• epa77

IVF i mars del 8

Hej!

För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.

• Svar på tråden IVF i mars del 8
  • Glenda Glad

Hello!
    Skickar en snabb hälsning från ett ganska soligt London. Peder sover hur dåligt som helst, kanske pga alla nya intryck han får under dagarna. Annars kanske kan man skyllla på tänderna. '
    Iallafall ha det bra alla föräldrar och blivande föräldrar

• epa77

Glenda - Redan i London? Hur var Berlin? Hoppas att Peder snart sover igen, både för hans och er skull .

• Frivolten

Vi fick komma dit snart! Redan på torsdag kl 13 ska vi dit på Inskrivningssamtal!
    OJ! Vad spännande! {#lang_emotions_laughing}
    Å tills dess måste vi ta ställning till om vi ska göra KUB å NUPP, eller va det nu heter...
    Jag vet inte jag... hur resonerade Ni??
    Visst skulle det vara skönt med ett lugnande svar. Men om man inte får ett lugnande svar... Skulle vi ta bort vårat efterlängtade barn då...?? Känns ju inte så...
    Å det är ju på nåt sätt det som är det viktiga.. vad göra med resultatet??

Stabilo! TACK! Jo, helt fantastiskt var det... FÖRSTÅS! Å det var ju faktiskt först från denna dag, jag har sett mig som gravid, å insett att jo, vi kanske faktiskt kommer få en Bebis. {#lang_emotions_laughing} Så jag har mycket att ta igen av veckorna som varit.. {#lang_emotions_laughing}

Låter himla bra att Du ska följa mig i bortkastandet av oro å istället bara njuta! För min del har det faktiskt gått långt över förväntan.. Otroligt hur mycket som släppte där i torsdags!
    Tycker oxå det är HIMLA SKOJ att vi ligger så lika till!
    Är det Ditt första besök på torsdag oxå?? Eller har Du varit där innan??

SnorkFröken! Vink Vink! Tänker allt på Dig! Å undrar hur Du har det?? Kom gärna in å berätta! Kram på Dig!

~HoppasHoppasHoppas~
  • Frivolten

KÄMPAR SOM VÄNTAR:
    chipmunk

SPRAYAR

SPRUTAR

ÄP

ET/FET

RUVARE

GRAVIDA
    Frivolten: FET nr 2 9/6, + 23/6, BF 27/2 2010, VUL SU 30/7, Inskrivning MVC 6/8 (IVF 1 minus, IVF 2 MA, FET 1 minus)
    AnnaS: IVF nr 1 - 2 MF, IVF2, Minus. Fet 22 april. +1/5, BF 11/1-10

FÖDDA
    Glenda Glad: IVF nr 1, +14/4, KS 5/12, Peder, 2780g.
    Vreni: IVF nr 4, +8/4, Född 12/12, Lilly-Marie, 3360g & 51 cm
    Parvel: IVF nr 1. +9/4, BF 15/12, född 24/12, Elvin, 3290g & 51 cm.
    Nettann: inf IVF nr 1, +30/4, BF 1/1-09, född 10/1, Max, 3455 g. & 50 cm.
    Timoa: FET nr 1, +8/5, BF 15/1-09, Alexander född 23/1, 3530 g & 53 cm
    Epa77: IVF nr 2, +26/6, BF 3/3-09,född 26/1, Märta 2550g & 44cm
    Wednesday: IVF nr.1 +3/6 BF 5/2-09, född 8/2 Tila 3565g & 51cm
    Sootie: FET nr 1, +9/11, UL 10/2 BF 14/7-09, Aston född 5/7 3220g & 49cm

SUPPORT
    Ewfa

EWFAS SUPPORT
    AnnaS

ADOPTION
    AL72: väntar på barn i från kina, förhoppningsvis i år, 2009

ÄGGDONATION:
    Snorkfröken: Står i kö......

~HoppasHoppasHoppas~
  • epa77

Frivolten - Vi resonerade som så att det var viktigast att vi var gravida och ville inte veta om det var risk för att något gått fel, för precis som du skriver - Vad skulle vi gjort då? Vi kom därför fram till att vi ville ha vårat barn oavsett och testade inte.

• AnnaS

Hallo guys!

Jag har haft lite semester och därför inte skrivit på ett tag.

Stabilo: Vilken story! Stort grattis och lycka till på vägen! Det kommer gå finfint nu ska du se!

Frivolten: VISST var det en härlig känsla att få se hjärtslagen sådär! WOW! Vi resonerade precis som Epa, det viktiga är inte om man ska göra testet eller inte. Det är att veta vad man kommer att göra med informationen man får utav testet. Kan det skapa mer oro och kommer man isf göra något åt det? Tål att tänkas på...

Egostatus: Är i vecka 18 (ARTON!!!). Har ännu inte känt några rörelser eller sparkar, men tack vare mitt angelsound jag köpte, så jag kan höra hjärtljud, och min växande mage så är jag helt lugn. Jag tror absolut att allt är precis som det ska vara.

Gjorde något förbjudet (ja det känns faktiskt så). Köpte ett hopfällbart skötbord som jag kikat på en tid. Vi har lite ont om plats så det här kommer att passa perfekt bredvid vattenkranen i tvättstugan (badrummet är alldeles för litet).
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20131830

Dessutom passade jag på att köpa en barngrind (på REA) till övervåningen, kanske lite tidigt, men vi har ändå användning för den eftersom vi har två hundar som vi i dagsläget avgränsar med kompostgaller. Så jag slog två flugor på en smäll kan man säga.

Det kändes för övrigt som om magen kom bara på en vecka. Från att jag har sprungit omkring i mina vanliga byxor utan större problem tills det kändes som att jag skulle sprängas. Så jag fick låna ett par mammabyxor av en väninna och vilken skillnad!!! Att jag inte använt mammabyxor tidigare. Så idag var jag på H&M och inhandlade ytterligare lite mammakläder. Superskönt!

RUL nästa torsdag, spännande, spännande!

Kram på er, var i världen ni än befinner er!

• epa77

Anna - Jag kände inte några nörelser förrän i vecka 22. Vet inte om Märta var lugn i magen (det är hon iallafall utanför ) eller om det var för att jag inte visste vad jag skulle känna efter. När det dyker upp tar det magen till en ny nivå, jag lovar!

Själv tyckte jag att det var svårt att hitta mammakäder, inte mycket att välja på. Köpte dock två stycker stickade tröjor på HM (V-ringade) som jag nästan bodde i, de var både sköna och visade den växande magen maximalt (tight).

Menar du att ni ska fälla ihop skötbordet mellan varje blöjbyte? Good Luck .

Läste förresten i din blogg för ett tag sedan att ni satsade på begagnad vagn - vi resonerade likadant och har inte ångrat oss en sekund. För 900:- fick vi en fin BRIO använd av ett barn, visserligen årsmodell 2003 men den såg nästan oanvänd ut och var faktiskt tillverkad i Sverige (inte för att det spelar så stor roll). Det var liggdel, sittdel, mjuklift, åkpåse, skötväska, parasoll, myggnät och regnskydd. De vi köpte den av hade betalat 9000:-. Blocket svämmer över av barnvagnsannonser så man kan pressa priserna ordentligt!

• AnnaS

Epa: Hahahaha, nej! Klart vi inte ska fälla ihop den mellan varje blöjbyte! Den ska stå uppställd såklart, men ska vara lätt att flytta på om vi behöver komma åt något bakom. Smidigare och lättare än en möbel alltså.

Begagnad barnvag = Ja. Jag förstår ärligt talat inte stressen med att köpa en helt ny. Men jag respekterar att folk tycker olika. Själv tycker jag det är ett rån att lägga ut 9000 pix när man kan få en nästan ny för bara 900 riksdaler...

Skönt att höra att det lugna i din mage resulterade i en lugn individ på utsidan. Vågar man hoppas på samma sak....?

Svar på tråden IVF i mars del 8