Augustibebisar 2008, del 8
Hallon: Stort GRATTIS på din 25-årsdag!!!
Hallon: Stort GRATTIS på din 25-årsdag!!!
sthlm: Vad skönt att nattvällingavvänjningen går bra hos er! Här var det en jättejobbig natt, men efter den natten har det gått bra och han har inte längre vaknat för att vilja ha välling så jag måste säga att det gick mycket smidigare än jag trodde. Han sover mycket bättre nu överlag. Innan vaknade han ju även ofta för att han inte hittade nappen. Han kan fortfarande vakna nån gång för det, men inte alls så ofta som innan.
Jucea: I första hand vill vi hitta något vi kan köpa, men eftersom det känns lite bråttom att komma härifrån kan det vara ett alternativ att hyra något tills vidare. Får se lite vad som dyker upp. Är dåligt med hus till salu här just nu.
Det är just Urban Jungle vi har tittat på och som det troligen kommer att bli. Williams vagn gillar vi inte alls. Har en Crescent Classic. Den är otymplig, drar snett när man kör och är krånglig att fälla ihop. Vill ha en smidigare och mer lättkörd vagn!
Jucea: Jag tror bara jag har provkört den vanliga UJ. Vad är största skillnaden mellan den och Mountain Terrain? Vad vi kommer behöva för vagn beror det lite på om vi bor kvar häromkring eller flyttar in mot stan sen. Nu bor vi ju på landet så då är det ju en fördel om den är lättkörd på diverse olika underlag.
Hihi, din beskrivning av Emmaljunga-vagnen låter precis som när jag beskriver vår Crescent. Den är också stor, tung och allmänt osmidig. Vet inte om jag står ut med den tills nästa barn kommer eller om vi skaffar nån lite enklare vagn att använda till William tills vidare.
Ja, när man bara har 1½ år mellan barnen är det nog nästan ett måste med en vagn där båda kan åka.
Här blev det ingen sovmorgon idag heller. Klockan 5:20 (exakt samma tid som igår) slog William upp sina blå och vägrade somna om. Hans mamma är inte liiiika morgonpigg kan jag säga!