IVF i mars del 8
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Frivolten- Niferex är receptfritt, men du får nog fråga personalen efter dom, här står dom inte framme på apoteket.
halloj tråden!
hoppas ni haft en underbar sommar! vi har haft den bästa sommaren nånsin, fick 7 veckor på raken, herr timoa tog sem+pappadgr.vi har bara varit på landet och tagit det lugnt. (förutom herr timoa som byggt ett bryggdäck och en trappa...)
har skummat igenom tråden, så har nog missat en del, men säger bara välkommen tillbaka stabilo, och med vilken glad nyhet dessutom!! vilken pirr-läsning det var där...
och frivolten, underbart att allt fortfarande går bra för er och lilla pyret! kommer inte ihåg vem som skrev om kub&nupp-kan bara ge mitt enda råd- PRATA igenom med varann NOGA innan ni gör det, vilka konsekvenser får det OM nu det skulle vara en högrisk, vill vi gå vidare med FVP , vill vi behålla/ta bort ett barn med DS osv.... det är ju bra på ett sätt att dessa test finns, men jag kommer bara ihåg att jag tyckte det jobbigaste vara att vi inte hade pratat igenom ordentligt dessa frågor...vad händer med vårt förhållande om det visar sig vara ett barn med DS och den ena vill behålla och den andre inte...? och om man då tar bort det-hur går man vidare? vi tog ett ordentligt snack ett par dgr innan vi gjorde testet och efter det kände jag mig mkt lugnare i själ&hjärta då jag visste att vi båda ville samma sak.
glenda- alexander har inte heller fått några tänder ännu, verkar som sagt väldigt olika det där. jag är bara glad för det, då jag slipper bitmärken i bröstet...
nu vaknade han, stor kram!
ps glömde ju berätta att herr timoa friade till mig i sommar och jag sade JA
!!
får berätta hur det gick till sen, det var väääldigt romantiskt...
timoa: grattis
vill höra allt om hur det gick till! Kram
Timoa! Kul att se Dig! Låter som en UNDERBAR sommar!
Själv fattar jag inte vart min 4 veckors semester tog vägen... bara en vecka kvar nu..
Kul, med bröllop så småningom då!
Tack för Dina tankar om fosterdiagnostik. Jag håller med Dig, det viktigaste är att man har pratat igenom INNAN.
Vi bestämde oss för att tacka nej iallafall. Men var lite jobbigt att vi var tvugna att bestämma oss så snabbt, fick bara tre dagar på oss. Men kanske lika bra det.
Jag har fått tid för RUL. Hur galet känns inte det?!
Dock inte förrän 5 oktober, och i sånt fall kommer jag vara i vecka 20 då..
Misstänker att jag kommer göra nåt UL privat innan dess. Massa oro släppte efter VUL på SU men jag skulle ändå vilja kolla så att Liten verkligen fortsätter växa... Skeptisk, javisst! Och det kommer jag nog vara ett BRA TAG TILL!
![]()
KÄMPAR SOM VÄNTAR:
chipmunk
SPRAYAR
SPRUTAR
ÄP
ET/FET
RUVARE
GRAVIDA
AnnaS: IVF nr 1 - 2 MF, IVF2, Minus. Fet 22 april. +1/5, BF 11/1-10
Stabilo80: FET nr 2 4.6, BF 22.2.2010 (IVF1 avbröts, IVF/ISCI 2+3 minus, FET 1 avbröts)
Frivolten: FET nr 2 9/6, + 23/6, BF 27/2 2010, VUL SU 30/7, RUL 5/10 (IVF 1 minus, IVF 2 MA, FET 1 minus)
FÖDDA
Glenda Glad: IVF nr 1, +14/4, KS 5/12, Peder, 2780g.
Vreni: IVF nr 4, +8/4, Född 12/12, Lilly-Marie, 3360g & 51 cm
Parvel: IVF nr 1. +9/4, BF 15/12, född 24/12, Elvin, 3290g & 51 cm.
Nettann: inf IVF nr 1, +30/4, BF 1/1-09, född 10/1, Max, 3455 g. & 50 cm.
Timoa: FET nr 1, +8/5, BF 15/1-09, Alexander född 23/1, 3530 g & 53 cm
Epa77: IVF nr 2, +26/6, BF 3/3-09,född 26/1, Märta 2550g & 44cm
Wednesday: IVF nr.1 +3/6 BF 5/2-09, född 8/2 Tila 3565g & 51cm
Sootie: FET nr 1, +9/11, UL 10/2 BF 14/7-09, Aston född 5/7 3220g & 49cm
SUPPORT
Ewfa
EWFAS SUPPORT
AnnaS
ADOPTION
AL72: väntar på barn i från kina, förhoppningsvis i år, 2009
ÄGGDONATION:
Snorkfröken: Står i kö......
Grattis Timoa!!
Timoa: Grattis till både förlovning och en grym sommarledighet!
Uppdaterar listan med RUL som närmar sig:
KÄMPAR SOM VÄNTAR:
chipmunk
SPRAYAR
SPRUTAR
ÄP
ET/FET
RUVARE
GRAVIDA
AnnaS: IVF nr 1 - 2 MF, IVF2, Minus. Fet 22 april. +1/5, BF 11/1-10 RUL 14/8-09
Stabilo80: FET nr 2 4.6, BF 22.2.2010 (IVF1 avbröts, IVF/ISCI 2+3 minus, FET 1 avbröts)
Frivolten: FET nr 2 9/6, + 23/6, BF 27/2 2010, VUL SU 30/7, RUL 5/10 (IVF 1 minus, IVF 2 MA, FET 1 minus)
FÖDDA
Glenda Glad: IVF nr 1, +14/4, KS 5/12, Peder, 2780g.
Vreni: IVF nr 4, +8/4, Född 12/12, Lilly-Marie, 3360g & 51 cm
Parvel: IVF nr 1. +9/4, BF 15/12, född 24/12, Elvin, 3290g & 51 cm.
Nettann: inf IVF nr 1, +30/4, BF 1/1-09, född 10/1, Max, 3455 g. & 50 cm.
Timoa: FET nr 1, +8/5, BF 15/1-09, Alexander född 23/1, 3530 g & 53 cm
Epa77: IVF nr 2, +26/6, BF 3/3-09,född 26/1, Märta 2550g & 44cm
Wednesday: IVF nr.1 +3/6 BF 5/2-09, född 8/2 Tila 3565g & 51cm
Sootie: FET nr 1, +9/11, UL 10/2 BF 14/7-09, Aston född 5/7 3220g & 49cm
SUPPORT
Ewfa
EWFAS SUPPORT
AnnaS
ADOPTION
AL72: väntar på barn i från kina, förhoppningsvis i år, 2009
ÄGGDONATION:
Snorkfröken: Står i kö......
timoa - Grattis till förlovningen!
Grattis till frieriet Timoa!!!
Vi bestämde oss också för att inte göra fosterdiagnostiken. Blev tvungna att bestämma oss väldigt snabbt, men jag var från börjat inte särskilt intresserad av det. Och efter att ha läst broschyren jag fick från MVC och vi pratat om saken, så blev det så att vi tackade nej. Var på ultra igår och allting såg toppen ut!
Sambon var med denna gång och fick höra hjärtljuden för första gången. Underbart! Nu blir det att vänta ända till slutet på september innan jag får gå på ultra nästa gång - sååå länge tills det! Men jag bestämde mig imorse att nu ska jag FÖRSÖKA leva och njuta och bara må bra, tiden kommer nog att gå så långsamt ändå....
Frivolten du undrade om när andra berättade på jobbet. Jag hade ju tänkt att inte berätta åt nån innan de kritiska veckorna...men tji fick jag i o med sjukskrivningen.
Så på jobbet fick de veta redan runt v.6-7, hur fort de nu fattade varför jag var sjukskriven. Jobbar på ett ganska stort företag med flera små sidokontor, så jag tror inte "alla" vet, men de som jag brukar ha närmare kontakt med vet nog vid det här laget...
Annars en häftig sak....jag börjar få en liten mage! Har känt mig småfet de senaste 2 veckorna, men nu börjar det se ut som lite annat än bara en småfet mage och det vanliga putet jag brukar ha så börjar kännas lite annorlunda och puta annorlunda.....längtar vansinnigt tills det verkligen syns att jag är gravid! Tycker gravida magar är så vackra! Sakta men säkert....
Nu börjar det snart åska här så jag får ta o dra ur datorn.....
Hej alla!
Kom hem från semestern i tisdags morse. Det har varit kul och spännande. Peder är 8 månader och har nu varit i 7 länder
Han har precis lärt sig att ställa sig upp själv så nu kryper han runt och när han hitta läpliga platser så ställer han sig upp och ser myyyycket stolt ut. Han har provat att röra sig någo steg längs med soffan och jag tror inte att det dröjer länge innan han går bra längs möblerna.
Han har redan provat att släppa taget om sitt stöd, men resultatet har ju varit allt annat än lysande. Dock ger jag honom poäng för rent mod!
Han håller på att bli en lång kille, jag ha behövt lägga bort vissa kläder i storlek 74 som han vuxit ur oxh så vi är redan på 80 på en del bodys
Så roligt det är att höra om era graviditeter - Anna, Stabilo o Frivolten!
Timoa: Jättegrattis till förlovningen! Jag gillar romantiska frierier så jag vill höra allt!
Dessutom är jag löjligt förtjust i brudklänningar. Du bara måste visa oss vad du tänker ha på dig!
Kramar till er alla!