Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

sthlm: Vad skönt att nattvällingavvänjningen går bra hos er! Här var det en jättejobbig natt, men efter den natten har det gått bra och han har inte längre vaknat för att vilja ha välling så jag måste säga att det gick mycket smidigare än jag trodde. Han sover mycket bättre nu överlag. Innan vaknade han ju även ofta för att han inte hittade nappen. Han kan fortfarande vakna nån gång för det, men inte alls så ofta som innan.

• lille08
    jeng skrev 2009-08-03 09:24:14 följande:
    Och på torsdag är det halvvägs för mig igen... Hihihi...!
    Jisses, halvvägs redan!! Tycker inte du också att det går makalöst fort denna gången? Själv är jag i v 15. Hinner knappt lägga någon fokus alls på graviditeten. Tur jag har en räknare på bloggen så jag kan se i vilken vecka jag är i. Hihi!
  • lille08
    jeng skrev 2009-08-03 11:17:37 följande:
    Har du kommit igång med nån planering ännu? Typ sovplatser sen, syskonvagn osv? Har ni kvar babysakerna eller behöver ni skaffa mycket på nytt??
    Njae, vi har inte planerat så jättemycket än. Vi har visserligen varit och provkört vagnar, men det lutar nog åt att vi köper en begagnad syskonvagn sen. Annars har vi nog det mesta man kan tänkas behöva till en bebis. Har inte gjort av med så mycket av Williams grejer. När det gäller sovplatser blir det nog som så att William får byta till en växa-säng (en av mina kompisar har en som vi kan få eftersom deras 5-åring ska byta till en vanlig säng nu) och sen får bebisen ta över Williams spjälsäng.

Hur gör ni med sovplatser, vagn och dylikt? Och behöver ni köpa mycket nytt? *nyfiken*

Sen så MÅSTE vi hitta ett annat hus snart. Vi får ju omöjligt in en säng till i vårt sovrum och det finns inget annat rum att flytta in William i heller. Sen så har vi ju fukt och mögel i huset också så vi kan inte bo kvar här. Det går ju hyfsat nu när det är sommar och vi är ute rätt mycket, men snart kommer hösten och vintern...
  • lille08
    sockertopp84 skrev 2009-08-03 11:22:05 följande:
    Tittar in hos er.Har en liten son som är född 17 aug 08 o även en son född dec 06.
    Välkommen hit!

Själv har jag en son som är född 26 aug 08. Har även en son född okt 99 och så har min sambo en son född jan 04. Vi väntar även ett syskon i slutet av januari nästa år. Får se om det blir en grabb till...
  • lille08

Jucea: I första hand vill vi hitta något vi kan köpa, men eftersom det känns lite bråttom att komma härifrån kan det vara ett alternativ att hyra något tills vidare. Får se lite vad som dyker upp. Är dåligt med hus till salu här just nu.

Det är just Urban Jungle vi har tittat på och som det troligen kommer att bli. Williams vagn gillar vi inte alls. Har en Crescent Classic. Den är otymplig, drar snett när man kör och är krånglig att fälla ihop. Vill ha en smidigare och mer lättkörd vagn!

• lille08

Jucea: Jag tror bara jag har provkört den vanliga UJ. Vad är största skillnaden mellan den och Mountain Terrain? Vad vi kommer behöva för vagn beror det lite på om vi bor kvar häromkring eller flyttar in mot stan sen. Nu bor vi ju på landet så då är det ju en fördel om den är lättkörd på diverse olika underlag.

Hihi, din beskrivning av Emmaljunga-vagnen låter precis som när jag beskriver vår Crescent. Den är också stor, tung och allmänt osmidig. Vet inte om jag står ut med den tills nästa barn kommer eller om vi skaffar nån lite enklare vagn att använda till William tills vidare.

• lille08
    luzorsus skrev 2009-08-03 16:30:56 följande:
    Myra tog tre steg idag, så stolt man blir
    Åh vad roligt!! Alltid roligt när de gör framsteg!
  • lille08
    goshheidi skrev 2009-08-03 20:02:44 följande:
    Jucea, jag tycker domhär verkar praktiska då den ena är liksom lite ovanpå den andra. Men hur de fungerar i praktiken vet jag förstås inte.... www.philandtedsprams.com/
    En sån har jag provkört och de verkar smidiga och kändes nästan som en vanlig enkelvagn att köra, men jag har för mig att det blev rätt så dåligt liggläge för det äldre barnet. Var nog mest som ett viloläge om jag inte minns fel.
  • lille08

Ja, när man bara har 1½ år mellan barnen är det nog nästan ett måste med en vagn där båda kan åka.

Här blev det ingen sovmorgon idag heller. Klockan 5:20 (exakt samma tid som igår) slog William upp sina blå och vägrade somna om. Hans mamma är inte liiiika morgonpigg kan jag säga!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8