vad är det fulaste namnet du vet?
Berätta om det fulaste namnet du har hört.
Det var en på eniro iallafall som hette tung phung.
tyckte jag var lite konstigt namn, hahah.
Berätta om det fulaste namnet du har hört.
Det var en på eniro iallafall som hette tung phung.
tyckte jag var lite konstigt namn, hahah.
Är väldigt få namn som är fula, fula, fula tycker jag, det beror mest på personen bakom namnet
Men namn som Tindra och Engla ogillar jag (Tindra är ett verb och kan funka på djur möjligtvis, vet islandshästar som heter så, de får ofta namn efter en egenskap eller något de gör)
Engla ger mig obehagliga associationer, ungefär som att man pratar om Änglabarn, så jag tycker inte det passar på en i allra högsta grad levande unge..
Men det är ju bara jag det. Andra gör andra associationer och gillar namnen av de anledningarna...
Torbjörn, Styrbjörn och Esbjörn - namn jag verkligen AVSKYR!
hahah här i våran familj heter båda våra söner KEVIN, en är min och en är min sambos. vilket samanträffande va, att båda har barn sedan tidigare och som båda heter Kevin. de är 7 och 8 år
Trollet Ludenben skrev 2009-07-15 09:21:32 följande:
Ursula
Skitfult med amerikaniserade namn som inte kan försvenskas, typ Tristan Svensson, Walt Lundgren och Brittany Fredriksson. Om man har en engelsktalande förälder är det möjligen okej, men då ska man inte ha ett son-efternamn!
Det är också irriterande med föräldrar som tror att apostrofer och liknande används som dekoration. Oliwer till exempel heter då Oliuäär men det verkar folk inte fatta utan kallar ändå ungen för Oliver . Det blir ofta skillnad i uttal mellan V och W.
Lite OT men meningen "nu är lille X döpt så nu har han också ett namn" kräks jag på. Man döps inte till namn, fatta att dop och namngivning inte har med varann att göra!
Av svenska namn är detta mina fulfavoriter:
Bernard
Yngve
Gösta/Göte
Martin (har svårt för det grötiga R-ljudet)
Bertnamn (Albert, Robert, Bertil)
Dagny
Olle
Sedan några namn som jag bara träffat dryga personer som bär: Pontus, Hampus, Lukas, Rasmus, Marlene.
Gillar inte tjejnamn som slutar på Y, Fanny, Molly.... Låter som djurnamn. Och inga ng-ljud!
hjördis och bartolomeus är de fulaste
en gång träffade jag på en 30-årig man som hette Bert-Inge. Jag trodde det var ett skämt...
Brynolf är ingen höjdare heller.
Tobias tillhör inte favoriterna. Inte heller Folke eller Lenny som en nyfödd i bekantskapskretsen fick heta...