IVF i mars del 8
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Hej!
Nu är jag också här. Tack Epa för tråden
Me to. *vinkar* Ska hoppa in i duschen efter en lång dag på utflykt. Kram alla!
Läckaget är åtgärdat, nu ska vi bara få det blöta att torka...
Anna - Utflykt låter mysigt . Har tröttheten gett med sig?
Epa: Tröttheten har gett med sig, så även alla andra "få" symptom jag hade. Just nu känner jag mig inte ett dugg gravid faktiskt, så det har varit riktigt jobbiga veckor.
Jag har alltså gått så och oroat mig här för att jag ingenting känner och inte heller har några symptom. Så har jag funderat på de här Angelsounds som alla pratar om. Vissa säger att det inte är några problem alls, och andra skulle aldrig ta i dem med tång ens. Men till slut så vann oron över logiken och jag beställde en själv. Man kan alltså lyssna på hjärtslag med en doppler för hemmabruk. Har varit så skeptisk och intalat mig själv att det är säkert en skitprodukt och jag kommer inte höra något alls (allt för att inte bli ÄNNU mer nervös om jag inte skulle höra något). Idag kom den på posten.
Att beställa en var det bästa jag gjort. Jag kommer inte att lyssna varken mycket eller länge, men all min oro försvann som en blixt från klar himmel. Helt underbart att höra hjärtljuden direkt. Är i v15+0 idag.
Här kan ni lyssna om ni vill höra hur det låter:
www.familjeliv.se/Hem/annas/video.php?v=7ezs6...
/Anna-helt-utan-symptom-men-med-en-jäkla-massa-hjä rtslag...
Humm.. länken blev nog konstig. Testa denna istället:
http://www.familjeliv.se/Hem/annas/video.php?v=7ezs6m8t
Anna: Jag var väldigt sugen på dopplern också, men det blev inte av. Du gjorde helt rätt som beställde den. Bli nu inte nervös om det ibland tar tid att hitta hjärljuden. Peder envisades med att ligga på lite konstiga sätt så att det var svårt att hitta honom ibland. Tror att han låg med rumpan utåt liksom...
I nästa vecka åker vi nog på lite bilsemester. Maken har lite business att ta hand om utomlands så vi passar på att ta bilen och åker till Berlin, London & Amsterdam. Jag är lite nervös för hur Peder ska klara allt bilåkande. Vi får ta många pauser tror jag. Peder kryper nästan nu också och vill träna mycket varje dag, så vi får helt enkelt stanna på ställen där vi kan lägga honom på ett golv så kan får göra sitt krypande.
Epa: Här fortsätter regnandet. Hoppas att du slipper det så att ditt bygge får torka ut.
anna: åh vilket härligt ljud, förstår att du blev lugn, grattis
Al: Hur går det för er? Några nya nyheter? Blir det 2009? Har ni fått något mer definitivt besked!? Tänker på er så eftersom vi själva var så nära adoptionsvalet i handling och tanke.
AnnaS - Vilket underbart ljud. När det gäller att hitta hjärtljudet så hörs det bäst från ryggen (på bebisen alltså ), tror jag att min BM sa. Jag fick också lyssna när jag berättade att jag inte kände någonting och att jag inbillade mig att jag inte var gravid
. Först hittade hon bara navelsträngen (man hör blodet susa) men efter en stund också hjärtat - underbart! Min sambo blev också "mer gravid" när han fick höra
.
Tänk att du "redan" har gått 15 veckor - över en tredjedel av tiden! Har du fått tid för UL?
Glenda - Jo, det regnar till och från här med men nu är taket helt tätt och de platser som blev blöta luftas, så det ska förhoppningsvis ordna sig till slut.
Kul att Peder kryper! Märta är damen som skyndar långsamt så hon har fullt upp med att försöka vända sig. Med många pauser och inte allt för varmt i bilen så ska ni nog klara er på resan . Berlin är en fantastisk stad. Jag har bara varit där en gång, men jag tycker att det var en upplevelse!
halloj tråden!
del 8-jisses!!! häftigt att vi hållit ihop så här länge
har inte hunnit läsa igenom allt, är bara hemma och "vänder" från landet för att tvätta, läsa post&mail och gå på 6mån läkarkontroll idag, men har fattat att du är gravid frivolten, GRATTIS!!!!!!! åh, så roligt.
och Sootie- en SON!!!! stort stort grattis till dig och hela familjen, vad kul!
vreni- SÅ skönt att du tog det sista beslutet nu, när jag läste om att han inte kunde bestäma sig och att han fortf BOR med sin TJEJ (?) undrar jag vad han är gjord av?!?
förstår du haft det riktigt tufft, och förmodligen fortfarande har, men helt RÄTT beslut iallafall enl mig, det där tror jag inte hade kunnat repareras....
hoppas ni alla mår toppen, det gör vi! vilken sommar vi haft-so far- varit ute på landet och bara njutit! massa roliga besök, men det roligaste var nog parvels med familj
var är bilderna? jag ska lägga in några så fort jag hunnit tanka ner dem till datorn.
ha det gott, kram!