Hur lång är du? (tjejer)
Jag är 172cm lång och nöjd med det. Hur lång är du och är du nöjd? Skulle du vilja vara kortare/längre?
Jag är 172cm lång och nöjd med det. Hur lång är du och är du nöjd? Skulle du vilja vara kortare/längre?
Hittade en länk som kanske kan vara lite intressant om medellängden i olika länder
en.wikipedia.org/wiki/Human_height
Jag tycker det är intressant, de flesta vet ju att Holland har den längsta medellängden men den kortaste, har aldrig hört något om det så upplys mig gärna
Försöker hitta fakta och hittills är detta det kortaste jag hittat:
Vietnam är världens kortaste land med en medellängd på 1.62 för män respektive 1.52 för kvinnor.
Tack för länken
Verkar som om Indonesien har kortast medellängd på 147 för kvinnor... kanske ett enskild folkslag skulle kunna komma ner till 140?
Jag är 157 cm lång och är rätt nöjd med det,
fast nog hade jag velat ha lite längre ben så dom inte såg ut som korvar
Jag är 1.54 å nöjd...Brukar svära då och då om inte pallen står där den ska. Om jag ska ha något på översta hyllan i köket...
172cm är nöjd förrutom när jag ska ha klackar.
Så 165 hade nog varit perfekt för då kan man ha klackar utan att folk tittar.. Jag älskar nämligen klackskor. Har hur många som helst men använder dem sällan:(
172 och helnöjd..
men det var jag definitivt inte då jag var yngre.
blev lång väldigt tidigt, och var längst i klassen ett tag.. (trots att det då var 19 killar i min klass, så var jag fortfarande längst)..
min mamma försökte alltid prata positivt då jag tjurade över min längd o sa saker som "men du kan ju bli fotomodell när du blir stor, med den längden"..
men..kvick som jag var så hade jag såklart svar på tal: "eeh mamma, det räcker inte med längden, man ska ha UTSEENDET till det också!" hehehe
165 och vill varken vara längre eller kortare =) Men jag skulle vilja ha lite längre armar ibland =)
Jag är 178 cm och jag är och har alltid varit väldigt nöjd över min längd.
176 och skulle gärna vara kortare. Vill kunna ha hööööga klackar utan att bli en jätte