara jag som tycker att sundsvallstjejen är väldigt irriterande!!!!!
    "Det va det som fungerade för mig" Vad fungerade????? Hon blev ju för helvete gravid DIREKT!!!! Dumma människa!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Mia100 skrev 2009-08-31 21:01:59 följande:
    Hej, tjejer...! Underbart med en vettig tråd...! Lägger in en liten blänkare från min blogg på hur jag känner just för detta ämnet....vem vet någon kanske känner igen sig....! Sen är det alla goda råd....(sett att många tycker dessa är pest och pina....):  Sluta tänk på det...! HUR FAN DÅ? SKA JAG LOBOTOMERA MIG....?  Åk på en resa...! HUR MÅNGA GÅNGER SKA VI BEHÖVA ÅKA....?  Skaffa en katt...! TESTAT, HAR TVÅ!!!  Skaffa en hund...! TESTAT, HAR EN!!!  Sluta stressa, njut av varandra istället...! VI HAR NJUTIT AV VARANDRA I      ÖVER 3,5 ÅR, UNDERBART....MEN INTE FAN HJÄLPER DET!!! STÅ PÅ HUVUDET, ÄT DET, ÄT INTE DET, GÖR SI, GÖR SÅ.....!!! Kan någon vettig människa förklara för mig hur vi överhuvudtaget kan ha något som heter OFRIVILLIG/OFÖRKLARLIG BARNLÖSHET när det finns så många som är experter inom området.....?! Usch, jag vet....alla vill bara vara snälla och hjälpa till....men tro mig vi har testat allt känns det som....! När man nu säger att vi försöker med provrörsbefruktning så får vi istället frågan direkt.... "Jaha, och vad är det för fel på er då....?" Folk fattar inte att det inte behöver vara något fel... Det behöver inte vara:  Trubbel i äggfabriken...?  Lösa skott, i kanonen eller...? Skriver bara som en mycket klok kvinna skrivit på sin blogg: När det "självklara" inte längre blir självklart!                                                                            "Tiii"
    Usch jag vet, jag va själv oförklarligt barnlös

Visst vill folk va snälla. Men när dom inte tar åt sig av den fakta man redan har och förmedlar det, utan fortsätter med sina urbota dumma teorier som inte ligger nån sanning i, då blir man ju förbannad! Då är dom fan inte snälla längre! Suck...
    ♥ Olivia 090610 ♥
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"